Hyundai Q17+ 10ms TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:01
Hyundai Q17+ 10ms

Nadat Samsung en BenQ vanalles uit de kast hebben getrokken in de 12ms-branche komt Hyundai op de proppen om met hun beruchte HyDis Panels ook mee te doen.
De Hydis panels die zich bijvoorbeeld terug vinden in de Q17 en de Hercules PV920 Pro. Deze waren 20ms maar presteerden volgens reviews 'overall' beter dan de schermen van Samsung en BenQ (Bron: THG)

De Q17+ er verassend anders uit dan zijn voorganger :+ *ahum*

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00090597.jpg
(fotonogsteeds onder voorbehoud)
Specs:

Model: ImageQuest Q17+
Inch: 17"(43,18cm)
Pixelafstand: 0,264 mm
Resolutie: 1280 x 1024 @ 75Hz
Voet: hoogste verstelbaar
Input: D-SUB / DVI-D
Verbruik: 50 Watt / < 5 Watt standby
Afmetingen: 396 x 414 x 200 mm
Gewicht: 4,8 Kg
Kijkhoek: 150 horzintaal en 135 verticaal
contrast ratio: 450:1
Helderheid: 300 cd/m2
response: 10ms HyDis
Kleuren: 6 bits

Beschikbaarheid:

Nog niet te krijgen, wordt verwacht eind 15-30 juli volgens Franse bronnen :)

Versies van de Q17+ die nu te krijgen zijn zijn eigenlijk Q17 met 12ms Samsung panel of zelfs enige versies met een 16ms AU Optronics 16ms panel.
We moeten blijven wachten tot Juli als Hyundai definitief hun 10ms scherm gaat introduceren....

[ Voor 65% gewijzigd door Gehaktbal op 13-07-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
ik ben benieuwd, ik had 3 reviews gelezen over de Q17, dat scherm was in alle 3 de reviews de beste.
Het had bij alle 3 de benches de beste kleur weergave en beste garantieregels, resonstime enz enz.
Als ik een tft ga kopen (heb nu 19"crt) dan word het zeker de Q17, of als deze net zo goed is qua kleurdisplay een Q17+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32495

Ik heb de "gewone" Q17 sinds vorige zomer, is er buiten de respons tijd nog iets anders aan dit scherm dan?

Ik weet enkel dat ik helemaal geen nood heb aan een snellere respons tijd, ik merk tijdens het gamen namelijk helemaal niets van ghosting of iets dergelijks...
Ik weet alleen dat het een super scherm is, en ik hem aan iedereen kan aanraden.

Terug on topic: op het eerste gezicht lijken de rest van de specs identiek aan de Q17, waarom een monitor uitbrengen die practisch identiek is aan de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
dat heb ik dus zojuist gemailed aan Hyundai..... wellicht dat ze de responstijd nog beter hebben gemaakt voor de mensen die de ghosting wel lichtjes zijn.
Misschien een betere kleurechtheid oid, als dat al kon.
Ik hoop zsm reactie te krijgen van Hyundai en dan post ik de info hier natuurlijk gelijk.

Een winkel waar ik hem zag staan zegt ook dat het plaatje af KAN wijken.... dus wellicht is er een heel nieuwe look ofzo... (terwijl ik de originele er ook helemaal niet slecht uit vind zien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gewone Q17 ziet er inderdaad zeer lekker uit :)

hoe hij er bij mij uitziet
Staat hij niet mooi bij men shuttle? 8)

Ik wacht vol spanning af op de verdere uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
darn, ziet er in real-life ook nog zo goed uit :)
Ik lees nu (als mijn Duits goed is, op een Duits forum dat iemand hem al heeft gekocht.... verder niet echt in details tredend, tis niet zon druk forum daar :P
hab mir gestern nen Q17+ (glaub ich, da 12ms Reaktionszeit) geschnappt.

Mal ne Frage: bekommt ihr die Auflösung 1280x960px hin? Bei mir meint er immer "Video-Frequenz" zu hoch...

