Toon posts:

epson tw10h zoomlens??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze post al eerder op htforum gemaakt maar daar krijg ik geen eenduidig antwoord, vandaar dat ik deze post ook hier nog eens zet.

Maandag komt mijn nieuwe Epson Tw 10h (nog net de laatste sport-edition:P)

Ik wil hier dus eigenlijk vandaag al het scherm voor maken, alle benodigdheden heb ik. Nu heb ik 1 probleem, ik heb net progje van epson gedownload om de projectie grote/afstand te bereken, en als ik dan de distance op 320 cm zet, op TELE, krijg ik een scherm van 183x103cm (wat mij wel bevalt) maar ik zie niet tussen welke waarde ik met de lens kan varieren.

Nu zeg de een dat je niet met de lens kan zoomen(zowel in als uit) en de ander beweerd dat je zelfs de min en max zoomwaardes met het programma kan zien.
Welke epson eigenaar of projector guru helpt mij uit de brand zodat ik aan mijn scherm kan beginnen? mijn vingers jeuken al

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Je kunt het programma op tele en op zoom zetten als ik me niet vergis. Wanneer je de afstand tot het scherm dan gelijk houdt (320cm bij jou) krijg je 2 verschillende schermmaten er uit. Dit zijn de uiterste waarden die het scherm kan hebben op die afstand. Alles er tussen kan natuurlijk ook.
En je kunt wel zoomen met de lens. Je kunt gewoon een palletje heen en weer schuiven waardoor de schermmaat verandert.

http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm
Hier kun je kiezen voor de Epson Home 10+ (zelfde als de TW10H) en de afstand instellen. Vervolgens kun je met het schuifje links de schermgroottes bekijken

[ Voor 22% gewijzigd door Blamm op 29-08-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah oke nu snap ik de TELE en ZOOM stand ook ;) bedankt en wat mij betreft kan deze nu op slot :D

Dan ga ik beginnen met bouwen ;) foto's komen in me andere topic over de projector

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2004 12:25 ]

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
Klopt het dat deze projector geen component ingangen heeft en dus ook geen progressive scan aan kan?

www.laserextreme.nl

Verwijderd

Topicstarter
nee dat klopt niet, vrijwel iedere beamer heeft component ingangen en kan dus progressive scan aan.

Dit is alleen gunstig als de deinterlacer van je dvd speler beter is dan die in de projector anders kun je er beter niet progressive ingaan

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Afbeeldingslocatie: http://www.epson.com.au/images/misc/emptw10/projector_lrg_back.jpg
Hij heeft inderdaad gewoon een progressive input via component :)

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
A heb het gezien ja, maar op de site staat 0 x component in. Maar in de datasheet staat het wel goed.
Echter is hij maar 480p, een Pal dvd = 576p. Je verliest dus wel 17% resolutie.

www.laserextreme.nl

Verwijderd

Topicstarter
JAF Doorhoff zegt dat je dit niet merkt en dan geloof ik dat ;) mijne komt morgen (red: vandaag dus)
Pagina: 1