Ondanks dat ik dacht voorzichtig te zijn, heb ik bij het verwijderen van een thermalright heatsink van genoemd mobo een bruin blokje van het moederbord afgestoten..... Ik weet dat het slecht omschreven is, maar ik kan geen pic posten. Het bevindt zich tussen de socket en van de vier holes rondom de socket degene linksboven. Zoals gezegd is het een blokje van een paar mm groot en heeft het grijze uiteinden. Er liggen er nog meerdere van in de buurt.
Mijn vragen zijn:
- Wat is dit voor een component? Een weerstandje misschien?
- Kan ik het bordje weggooien? Ik had namelijk een raid-0 array aangesloten op het bordje. Indien nee, wat dien ik te doen wil ik het bordje nog kunnen gebruiken zonder andere componenten te beschadigen?
- Indien ja, kan ik een ander moederbord kopen met dezelfde raid-controller en de raid-setup weer werkend krijgen? Ik weet dat dit mogelijk is voor intel borden met een ich5r southbridge waarbij gebruik gemaakt wordt van de intel raid controller.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties en hulp.
Mijn vragen zijn:
- Wat is dit voor een component? Een weerstandje misschien?
- Kan ik het bordje weggooien? Ik had namelijk een raid-0 array aangesloten op het bordje. Indien nee, wat dien ik te doen wil ik het bordje nog kunnen gebruiken zonder andere componenten te beschadigen?
- Indien ja, kan ik een ander moederbord kopen met dezelfde raid-controller en de raid-setup weer werkend krijgen? Ik weet dat dit mogelijk is voor intel borden met een ich5r southbridge waarbij gebruik gemaakt wordt van de intel raid controller.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties en hulp.