Ansonsten alles chique. keine Pixfehler. Supi Optik. Bild sieht auch im Analog-Modus gut scharf aus.
Dat is één ervaring, klopt het dat ik lees dat hij gisteren een Q17+ gekocht heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

umm,,, mijn Duits is niet zo goed :-\

maar babelfish duits -> Engels: have me yesterday nen Q17+ (believe I, there 12ms response time) snatched.
mijn Engels -> Nederlands: Heb ik gisteren een Q17+ (Geloof met een 12ms responce time) gejat

volgens mij klopt die zin niet of mijn taalskills zijn minder dan ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
njah het zal wel kopen geweest zijn :P
Dell duitsland levert ze ookal, 'zeggen ze' op hun website. Maar Nederlandse website is hij niet te vinden...... heel vreemd, ik wacht af op de reactie op mijn mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Reactie is als volgt van Hyundai, ik quote:
- With the Q17+ you can expect better image quality from the Q17+.

-The panel is a real 12ms panel.
Daarbij kreeg ik ook nog wat infomateriaal, 2x PDF van de Q17 en de Q17+ Int engels.
Daar kwamen dus de volgende specs uitrollen in een lijstje:

ItemQ17+Q17
Afmetingen17"17"
InputD-Sub / DVI-DD-Sub / DVI-D
Resolutie1280x10241280x1024
Type:A-Si TFT Active MatrixA-Si TFT Active Matrix
Pixel afstand0,264mm0,264
Contrast:500:1500:1
Helderheid:300 cd/m2250cd/m2
Response Time:12 ms20 ms
Kleuren16,2 K262K
Power ManagementEnergy Star /VESA DPMS/NUTEKEnergy Star /VESA DPMS/NUTEK
Power10 - 240 V AC

verbruik 50W (max)
10 - 240 V AC

verbruik 50W (max)
Straling cert.TCO 03TCO 99

- scherm stralingscertificaat van TCO 2003 standaard. (positief? vast wel, maarm erkbaar? :P)
- 12 ms reactietijd ipv 20 ms, we moeten wachten op de praktijk.
- Helderheid is 300 ipv 250, kleine vooruitgang dus :)
- kleuren? Ik snap niet wat dit precies inhoudt, Q17+ = 16,2K (miss miljoen?) en Q17 = 262K .... snap et niet meer :P Wie snapt dit beter? :)

Ook heb ik een adres gekregen van Hyundai wie hun leverancier is voor deze panels

Actebis Computers B.V.
Overijsselhaven 25
NL-3433 PH Nieuwiegein

Tel.: 00 31 30 60 84 799

Voor zover ik gelezen heb van Actebis is dit een groothandel, en dus gellof ik niet mogelijk om als particulier hier te kopen :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Gehaktbal op 14-06-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:15

CaDje

Framedrops for life

Ik heb toen op Tomshardware gelezen dat voor gamen de Q17 nog steeds het beste was, ondanks de 12ms samsung en BenQ schermen.

Ze hadden volgens mij ook hoge verwachtingen van de 12ms Hydis schermen.
Ik ben iig benieuwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Gehaktbal schreef op 14 juni 2004 @ 19:39:
Reactie is als volgt van Hyundai, ik quote:
[mooi lijstje]

Kleuren16,2K262K
Ik hoop dat het aantal kleuren 16,2 M is in plaats van 16,2 K :+

16.200 kleuren is wat weinig tov de 262.000 die de vorige had. Dat zou een achteruitgang zijn. Voor de rest lijkt mij dit een mooi schermpje.

Moet nl. gaan vervangen, mijn CRT loopt op zijn laatste benen. Zal deze meenemen in mijn "overwegingen".

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 14-06-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
jah het staat echt in de PDF die ik gekregen heb van Hyundai, 16,2K..... het is appart . in de Duitse PDF staat "16,2 Mio."

Heel vreemd, misschien is de PDF die ik gekregen heb nog niet correct, hij is namelijk (nog) nergens te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Heeft deze scherm een 6 bit panel of een 8 bit panel?

