Prutz0r schreef op 14 juni 2004 @ 11:18:
Misschien kun je wat reviews doorlezen van S-ATA schijven, de Caviar SE is nou niet echt een snelle S-ATA schijf.
Ik hieb hier een S-ATA schijven-test voor me liggen van computer totaal, daarin blijkt dat de Seagate Barracuda ATA VII en Samsung SP1614C schijven zo'n beetje de snelsten zijn, geteste schijven zijn beide 160GB.
Succes

Je hebt gelijk over het verschil in snelheid. Ik moet alleen wel erbij zeggen dat de verschillen nou niet werelds zijn. (ikzelf heb de WD, zie signature, alleen maar omdat ik em voor een prikkie kon kopen)
Je praat over echt kleine verschillen. Op
www.tomshardware.com staat een mooie vergelijking van verschillende S-ATA schijven. Ook daaruit bleek dat de WD niet de snelste is, maar het verschil is minimaal.
Maar de doorvoersnelheid van ATA is nou niet zo laag dat er een erge performanceverlies is met de sata schijven van dit moment, als er gebruikt gemaakt wordt van een convertor (indien niet sneller dan 7.2k).
^Correct me if I am wrong! ^
Dus ik denk dat de vraag opzich niet zo heel erg interessant is. Zoals al eerder vermeldt hebben de raptors geen convertor, maar die hebben dat ook nodig om de hogere snelheid. <-- Maar dit is dus onzin wordt net verteld door JSK
Echte snelheidswinst kan je met 7.2k toeren schijven pas echt halen als je RAID gaat gebruiken.
suc6
[
Voor 5% gewijzigd door
Hann1BaL op 14-06-2004 11:35
]