Beeld valt uit bij games. [GF 4 ti 4200]

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Markman85
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:55
Het volgende gebeurt er bij sommige programma's en games.

Als ik Fifa 2004 opstart valt het beeld uit. Me beeldscherm gaat uit, en daarna verschijnt er een melding, no connection.
Dit probleem doet zich ook voor tijdens 3DMark 2003, maar dan pas tijdens test 3 ongeveer. Bij Aqaumark valt het beeld ook uit, alleen gebeurt dat dan ook bij het opstarten.

Bij spellen als Battlefield 1942, Battlefield Vietnam en Call of Durt heb ik nergens last van. Die draaien gewoon soepel op 1024*768.

Het volgende heb ik al geprobeerd;
Ik had eerst de volgende drivers geinstalleerd: 45.23, deze deden het altijd goed met mijn videokaart, met een nieuwere versie draaide alles minder goed, dus weer de oudere erop. Gister ff de nieuwste Forceware drivers erop gezet; 61.34. Ook dit maakt geen verschil.

Met DxDiag.exe ff gekeken wat voor meldingen er kwamen. Maar die geeft ook geen problemen aan, alleen dat de drivers niet digitaal ondertekend zijn.
Bij het tabblad beeldscherm in DxDiag zit er ook een knop Direct3D testen, toen ik die test ging draaien viel me beeldscherm weer uit.

En als laatste heb ik nog even gevoelt of me videokaart soms extreem warm is, maar dat istie dus ook niet.

Me pc valt trouwens niet uit op zo'n moment dat me beeld uitvalt, want bijvoorbeeld winamp blijft gewoon draaien, alleen krijg ik me beeldscherm dan met geen mogelijkheid meer aan. Dus weer resetten.

Dit zijn m'n systeemspecs:

P4 2,53 @ 2,8
Zalman CNPS7000-CU
Asus P4PE
Kingston 1024 DDR 2700
WD 200JB 7200 RPM
Geforce 4 TI 4200
17 Inch Belinea
Q-Tec 350 watt Low-noise
2 optische drives en nog 3 casefans.
Windows XP Pro

Dus wie heeft een idee wat er mis is.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Trekt je voeding het wel? Misschien dat wanneer je Videokaart veel stroom nodig heeft en dat je voeding dit niet aan kan.

[ Voor 66% gewijzigd door Godjira op 23-06-2004 13:51 ]

Profile

• Markman85
Tja, hoe kan ik zien of die voeding de zwakste schakel is.
Hij heeft het eerst altijd goed gedaan, ik heb dit systeem nu ongeveer een jaar.
Nooit dit probleem gehad.
Laatst draaide ik ff 3DMark 2003 om toch weer ff een beeld te krijgen, en toen viel het beeld dus uit. Dus ff gekeken wat Aquamark deed, zelfde probleem.

Dus ja dan maar geen benchmark, is jammer dan, me spellen deden het nog, maar nu installeerde ik Fifa 2004, en die wil die ook al niet draaien.

• Markman85
Godjira schreef op 23 juni 2004 @ 13:48:
Misschien dat wanneer je Videokaart veel stroom nodig heeft en dat je voeding dit niet aan kan.
Daar zat ik ook aan te denken, maarja als ik battlefield op 1024 draai, dan wordt die kaart ook zwaar belast. Lijkt me dat ie dan ook problemen zou moeten geven.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 09:02

Griffin

Is mythical

@Godjira:
ik vind het raar dat markman85 wel BF1942, BF vietnam en COD gewoon vloeiend speelt en fifa2004 niet.
naar mijn wete zijn die andere spellen ook zwaar voor je GPU. of is fifa 2004 ZO zwaar?

@markman85:
bij de andere spellen hoe staan daar je preformance instellingen?????

en probeer eens de preformance instellingen van fifa2004 op low te zetten, dan hoeft je GPU minder te werken en denk ik ook dat ie minder stroom verbruikt...

offtopic:
mn 150e post. en dat er maar vele mogen volgen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 23-06-2004 14:42 ]

• Markman85
Het probleem is dat ik Fifa niet eens opgestart krijg.

Ik druk op de snelkoppeling en weg is me beeld, ik heb dus nog geen instellingen gezien.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Griffin schreef op 23 juni 2004 @ 14:04:
@Godjira:
ik vind het raar dat markman85 wel BF1942, BF vietnam en COD gewoon vloeiend speelt en fifa2004 niet.
naar mijn wete zijn die andere spellen ook zwaar voor je GPU. of is fifa 2004 ZO zwaar?

@markman85:
bij de andere spellen hoe staan daar je preformance instellingen?????

en probeer eens de preformance instellingen van fifa2004 op low te zetten, dan hoeft je GPU minder te werken en denk ik ook dat ie minder stroom verbruikt...
Toch, als hij 3DMark 2003 en AquaMark (heel zwaar voor je videokaart) draait dan valt het beelt ook weg. Op zich is BF1942 niet zo super zwaar dat de videokaart vreselijk veel stroom zou vragen van je voeding. Fifa 2004 ken ik niet qua eisen, maar aangezien die twee test programma's wel heel erg zwaar zijn en dus veel van je videokaart en voeding eisen leek mij dit het probleem.

@TS, heb je een andere voeding toevaillig? Probeer het daar dan eens mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Godjira op 23-06-2004 14:10 ]

Profile

• Markman85
Nee heb geen andere voeding liggen.
Maar aangezien er in de nabije toekomst ook een Sapphire Radeon 9800 Pro in moet, zal die voeding dan toch vervangen moeten worden.
En Q-tec is ook wel een baggermerk natuurlijk.
Met een Tagan 380 Watt moet ik het wel redden lijkt me.
het verschil van een Q-tec 350 watt naar een Tagan 380 watt lijkt niet zo groot, maar volgens mij kan die Q-tec nog geeneens 250 watt leveren.
Dus lijkt me dat er wel degelijk verschil is.

Correct me if i'm wrong

• Markman85
Ik heb net m'n oude geforce 3 ti 200 geinstalleerd en met deze kaart heb ik totaal geen problemen.
Nu is dus de vraag, is die geforce 4 ti 4200 halfstuk, omdat ie sommige spellen zoals battlefield en call of duty, zelfs unreal tournament en farcry deden het erop, wel wil spelen. Maar een test in 3DMark 2003 en AquaMark en Fifa 2004 niet kunnen draaien.
Of trekt die geforce 3 ti 200 minder van m'n voeding waardoor die wel blijft draaien.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 11:39

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

kijk anders even of je in je BIOS je AGP voltage iets omhoog kan zetten.
ik had hetzelfde met games maar ook met Divx etc. toen ik mijn AGP voltage van 1,5 op 1,7 had gezet was alles weer superstabiel (mijn voeding zelf was zwaar genoeg maar blijkbaar had de kaart net even iets meer juice nodig)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Markman85
Ah, dat kan ik natuurlijk ook nog proberen.
Bedankt voor de tip, zal het vanavond of anders morgen even proberen. Ik ga ook nog even die geforce 4 ti 4200 in een andere pc testen. kijken wat er dan gebeurt
Pagina: 1