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Als het 16,2 miljoen kleuren zijn is het een 6 bits panel. (atleast to my knowlegde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hamlet schreef op 14 juni 2004 @ 20:54:
Heeft deze scherm een 6 bit panel of een 8 bit panel?
6bit dacht ik gaf geen 16 miljoen kleuren stond onlangs op T.net, dus dan moet het wel 8bit zijn in dit geval.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik zat met 16,2 en 16,7 miljoen kleuren in mijn hoofd. Dat dat 6-bits of 8-bits waren, misschien moet ik es gaan zoeken opt net :) THG heeft er geloof ik nog iets over gezegd in een van hun laatste reviews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

The color of monitor consist of three basic colors, R/G/B.
Taking Green pixel for example,
If we use the panel with 8 bit, the data levels input to driver IC, which will eventually decide the luminance of each corresponding level are :
11111111.
Total 2^8=256 levels.

If the panel is 6-bit, the panel itself can display below number of colors.
2^6=64.
64x64x64=262,144 colors.
heb ik even uit een ander topic geplukt ^^
En door te Ditheren kun je met een 6 bit panel toch 16 mil. kleuren krijgen. Maar uiteraard is 8 bit beter. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Nu wachten op de reviews :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
hmm als ik het dus zo lees hebben we toch temaken met een 8bits panel?
Als we kijken naar de specs staat er bij de Q17 262K (dan zijn ze eerlijk en recht toe recht aan over het aantal bits)
Maar als ze dan gaan smijten met 16,2 miljoen kleuren, zou dat het aantal kleuren zijn wat behaald wordt met 'ditheren' of is et echt 8 bits..... gezien bits eigenlijk 16,7 miljoen kleuren moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19

Just_I

What did you just say?

Ik heb nog een plaatje gevonden van een Q17 waarop te zien is dat er een aantal aansluitingen zitten in de voet. Er zit alleen een ronde zwarte vlek tussen de USB en de koptelefoon aansluiting. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Het lijk me namelijk als dit ook in de Q17 zit, dat het ook wel in de Q17+ komt te zitten.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
stroom? :) Mijn iiyama CRT geeft et iets te donker weer ik zie geen zak :P
Maar ja er moet ook een power connector zijn hea :)

(kga monitor ff bijstellen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Just_I schreef op 14 juni 2004 @ 23:20:
Ik heb nog een plaatje gevonden van een Q17 waarop te zien is dat er een aantal aansluitingen zitten in de voet. Er zit alleen een ronde zwarte vlek tussen de USB en de koptelefoon aansluiting. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Het lijk me namelijk als dit ook in de Q17 zit, dat het ook wel in de Q17+ komt te zitten.
Ik heb de ADI A715 voor me staan (zijn neefje :) ) en zit wel in het donker maar er zitten 2x USB op, koptelefoon aansluiting en volgens mij een boxen aansluiting (2.1) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Verrek, je hebt gelijk!!! Het is een 2e minijack, en wel voor een boxensetje.... :)
(promo plaatje van Hyundai diek gekregen heb :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.rammeloo.net/hydispromo1i.jpg

DOMME IK :P

link naar grote 300dpi file:

http://www.rammeloo.net/hydispromo1i.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Gehaktbal op 14-06-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op 14 juni 2004 @ 23:26:
Verrek, je hebt gelijk!!! Het is een 2e minijack, en wel voor een boxensetje.... :)
(promo plaatje van Hyundai diek gekregen heb :) )

[afbeelding]

DOMME IK :P

link naar grote 300dpi file:

http://www.rammeloo.net/hydispromo1i.jpg
Heb ik toch nog redelijk goede ogen ;) . Ik gebruik alleen maar de USb eigenlijk :P ...alleen op een lan is het wel handig als je even je koptelefoon in je monitor kan prikken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Nieuwtje!

