[XP] MS Backup fout: 'hardware- of mediumprobleem' *

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enkele keren geprobeerd een back up te maken m.b.v. de wizzard van Win XP. Ik heb daarbij gekozen voor een volledige systeembackup. Het doelstation is een andere pc in mijn thuisnetwerk. Als de back up halverwege is stopt deze elke keer. Zie hieronder wat vermeld wordt in het logboek. Helemaal onderaan is de vermelding die ik vond in het systeemlogboek. Ik gebruik XP prof. Alvast bedankt voor de reactie.

Status van back-up
Bewerking: back-up maken
Actief back-updoel: Bestand
Naam van medium: Backup 11-06-04.bkf gemaakt op 11-6-2004 om 20:37

Back-up van "C: " (via schaduwkopie)
Back-upset #1 op medium #1
Back-upomschrijving: "Set gemaakt op 11-6-2004 om 20:37"
Naam van medium: Backup 11-06-04.bkf gemaakt op 11-6-2004 om 20:37

Back-uptype: Standaard

Maken van back-up gestart op 11-6-2004 om 20:38.

Fout: Het apparaat heeft een fout gerapporteerd bij deze aanvraag: gegevens naar medium schrijven.
Fout: Onbekende fout.
Er is mogelijk een hardware- of mediumprobleem opgetreden.
Controleer het logbestand voor systeemgebeurtenissen voor relevante fouten.

De bewerking is beëindigd.
Maken van back-up voltooid op 11-6-2004 om 22:42.
Mappen: 1678
Bestanden: 24004
Bytes: 4.278.442.576
Tijd: 2 uur, 3 minuten en 25 seconden
De bewerking is beëindigd.
Maken van back-up voltooid op 11-6-2004 om 22:42.
Mappen: 1678
Bestanden: 24004
Tijd: 2 uur, 3 minuten en 25 seconden

----------------------

De bewerking is niet voltooid.

----------------------

Toepassingspop-up: Windows - Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt : Kan niet alle gegevens voor bestand \\Pcklaas\shareddocs\backup Jeroen\backup laptop\Backup 11-06-04.bkf opslaan. De gegevens zijn verloren gegaan. Deze fout kan zijn veroorzaakt door een fout in de computerhardware of netwerkverbinding. Probeer het bestand ergens anders op te slaan.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 07:04

SpamLame

niks

En als je bkf file nu eerst eens lokaal opslaat, doet ie het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

jereng,

Welkom op GoT :)

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Probeer nog even aan te geven wat je zelf al geprobeerd en gevonden had dan pas ik je titel even voor je aan :)

backup in [XP] > [XP] MS Backup fout: 'hardware- of mediumprobleem' *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even op zoek geweest naar mijn berichtje en begrijp nu dat dit verplaatst is. Ben nog niet zo thuis op dit forum en heb geen mail ontvangen, is dat niet de bedoeling? Overigens bedankt voor de tips, had de policy wel gelezen maar ben nog niet duidelijk genoeg geweest blijkbaar.

Mijn inhoudelijke reactie. Wat heb ik tot nu toe geprobeerd.
-3 x poging te back uppen, dit is dus niet gelukt, de foutmelding is elke keer hetzelfde, het moment waarop dit gebeurd niet. Het gaat ongeveer halverwege de procedure fout.
-internet (Microsoft site en diverse forums) afgezocht naar vergelijkbare problemen. Kom deze wel tegen maar geen bruikbare oplossing erbij. Het meest bruikbaar is denk ik Norton Ghost te gebruiken maar dan vraag ik me nog steeds af; wat gaat er bij mij fout? Wellicht werkt het met Ghost ook niet.
-de tip eerst lokaal op te slaan ga ik uitproberen.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 18:04
hoe groot is het bestand op de PC waar je de backup heenstuurd, en wat voor filesystem heeft deze pc.

waar ik namelijk aan zit te denken is dat
OF je target PC vol zit.
OF je het op de target PC op een fat32 schijf weglaat schrijven en deze aan zijn 4GB limit zit.

edit:

en al helemaal als je dit in je logs ziet staan
das namelijk 4 GB , en het Fat 32 filesysteem (dit heb je onder windows 98,me altijd en bij XP en 2000 alleen als je er voor kiest) heeft een limit van maximaal 4 GB per bestand

[ Voor 34% gewijzigd door eXcyle op 14-06-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ruimte op target pc is 13 GB, backupbestand is ongeveer 9 Gb. Die 4Gb die je noemt klinkt logisch. Elke keer als er ongeveer 4Gb overgehaald is stopt ie er mee! Bestandssysteem is Fat32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die limiet van 4Gb verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
dan zal dat je probleem zijn.

heeft MSbackup geen optie om de backup in een aantal files te laten zetten ? (ghost heeft dit bijvoorbeeld wel, dan krijg je alemaal files van 2GB die samen je backup formen)

een andere optie is om de hardeschijf van je target systeem om te zetten naar NTFS, dit kan echter alleen als je op die PC Windows XP of Windows 2000 hebt.

edit:

psst , we hebben een edit knop --> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif <--

[ Voor 24% gewijzigd door eXcyle op 14-06-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aparte files kun je niet maken in MSbackup. Er is geen andere manier dan Ghost of een andere windows versie gebruiken? Ik heb nu Win98. Dit staat er nog maar net op met een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
FAT 32 kan niet meer dan 4GB per file aan (zie ook OM FAQ / Beleid)

je zult dus OF een backup programma moeten gebruiken die wel zijn files kan splitten OF naar een XP/2000 pc backupen die een NTFS filesystem heeft

Symantec Ghost kan bijvoorbeeld wel files splitten, het nadeel hiervan is dat deze dus niet standaard bij windows zit en je hiervoor op de PC waar je de backup op wil hebben een servertooltje voor moet draaien,
en op de pc die je wil backupen moet je de dos client van ghost gebruiken.

[ Voor 2% gewijzigd door eXcyle op 15-06-2004 13:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie, ik weet genoeg!
Pagina: 1