Toon posts:

Draagbare luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een draagbare luidspreker die een goed geluidje kan produceren. Deze is voor aansluiting op mijn mp3-speler. Op GoT kon ik niets relevants hier over vinden. Zelf heb ik rond gekeken op verschillende sites en op die van www.h-e.nl kwam ik de volgende twee tegen die mij wel interesseerden. Nu weet ik niet welke beter zou zijn, en of er wel eentje beter is. Misschien zijn er hier mensen met ervaringen?

Eerst heb je de Sony SRS-T80 (90 euro's)

Afbeeldingslocatie: http://www.unbeatable.co.uk/resources/images/products/0011400/0011433_03_lrg.jpg

Specs en kenmerken:
  • Compact en opvouwbaar, dus gemakkelijkmee te nemen
  • Opmerkelijke geluidskwaliteit met 'Acoustic Bass Duct'-technologie voor vol basgeluid
  • Totaal uitgangsvermogen 2 W
  • 1 gemakkelijk draagbaar luidsprekersysteem
  • Neodymiummagneten produceren meer energie
  • Magnetisch afgeschermde luidsprekers
  • Voeding: Batterijen of AC-adapter (optioneel)
  • Gemakkelijk weg te werken kabel en stekker
  • Passief type Nee
  • Actief type Ja
  • Uitgangsvermogen (W) 2
  • Bass Reflex-systeem met volledig bereik Ja
  • Luidsprekereenheid mm) 34
  • Magneet Neodymium
  • Luidsprekerimpedantie (ohm) 8
  • Frequentie (Hz) 100 - 20.000
  • Volumeregeling Ja
  • Mega Bass Ja
  • Aan/uit-functie Ja
  • Aansluiting voor hoofdtelefoon Ja
  • Dubbele ingang Nee
  • Kabellengte (m) 0.4
  • Stekker Rechte ministekker
  • Magnetisch afgeschermd Ja
  • Aantal batterijen 4
  • Levensduur batterij (u) 30
  • Gewicht links (g) 260
  • AC-voeding Ja
  • Afmetingen: Breedte (mm) 198 x Hoogte (mm) 75 x Diepte (mm) 36
Meegeleverde accessoires:
  • Draagtas: 1
  • AC-adapter 0
  • Ingebouwde AC-adapter 0
  • Aanvullende kapjes 0
Vervolgens de Philips SBCBA300 (73 euro's)

Afbeeldingslocatie: http://www.buy-cheap-electricals.co.uk/images/Philips/72643.jpg

Specificaties:
  • Flat panel
  • Geschikt voor alle draagbare audio-apparatuur, PC's en laptops
  • Inclusief universele voedingsadapter
  • Actieve 4 Watt mini-luidsprekerset
  • Ingebouwde versterker
  • Diameter 32 mm
  • Frequentiegebied 100-20.000 Hz
  • Impedantie passief 4 Ohm
  • Impedantie actief 150 Ohm
  • Verbindingskabel 1.2 meter
  • Bronkabel 1.2 meter
  • Aansluiting 3.5 mm jack
  • Voeding 6 x 1.5 Volt batterijen AAA (niet meegeleverd)
  • Speelduur >40 uur met alkaline batterijen
  • Gewicht 410 gram
  • Kleur zilvergrijs
Nu heeft de philips meer kabel en 4 watt t.o.v. de 2 watt van de sony. Nu snap ik ook wel dat dat het verschil niet maakt. Maar welke is nou een betere keuze voor op vakantie's en uitstapjes? Of zijn er alternatieven?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 22:38 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb gewoon goedkope Sony speakertjes gekocht met een voedingsadaptor. Veel meer geluid krijg je er toch niet uit dus zou ik zeker niet zoveel geld uitgeven. Ik veronderstel dat het alleen maar iets is om op de kamer een muziekje te hebben?

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op 17 juni 2004 @ 22:33:
Ik heb gewoon goedkope Sony speakertjes gekocht met een voedingsadaptor. Veel meer geluid krijg je er toch niet uit dus zou ik zeker niet zoveel geld uitgeven. Ik veronderstel dat het alleen maar iets is om op de kamer een muziekje te hebben?
Zoals ik al zei wil ik graag een draagbare luidspreker hebben voor op vakantie's. Dat je niet gebonden bent aan een koptelefoon of oordopjes. Een respectabel geluid zou ik er graag uit willen hebben. Dus ze moeten niet te snel gaan ruizen bij het verhogen van het volume.