Ik ben gaan rondsurfen en kwam bij een Nederlandse winkel de L70S+ (plus!) tegen. Staat nog niet in de pricewatch! Dus ik ben benieuwd! Ik heb een mailtje gestuurd naar de winkel met de vraag of ze ook de Q17+ konden leveren :)

Specs van L70S zijn hetzelfde als de Q17+ alleen ontbreekt de DVI-D aansluiting.
En is hij anders van design...

Afbeeldingslocatie: http://www.hyundaiq.de/produkte/images/l70s/L70S_Angle.jp

Hoogst denkbaar dat deze schermen binnenkort te leveren zijn, de winkel waar ik keek had 26 van de L70S+ schermen op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik heb de vermoedelijke tijd tot introductie van een franse site afgevist... ik ben niet zo goed in frans en babelfish ligt er uit heb ik het idee...

[KNIP]

En het zal gaan om een 10(!)ms HyDis panel, denkbaar dat dit panel dan een gemiddelde snelheid heeft van 12?

[ Voor 92% gewijzigd door Gehaktbal op 15-06-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Welke winkel zou dan die L70S+ verkopen? Be namelijk ook op zoek naar een nieuwe monitor.

Die release date is dan zeker voor in Frankrijk neem in aan? (Just_I's frans is ook niet geweldig)

[ Voor 3% gewijzigd door Just_I op 15-06-2004 15:47 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
http://www.actiecom.nl/

wellicht voor Frankrijk, maar ik denk dat het niet al te lang zal duren voordat Nederland het dan heeft. Geen gesloten grenzen meer hea :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Een zwitserse aanbieding voor 707 Zwitserse franken. Weet iemand toevallig een site of progje om dit bedrag om te rekenen ? Inmiddels gevonden, €476,45 dus maar nog exclusief verzendkosten en belastingen ... :X

[ Voor 34% gewijzigd door Just_I op 15-06-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Ik heb niet echt een idee maar et zal zeker in de buurt van de 529 euro liggen :)
Dat zijn namelijk de prijzen die overal zo'n beetje gevraagd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just_I schreef op 15 juni 2004 @ 16:32:
Een zwitserse aanbieding voor 707 Zwitserse franken. Weet iemand toevallig een site of progje om dit bedrag om te rekenen ?
http://finance.yahoo.com/...CHF&to=EUR&submit=Convert

dit zegt: 707 * 0.6584 = 465,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Vertaling van Babelfish, tlag denk ik aan mijn school waar ik zat :)
Men wachtte op het voor juni, zij zal tenslotte in juli aankomen, de tegel zullen 10 ms van Hydis in het scherm LCD... aankomen Q17 + van Hyundaï!

De vorige zin zal goed aantal onder u verrukken. Evenwel spreekt zij slechts met degenen die de actualiteit LCD van nabij volgen.

Voor de anderen, is een klein historisch overzicht van de feiten noodzakelijk. Het is allereerst nodig om eraan te herinneren dat Q17 van Hyundaï een van de schermen Best Sellers van het jaar 2003 is geweest. Hij had me verleidt. De informaticapers had in zijn geheel uiterst goed het ontvangen. Het goede aantal Gamers eveneens ervan hebben het ervan goedgekeurd en verrukt. Binnen werd de hoofdcomponent van het scherm, de tegel, van de Koreaanse fabrikant Boe-Hydis ondertekend. Onder meer kenmerkend, gaf deze tegel een tijd van antwoord van 20 ms te kennen.

En zelfs wanneer andere schermen eisen blijft een tijd van de snellere antwoorden, in de praktijk, de tegel Hydis het snelst van iedereen. Het is nog tot nu toe die op die rémanence in de films en de spelen minder merkbaar is. Voor veel, blijft zij dus die het die beter voor een spelgebruik wordt aangepast. Sinds een jaar heeft de concurrentie toch vooruitgang geboekt. De tegel beginnen 20 ms tekens van zwakte te tonen. Zijn hoeken van visie lijken te verlaagd, zijn gemaakt kleuren minder trouw dan die van de tegels van laatste generatie...

