Videobeelden 90 graden draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 3.766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82303

Topicstarter
Nadat ik zo slim was geweest om me camera te draaien.
Heb ik nu een filmpje die 90 graden gedraait is, en nu wel er vervelend begint te worden om elke keer me monitor te draaien ben ik maar op zoek gegaan op het forum.
Hiermee vond ik een reactie die lijden naar virtual dub, maar naar enig zoeken ben ik er nog steeds niet uitgekomen.
Wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet aanpakken of wie weet een ander programma.
bijvoorbaat dank.

FACEMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb je een Nvidia kaart? check je Nview options ff

en een beetje searchen hier en daar doet ook wonderen hoor ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Virtualdub heeft een filter om te roteren.

Menu "video" --> "filters" --> "add" --> "rotate"

[ Voor 35% gewijzigd door Noork op 12-07-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Okee, der zal nu vast iemand anders ook aan het typen zijn, maar ik gok er maar op:

Je doet het idd met VirtualDub.

- Open de video
- Ga naar Video -> Filters
- Klik Add...
- Kies rotate
- Kies de juiste rotatie
- Sluit het filters-scherm (Ok)

Stel nu in de menus Video en Audio de gewenste compressie methoden etc in zodat de qualiteit naar je wens is en sla hem via het menu File op als avi.

That's it :)

@Noork: Dat is 180 graden 8) En dan klopt ook links-rechts niet meer ten opzichten van het origineel. Niet zo'n goed idee dus.
LOL na de edit is het idd beter :D

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 12-07-2004 00:48 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Het is wel een kick, maar ik heb nog een relevante vraag ;)

Ik heb op bovenstaande manier mijn video gekanteld, maar als ik hem nu in Pinnacle toevoeg, strecht hij het beeld uit naar 4:3 waardoor je een vervormd beeld krijgt. Is er geen programma wat aan het video'tje wat ik nu heb (3:4), links en rechts zwarte balken kan toevoegen waardoor ik weer 4:3 krijg?

Alvast bedankt!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-06 12:04
Je zou met VirtualDub ook het beeld kunnen croppen en resizen zodat het weer 4:3 is.

Lijkt me dat je in Pinnacle ook kan instellen dat het filmpje niet gestrecht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
bredend schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:26:
Je zou met VirtualDub ook het beeld kunnen croppen en resizen zodat het weer 4:3 is.

Lijkt me dat je in Pinnacle ook kan instellen dat het filmpje niet gestrecht mag worden.
Het valt in Pinnacle wel te resizen tot 4:3, maar dan krijg je weer dat het beeld gestretched wordt.
Ik heb in Pinnacle nog geen optie kunnen vinden om te zorgen dat ie niet gestretched wordt, heel vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Met VirtualDub kun je inderdaad zwarte balken laten weergeven aan de zijkanten. Dat is dacht ik met het resize-filter mogelijk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Room42 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:41:
Met VirtualDub kun je inderdaad zwarte balken laten weergeven aan de zijkanten. Dat is dacht ik met het resize-filter mogelijk.
Dankjewel :) Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118995

Dit forum heeft mij al geholpen nu met het roteren van mijn video. Maar ik heb nog een vraag...

Ik gebruik VirtualDub. De originele video (van mijn dig. camera) was 7mb. Als ik hem roteer en opsla wordt hij 106mb, een beetje te groot dus. Als ik hem daarentegen gewoon opsla met de Direct Stream Copy, blijft 'ie ongeveer dezelfde grootte als het origineel.

De framerate staat gewoon op 10fps, zoals het origineel. Zelfs als ik de audio uitzet, verandert de grootte maar weinig, wordt ongeveer 1mb kleiner.

Moet ik nog een speciale compressietechniek gebruiken/importeren? Het is de bedoeling dat ik het filmpje kan gebruiken in MS Moviemaker.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 118995 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:20:
...
Ik gebruik VirtualDub. De originele video (van mijn dig. camera) was 7mb. Als ik hem roteer en opsla wordt hij 106mb, een beetje te groot dus. Als ik hem daarentegen gewoon opsla met de Direct Stream Copy, blijft 'ie ongeveer dezelfde grootte als het origineel.
...
Moet ik nog een speciale compressietechniek gebruiken/importeren? Het is de bedoeling dat ik het filmpje kan gebruiken in MS Moviemaker.
Je kan het beste even zoeken op Got i.p.v. het omhoogkicken van een oud topic. Kun je het filmpje nu niet gebruiken in Moviemaker? Ik zou tussentijds geen gebruik maken van een sterke compressie aangezien dit weer tot kwaliteitsverlies leidt. Als je wel kleine filmpjes wilt tussentijds, kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van XVID of MPEG compressie. Je moet dan wel de juiste codecs hebben geinstalleerd. Ik weet echter niet of moviemaker met dit soort bestanden kan omgaan. Dit zul je zelf even moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118995

Ok thanks voor je reactie!
Pagina: 1