installatie problemen met adsl sitecom DC-213 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat bij mijn vriendin de huidige adsl modem stuk is (was een met pci slot) een nieuwe gaan halen. Omdat het allemaal vlug moest gaan maar de enige overgebleven in voorraad genomen, namelijk:

Sitecom DC-213 - ADSL Combo Modem Annex A

http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=210&grp_id=7

Externe modem voor een analoge lijn met een rj45 uitgang.

Thuisgekomen meteen RJ11 connector in modem en een STRAIGT UTP kabel naar de pc.

Er is een programma bijgeleverd om alles in te stellen. Instellingen voor Nederlandse ADSL providers waren aanwezig. Voor Belgacom België na veel zoeken achter informatie geraakt.

VPI: 8
VCI: 35
Encapsulation: PPPoA VC-Mux
Verder vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

Dit dan maar geprobeerd en na een aantal seconden komt de melding:
'Unable to configure the router'

Euch, had ik niet een modem gekocht?? Nau ja, dan maar terug in de FAQ gaan zoeken van sitecom. Daar zeggen ze firewall uitschakelen (stond uit).

Een andere opmerking uit de faq is dat het ip adres van de pc er als volgt moet uitzien:

Het volgende moet vermeld staan:
---------------------------------------------------------------
IP-adres: 192.168.1.x
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.254
---------------------------------------------------------------

In praktijk geeft dit 192.168.0.1

Kan dit de oorzaak zijn van de melding: 'Unable to configure the router'.
Hoe kan ik dit ip adres manueel veranderen?

Tevens zou men via 192.168.254 instellingen moeten kunnen veranderen maar ook daar geraak ik niet binnen.

Wat zie ik over het hoofd of is het het ip adres dat voor problemen zorgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 14:17

BHR

Wat ik heb gedaan is het volgende:

1) sitecom adsl modem (215 btw, niet 213 maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit) aangezet (kabels er uiteraard in :))

2) de ethernetkabel in de netwerkkaart van mijn laptop.

3) installatie "ADSL Modem Utility (Annex B)" opgestart, en programma uitvoeren.
Mijn settings (+ inloggegevens invullen uiteraard :p):
Afbeeldingslocatie: http://hi.endoria.net/screen-sitecom.jpg

Melding "CONFIGURED SUCCESFUL"

3) open browser naar http://192.168.1.254 (standaard login gebruikersnaam 'admin', en wachtwoord 'password'). Kun je nog wat andere instellingen doen. Had ik trouwens niet nodig voor mijn verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door BHR op 04-07-2004 13:57 . Reden: plaatje fix ]

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

Wat je ook nog kunt doen is je eigen ip handmatig op 192.168.1.10 ofzo instellen en dan via http://192.168.1.254 (admin/password) de dhcp-server in de sitecom goedzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BHR, ik ben toch juist wanneer ik zeg dat ik geen cross cable nodig heb é?

Heb wat gespeeld met ip adres maar niks lukt.

Ik heb hier wel nog een SMC7004VBR breedbandrouter liggen. Als ik die daar nu eens achter zet en zo ip adressen laat uitdelen, kan dit werken? Ga ik die modem dan misschien kunnen instellen en connectie mee krijgen of maakt dit het enkel erger?

Allemaal straigt UTP kabels dan ook als ik me niet vergis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

Ik heb enkel straight utp kabels gebruikt.
Ik heb hier wel nog een SMC7004VBR breedbandrouter liggen. Als ik die daar nu eens achter zet en zo ip adressen laat uitdelen, kan dit werken? Ga ik die modem dan misschien kunnen instellen en connectie mee krijgen of maakt dit het enkel erger?
Ik ben ook nog bezig zo'n systeem op te zetten, maar dan met een draytek 2200x router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Met een andere pc de modem gewoon aangesloten en kon die meteen instellen. Toen aangesloten op de juiste pc en alles werkte meteen.

Toen ik met mijn oude router daar langskwam wouden ze natuurlijk allemaal internet op hun pc, dan maar meteen router ertussen gezet en 3 pc's aangesloten, werkt allemaal perfect.

Probleem was volgens mij dat er ergens nog een instelling was van de oude (pci slot) modem en daardoor niet aan de modem kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHR

BHR

Wat voor router heb jij? En hoe heb je deze ingesteld en aangesloten op de Sitecom?

Welke heb jij als dhcp ingesteld? Sitecom en router op bridge? Of router als dhcp en sitecom als client??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BHR schreef op 06 juli 2004 @ 10:32:
Wat voor router heb jij? En hoe heb je deze ingesteld en aangesloten op de Sitecom?

Welke heb jij als dhcp ingesteld? Sitecom en router op bridge? Of router als dhcp en sitecom als client??
Ik heb eerst modem richtstreekt aan één pc aangesloten en zo ingesteld.

Eens ingesteld alles afgekoppeld en modem uitgeschakeld. Router reset en spanning af. Alle kabels aangesloten en dan eerst model aan, router aan en alles werkte vanzelf.

Gebruik SMC7004VBR (kost €40 ofzo, en altijd heel eenvoudig).
Pagina: 1