Voor het internationale succes van zijn scherm (het was een wereldkarton), heeft Hyundaï besloten tot behouden de naam Q17 en om het scherm ervan te doen dat altijd van de snelste tegel zal voorzien zijn. Enkele weken geleden heeft Q17 dus zijn tegel Hydis 20 ms ten gunste van een Samsung 12 ms opgegeven. Het scherm heeft in hoeken van visie, in gemaakt kleuren, diepgaand van zwart gewonnen. Daarentegen is de nieuwe tegel Samsung iets minder reactiveert slechts die van Hydis.

Het is in dit verband dat het goede nieuws valt. Hyundaï wil tussen 15 en 30 juli een nieuw scherm lanceren, Q17 +, uitgerust dit keer van de nieuwe tegel Hydis 10 ms.

Als men zich aan de gegevens van de fabrikant Boe-Hydis vertrouwt, zou het scherm aan reactiviteit (goed op) en in hoeken van visie (160°/140° H/V in plaats van 140°/110° voor de tegel 20 ms) moeten winnen. Nog steeds als men zich aan de technische fiches vertrouwt, zal de klaarheid van 250 tot 300 cd/m² stijgen terwijl het contrast, een beetje met 500 tot 450 zal dalen: 1. Evenwel vertrouwt u niet aan deze twee laatste waarden. Dat wat wordt gemeten heeft gewoonlijk niets om met normale voorwaarden voor gebruik te zien.

Om met Q17, nog erover te beëindigen een goed nieuws: de prijs van Q17 zou + hoger moeten niet zijn dan die van Q17. Hyundaï beoogt een lanceringsprijs van 517 € TTC. Het zal een beetje Kerstmis in juli... zijn

Met betrekking tot L70S, zal het scherm van toegang van reeks van Hyundaï een kleine lifting aan mi juni met de komst van een nieuwe voet, plus design, en een tegel Samsung ondergaan 12 ms.
Tegel = Panel :)

Als ik het nu dus zo lees: De L70S+ gaat gebruik maken van 12ms Samsung.
De Q17+ van een 10ms HyDis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
weer iets nieuws:

De Q17+ die nu ronddwaalt en wordt verkocht is NIET de definitieve. Het gaat hier om een 12ms Samsung Panel.
De 10ms HyDis wordt pas eind volgende maand definitief op de markt gegooid! Dus het blijft wachten.
Ik begin overigens beetje kriegel te worden van al die tegenstrijdige berichten etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wacht lekker jouw review af . . . :P

* Anoniem: 100386 mompelt iets van katten uit bomen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje

CaDje

Framedrops for life

Anoniem: 100386 schreef op 16 juni 2004 @ 17:21:
Ik wacht lekker jouw review af . . . :P

* Anoniem: 100386 mompelt iets van katten uit bomen kijken
* CaDje Kijkt mee

Hydis was toen al goed met z'n 20 ms scherm. En nu 10 ms, ik kan niet w88 ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
Ik hou dit topic ook int oog.

Ziet me er een fijn schermpje uit, nu nog wachten op wat reviews en hopen op een redelijke prijs. Dan denk ik dat ik men eerste TFT'tje ga kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111147

Toen ik pcmegastore naar de Q17 vroeg, kreeg ik een mailtje terug dat ze de Q17+ konden leveren. Of beter gezegd bestellen bij hun leverancier; hij was nog niet op voorraad enz. De prijs was 477 euro!
Toen ik nog even vroeg of ze zekerheid konden geven of er in dit scherm misc een samsung panel zat, of toch het echte hydis panel, zeiden ze dat ze dit niet zeker wisten, maar stuurden wel de productomschrijving van hun leverancier mee.

Maar nu komt het :). Die specificaties kloppen helemaal niet met de Q17+, maar ook niet met de Q17 8)7. Een contrast van 450:1, helderheid van 260 cd/m2, wel 16,7 miljoen kleuren... Ook staat er bij dat het TCO'99 is, en niet TCO'03 zoals eerder vermeld in dit topic.

