Ik ben op zoek naar een programma waarbij ik kan zien wat een applicatie (ook evt bij installatie) allemaal voor files en register items aanmaakt / wijzigt / verwijdert.
Voorbeeld:
• Maak snapshot van huidig systeem (files+register)
• Installeer een applicatie
• Maak een 'after' -snaphot
• Het programma (GUI) geeft weer wat deze installatie allemaal uitgevreten heeft vwb files en register.
Nou kan ik uiteraard wel van dit soort software vinden
:
GoT topics:
• gezocht: snappshot-achtig programma ala novell snapshot*
• tool om installer te tracken
Applicaties gevonden na zoektocht:
• Snapper (alleen files / dirs)
• Registry Watch (alleen register)
• System Mechanic (complete suite, kan veel meer dan dit, overkill?)
• Winalysis
• Disk and Registry Alert
• SysInternals Filemon (alleen files)
• SysInternals Regmon (alleen register)
• Microsoft SysDiff (zit in de Resource Kit, info, commandline?)
Met een aantal van deze programma's (oa SysDiff) kan je ook soort 'installers' maken, zodat je het snapshot ook op een andere pc (bv met identieke config) kan installeren. Dit is een optie die ik niet persé nodig heb - ik wil alleen maar info - maar misschien wel een leuk extraatje is.
Mjah waarom probeer je ze gewoon niet allemaal uit dan

De software van SysInternals en SysDiff ga ik zeker naar kijken. Maar ik ben ook op zoek naar ervaringen van andere mensen hier. Misschien zijn er nog wel een paar handige tools waarvan ik het bestaan niet weet, of blijkt er een algemene voorkeur te bestaan voor een bepaald pakket.
Ervaringen / tips gevraagd dus
Voorbeeld:
• Maak snapshot van huidig systeem (files+register)
• Installeer een applicatie
• Maak een 'after' -snaphot
• Het programma (GUI) geeft weer wat deze installatie allemaal uitgevreten heeft vwb files en register.
Nou kan ik uiteraard wel van dit soort software vinden
GoT topics:
• gezocht: snappshot-achtig programma ala novell snapshot*
• tool om installer te tracken
Applicaties gevonden na zoektocht:
• Snapper (alleen files / dirs)
• Registry Watch (alleen register)
• System Mechanic (complete suite, kan veel meer dan dit, overkill?)
• Winalysis
• Disk and Registry Alert
• SysInternals Filemon (alleen files)
• SysInternals Regmon (alleen register)
• Microsoft SysDiff (zit in de Resource Kit, info, commandline?)
Met een aantal van deze programma's (oa SysDiff) kan je ook soort 'installers' maken, zodat je het snapshot ook op een andere pc (bv met identieke config) kan installeren. Dit is een optie die ik niet persé nodig heb - ik wil alleen maar info - maar misschien wel een leuk extraatje is.
Mjah waarom probeer je ze gewoon niet allemaal uit dan
De software van SysInternals en SysDiff ga ik zeker naar kijken. Maar ik ben ook op zoek naar ervaringen van andere mensen hier. Misschien zijn er nog wel een paar handige tools waarvan ik het bestaan niet weet, of blijkt er een algemene voorkeur te bestaan voor een bepaald pakket.
Ervaringen / tips gevraagd dus
[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 27-07-2004 02:10 ]