Hey,
Ik ben dus van plan een beetje een HT te maken. Ik heb nog niks eigenlijk. Ik heb alleen een oude vierkante doos tv hehe
. Daar komt ooit nog wel is een nieuwe voor in de plaats maar daar heb ik voorlopig t geld niet voor. Maar nu is het geval dat ik dus surround geluid wil. Nu heb ik een Altec Lansing 5100 (http://www.alteclansing.c...on=europe&country_code=nl) voor mijn pc. Dus dacht ik van misschien kan ik die dan gebruiken voor mijn dvd speler (xbox). Maar er zit geen decoder in.
Nu heb ik bedacht van als ik nou een nieuwe geluidskaart koop en dan met zon scart pack een optische kabel erin doe. Dus dat de geluidskaart het decoden overneemt en het doorgeeft op de 5100 set.
Nu is mijn vraag dus zou dit werken, en vooral werkt het goed? Als je een beter idee hebt hoor ik het ook graag.
Nog even voor de duidelijkheid: Xbox > Geluidskaart > Surround Set > 5.1 geluid
Ik ben dus van plan een beetje een HT te maken. Ik heb nog niks eigenlijk. Ik heb alleen een oude vierkante doos tv hehe
Nu heb ik bedacht van als ik nou een nieuwe geluidskaart koop en dan met zon scart pack een optische kabel erin doe. Dus dat de geluidskaart het decoden overneemt en het doorgeeft op de 5100 set.
Nu is mijn vraag dus zou dit werken, en vooral werkt het goed? Als je een beter idee hebt hoor ik het ook graag.
Nog even voor de duidelijkheid: Xbox > Geluidskaart > Surround Set > 5.1 geluid