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 11:09
Uit 32 of 34 mm speakertjes ga je alleszins geen deftig geluidje krijgen. Denk aan de sound van een cheapo wekkerradiotje. Als dat geen probleem is, fine :)

Als je liever iets beter wil, kan het de moeite zijn om zelfbouw te overwegen. Ikzelf heb een draagbare speaker met een Visaton FR10 luidspreker in een doosje van 1 liter (grootte melkbrik). Ingebouwd versterkertje van 2W, plus 8 AA ni-cd's die het een uur of 20 uithouden. Klinkt best redelijk, maar weegt ook wel redelijk wat.

Verwijderd

Heb enkele jaren geleden in de Macro twee goedkope speakertjes ( omhulsel is ongeveer 12x12cm en het speakertje zelf is maar 10 cm diameter) gekocht voor op men walkman (is nu vervangen door mp3 speler :) ). Het merk is realistic :+ maar het geluid dat eruit komt is zeker genoeg voor op een camping of in de jeugdherberg. Met een kleine switch kan je kiezen of je de igebouwde amp laat werken of niet. En de batterijen gaan ook voldoende lang mee. (gok zo'n 50 uur)

Wel zou ik er zeker niet meer dan 40-50 aan besteden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 16:23 ]

Verwijderd

Heey wat dacht je van Creative TravelSound..... Bij de Dixons voor 80 euries en super geluid. Er is een nieuwe versie hiervan uit wat Creative TravelSound Mp3 heet die is wel iets duurder 151 euro geloog ik ieder geval hier de specificaties van de oudere van 80 euro:

Creative® TravelSound™ is de opvouwbare complete stereo-oplossing voor mobiele mensen. Niet groter dan een hand! Deze luidsprekerset is gebaseerd op twee slanke titanium drivers die een minimale omvang combineren met een klank van topniveau, aangevuld met een digitale versterker, voor een diepe impact en een langere levensduur van de batterijen. Het perfecte antwoord voor mensen die een luidsprekeroplossing willen voor hun Creative® Jukebox of andere draagbare apparaten, zoals een MiniDisc®, een CD- of tape-speler of een notebook PC.

Vermogensspecificaties

2 watt (RMS) per kanaal
Frequentierespons 150 Hz-20 kHz
SNR 75 dB
Compact, licht, compleet opvouwbaar ontwerp.
Twee slanke titanium drivers en een digitale versterker.
Tot 35 uur speelduur met één set standaard AAA-batterijen.
Vol stereogeluid en aansluiting voor hoofdtelefoon.
Geleverd met stereokabel en draagtasje.

Voor verder informatie kijk op: http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=333 ;)

Verwijderd

Ziet er knap uit, maar kost wel 75€ voor slechts 2W output :/

Heb een review gevonden van van het grootste model bij oom Tom, waar ze precies wel redelijk tevreden waren over zijn prestaties --> *klik*

Het enige wat ik niet kan vinden is het gewicht van de kleinste van de twee versies (het duurste model zou 320 gram wegen inclusief batterij, maar die ziet er groter uit en er zit geheugene bij enzo --> snap er wel het nut ni goe van) Ene de afmetingen vallen beste mee: (B)155 x (H)50 x (D)64 mm; misschien wat dik...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 17:10 ]

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 11:09
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:04:
Ziet er knap uit, maar kost wel 75€ voor slechts 2W output :/
Het vermogen is het laatste waar je naar moet kijken bij zo'n spullen ;)

Verwijderd

je beter zoiets nemen , komt naar mij mening een strak hgeluid uit.
prijs ongeveer 45 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/250x250/SRSZ510.jpg
Specs:
Power Output 10W
• Headphone Jack
• 2 Analog Inputs
• Larger Speaker Units Produce More Powerful Sound
• Built-In Mega Bass® Sound for Powerful Bass Reproduction
• 65mm Driver Units
• Magnetically Shielded Speakers for Use Next To a TV or Monitor
• Frequency Response 70 Hz - 20 kHz
• On/Off Switch, Volume Control
• Power Supply: Supplied AC Adaptor
• 2 lb 7.2 oz (L&R Speakers)