Iemand enig idee wat dit voor scherm is? Ik heb voorlopig de bestelling nog maar even geannuleerd... De specificaties staan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
het zou een 16ms AU Optronics kunnen zijn. Er wordt niets gezegd over responsetijd. Wat zegt het bedrijf daar over dan?

Als het scherm gemaakt is in:
Februari - Juni 2003 = AU Optronics 16ms
in Januari 2003 = HyDis 20ms panel.
Juli September November 2003 + Januari 2004 = Samsung 12ms panel.

Kans zit er dik in dat het een AU Optronics Panel is, maar naar MIJN WETEN is deze nooit onder de noemer Q17+ gereleased! Heel vreemd... kan je de fabricage datum achterhalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
overigens lees ik nu net dat in de beschrijving geen vermelding van DVI is... wellicht hebben ze het verkeerde scherm in hun hoofd? L70+ heeft geen DVI bijvoorbeeld... Ik snap absoluut niet wat ze denken in huis te hebben...

[ Voor 25% gewijzigd door Gehaktbal op 28-06-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op 28 juni 2004 @ 14:32:
het zou een 16ms AU Optronics kunnen zijn. Er wordt niets gezegd over responsetijd. Wat zegt het bedrijf daar over dan?

Als het scherm gemaakt is in:
Februari - Juni 2003 = AU Optronics 16ms
in Januari 2003 = HyDis 20ms panel.
Juli September November 2003 + Januari 2004 = Samsung 12ms panel.

Kans zit er dik in dat het een AU Optronics Panel is, maar naar MIJN WETEN is deze nooit onder de noemer Q17+ gereleased! Heel vreemd... kan je de fabricage datum achterhalen? :)
Hoe kom jij aan die informatie? Van die panelen die erin zitten op een bepaalde fabriqage datum. Mijn Adi A715 (broertje van die hyunday Q17, komt uit week 15 2003, dus een 16ms scherm? :o zoals hij ook verkocht is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
nadat Toms Hardware de Q17 zo'n enorme veer (lees, positief) in de kont had gestoken werd de vraag naar de Q17 onhoudbaar. Om toch de Q17 leverbaar te laten houden hebben ze andere panels gebruikt.

Adi maakt wellicht gebruik van HyDis panels,... het gaat hier echt puur om Hyundai Q17's, niet de Adi.
Deze informatie heb ik weten te vissen vanuit resellers etc. Vooralsnog is het letten op het aantal miliseconden bij aanschaf aan te raden, het gaat immers niet altijd om een HyDis display, vooralsnog nog enkel een 20ms die van HyDis is.
Verder meoten we wachten opde 10ms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel met DVI; bij de beschrijving van pcmegastore werd ie namelijk vermeld als:
Hyundai
Q17+, 17"LCD TFT MET USB & DVI,SILVER + DVI KABEL

fabricage datum heb ik geen idee van, ik heb deze info alleen maar via pcmegastore. Ik heb nu aan pcmegastore gevraagd of zij kunnen vragen aan de leverancier wat de responstijd is. Afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
jup, wordt afwachten. Als pc megastore zegt dat hij DVI heeft maar in de toegestuurde specs alleen staat dat ie een D-Sub aansluiting heeft.
Wellicht een foutief specsweergave ofzo :)
Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op 28 juni 2004 @ 15:38:
[knipperdeknip]
Verder meoten we wachten opde 10ms :)
Heb jij ergens al een E.T.A. gezien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111147 schreef op 28 juni 2004 @ 14:10:

Maar nu komt het :). Die specificaties kloppen helemaal niet met de Q17+, maar ook niet met de Q17 8)7. Een contrast van 450:1, helderheid van 260 cd/m2, wel 16,7 miljoen kleuren... Ook staat er bij dat het TCO'99 is, en niet TCO'03 zoals eerder vermeld in dit topic.

Iemand enig idee wat dit voor scherm is? Ik heb voorlopig de bestelling nog maar even geannuleerd... [/url]
Ik heb even de specificaties van mijn Q17 erbij gehaald van toen ik hem kocht (augustus vorig jaar)... Degene die jij geeft komen overeen met wat ik hier heb.
"Oude" stock dus neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32495 schreef op 28 juni 2004 @ 17:10:
[...]

