Toon posts:

[XP] Internet Explorer raariteiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc, windows xp profesional sp1, heb ik rare problemen met Internet Explorer. Het begon eignelijk na het expirimenteren met ActiveX en COM objecten.
Dit werkte allemaal en opzich geen veranderingen gedaan aan m'n PC configuratie.
Gister avond kreeg ik wel een error maar toen ben ik gaan slapen met de hoop dat het morgen wel over was(Op m'n andere pc werkte de pagina wel).
Niets minder dan dat, de error bleef als ik de pagina laden. Zelfs normale pagina's werken niet correct. Voorbeeld, http://www.gamer.nl/nieuws/22947 , wanneer ik op de link "deze locatie. " klik gebeurt er niks. En dit is niet alleen op gamers, andere sites doen het af en toe ook niet.
Tot nu toe heb ik Internet explorer via mijn configuratie scherm geherinstaleerd maar dit mog niet baten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Iets vergelijkbaars heb ik ook gehad (linken die niet meer werken, vensters die niet openen of leef blijven) - wat ik heb opgelost met:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
regsvr32 urlmon.dll /s
regsvr32 Shdocvw.dll /s
regsvr32 Msjava.dll /s
regsvr32 Actxprxy.dll /s
regsvr32 Oleaut32.dll /s
regsvr32 Mshtml.dll /s
regsvr32 Browseui.dll /s
regsvr32 Shell32.dll /s
copy/paste en opslaan als tekstbestand met de naam regMSIE.bat en daarna uitvoeren (eventueel extenties verbergen uitschakelen omdat de file anders als regMSIE.bat.txt wordt opgeslagen).

Verwijderd

Ehm

Welke zinvolle gegevens denk je dat wij uit je topicstart kunnen halen?
Ik heb je topic namelijk gelezen, maar het mog niet baten.

Ik kan me niet voorstellen dat je zomaar waa met COm objecten hebt zitten klieren. Je hebt iets gedaan, en daarbij heb je een COM model of object geprogrammeerd. Ik zou zeggen, vertel eens wat je nou gedaan hebt. En wat je foutmelding was.

Kortom, maak een zinvolle topicstart.

Verwijderd

Topicstarter
@euss: Hartelijk dank voor je bijdrage. Het werkte niet :|.
Mijn probleem zoals al eerder beschreven.
Ik heb een pagina gemaakt met ActiveX en daar lade ik een COM object in.
Dit werkte eerst, ik kon via javascript dan de functies van het COM object aanroepen. Deze pagina werkt nog steeds maar niet op mijn PC. Nu krijg ik eerst de melding dat de functie niet bestaat. Na een tweede keer proberen crashed Internet Explorer.
Ik heb na dat ik de pagina werkend had gekregen(dit is dus voor dat Internet Explorer raar ging doen) het zelfde object nog eens gebruikt om via php dit object aan te roepen. Dit lukte niet want php gaf de melding dat ie niet genoeg ruimte had.
Maar ik betwijfel of het COM object iets van doen heeft met de fouten aangezien deze niet een vitaal ondereel is van Internet explorer of Windows

Verwijderd

OK, als je mijn bijdrage niet zinvol vind en in je tweede post nog altijd geen bruikbare info geeft, dan ga ikhier geen moeite meer aan verspillen.

om het niveau nog ene beetje boven nul te houden wil ik je meegeven dat als iemand je moet gaan helpen je de foutmelding hier kunt posten, de configuratie van je webomgeving (blijkbaar runt er ook nog ergens PHP... webserver op localhost toevallig?) en misschien zou je kunnen investeren in een post waarin je beschrijft wat er nou precies gedaan wordt met je COM object en vooral niet "ik hoog een teller op" maar gewoon dat je com.teller ophoogt middels een lap functiecode. IETS waar een ander aan kan zien wat er nou mis is want nu geef je de melding "hij doet t niet" oftewel slagingskans 0.0000000000%

sterkte verder
Pagina: 1