Iiyama Vision Master 1403 op default instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik heb nu opeens het vage probleem dat als ik een spel opstart me monitor zich instelt, zodat ik elke keer als ik een spel opstart weer aan de instellingen van mijn monitor moet klooien.
Dat is allemaal begonnen nadat ik hier ergens gelezen had dat er een geheim menuutje in iiyama monitoren zat.
dus ik proberen en nou heb ik dus dit probleem.
ik heb in het boekje gezocht op internet en op het forum maar kon niks vinden.
dus weet iemand hoe je een Iiyama Vision Master 1403 op de default instellingen (Factory Settings) terug kan zetten?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kun je Iiyama niet mailen dan?

• Tripwire999
heb ik ook gedaan maar nog geen antwoord gehad dus dacht ik vraag hier maar misschien weten jullie iets !

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 22:36

alm

Dat menu is ook niet voor niets "geheim"... Denk dat je nu handmatig weer alles terug moet zetten in dat menu als er geen reset is daarvoor.

Ik neem aan dat de gewone reset-functie van het normale menu geen oplossing heeft geboden...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 14:45
Tripwire999 schreef op 19 augustus 2004 @ 19:25:
Ik heb nu opeens het vage probleem dat als ik een spel opstart me monitor zich instelt, zodat ik elke keer als ik een spel opstart weer aan de instellingen van mijn monitor moet klooien.
Dat is allemaal begonnen nadat ik hier ergens gelezen had dat er een geheim menuutje in iiyama monitoren zat.
dus ik proberen en nou heb ik dus dit probleem.
ik heb in het boekje gezocht op internet en op het forum maar kon niks vinden.
dus weet iemand hoe je een Iiyama Vision Master 1403 op de default instellingen (Factory Settings) terug kan zetten?
Lijkt me op de eerste plaats meer een software / refresh rate probleem.
In windows draai je BV 85 Hz , maar op het moment dat je een spel opstart schakeld windoos over op 60hz.
Hiervoor zijn workarounds in bv nvidia drivers in gebouwd.
Evt kun je bij Direct3D games ook via DXDIAG de refresh rate op een bepaalde waarde forcen.

Mocht je nu daadwerkelijk de factory settings zoals breedte, hoogte etc. gewijzigd hebben in dat "geheime" menu van je dan zou ik deze terug zetten zoals deze oorspronkelijk waren. :P Heb je dit niet opgeschreven dan heb je helaas pech. Wijze les geleerd, weet je meteen waarom het menu verborgen was :o
PS: Daar dit menu slechts ter calibratie van de monitor vanaf fabriek gebruikt wordt is er ook geen factory reset. Daar elke monitor anders is, en dus ook anders ingesteld moet worden is dit ook niet meer dan logisch. :)

Maar goed, kijk eerst naar de software voordat je weer in dat menu gaat rotzooien.

[ Voor 12% gewijzigd door KBDE op 20-08-2004 16:49 ]

• Tripwire999
kijk het maffe is dat als ik een spel op start:
b.v.: BFV start ik op dan staat ie vaag dan zet ik de instellingen terug en dan blijft ie het doen in dat spel zelfs als ik hem afsluit en weer opnieuw opstart.
is dit nou een software matig probleem? zoja dan zal ik me videokaart opnieuw moeten installeren.
is dit een hardware matige fout (ik ben nooit in dat geheime menu gekomen) wat kan ik er dan aan doen?
kan iemand mij anders de default instellingen van deze iiyama monitor geven?

[ Voor 9% gewijzigd door Tripwire999 op 21-08-2004 01:01 ]

Pagina: 1