Ik heb even de specificaties van mijn Q17 erbij gehaald van toen ik hem kocht (augustus vorig jaar)... Degene die jij geeft komen overeen met wat ik hier heb.
"Oude" stock dus neem ik aan?
Ja zoiets dacht ik ook al. Maarja op de site van hyundai staan andere specs, en hier in dit draadje ook. Dus dan weet ik t ook nie meer. :?

Het scherm was niet op voorraad, en er was ook geen indicatie te geven van de verwachte levertijd. Wat dat betreft zou het eigenlijk geen oude stock kunnen zijn. Maar ik denk dat alleen de responstijd zekerheid kan geven, dus wachten totdat de leverancier dat doorgeeft aan pcmegastore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
responsetijd zal zekerheid geven. Overigens zijn de verkoop prijzen van de schermen met 12ms Samsung panels rond de 500 euro.

De ETA van de Q17+ met 10ms is volgende maand, eind juli. Introductie zal zijn rond de 15e, levering zal zijn rond de 30e. Begin augustus kunnen we dus al de eerste leveringen in Nederland verwachten. (Bron: Hyundai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Gehaktbal schreef op 28 juni 2004 @ 19:35:
responsetijd zal zekerheid geven. Overigens zijn de verkoop prijzen van de schermen met 12ms Samsung panels rond de 500 euro.

De ETA van de Q17+ met 10ms is volgende maand, eind juli. Introductie zal zijn rond de 15e, levering zal zijn rond de 30e. Begin augustus kunnen we dus al de eerste leveringen in Nederland verwachten. (Bron: Hyundai)
Kan je misschien een link geven naar je bron van Hyundai. ik kan echt maar heel weinig vinden en als ik al wat vind is het in het frans :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
E-mailtje van Hyundai gekregen heb. en Franse sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117470

I can confirm that here in France we have received the Q17+ boxes with a big sticker that says "12 ms" on them. It is also a TCO 99 (not 03 !) monitor in silver color. The ref on the box is LMQ171AUSBESM11-H1E-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
de LMQ171SAS is een Samsung
de LMQ171AU zou dan een AU Optronics kunnen zijn (dus een 12 ms versie, dezelfde als in de BenQ??

Waar haal je dat stukje van daan maxime969? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gehaktbal op 29-06-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117470

Gehaktbal schreef op 29 juni 2004 @ 13:44:
Waar haal je dat stukje van daan maxime969? :)
I'm not sure I understand (my Babelfish is rusty :P ) but if you ask me where did I find that info; it was written on the box in the shop I visited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
yeah was asking that ;) Well I think it's Samsung panel...... HyDis has'nt got a 12ms panel as far as I know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Bij Actiecom schijnen ze nu de Hyundai Q17+ te koop te hebben. Alleen ik vertrouw het niet helemaal omdat de opgegeven specs anders zijn en omdat het schijnt dat het product al op 22 juni toegevoegd is. Dus heb ik een mailtje gestuurd met daarin de vraag om uitleg en om een bevestiging dat het ook echt de Q17+ is:
Ik kwam net een artikel tegen op de site
(http://www.actiecom.nl/pr...th=57_73&products_id=1101), een
Hyundai Q17+. Nou zou ik graag wat meer informatie willen hebben over dit
scherm. Ik heb overigens al wat informatie hier en daar van het internet
gehaald, maar daaruit blijkt dat de korte info die u geeft niet helemaal
gelijk is aan het geen wat ik heb gevonden. Een paar verschillen: de
maximale resolutie (volgens u 1024*768 pixels), de levertijd (product is
op
22 juni toegevoegd) en het TCO certificaat. Hierdoor begin ik dus te
twijfelen of we het hier wel over hetzelfde product hebben.
Daarom zou ik graag van u willen weten of dit ook echt om de
desbetreffende monitor gaat, de Hyundai Imagequest Q17+ en wat nou de
precieze specificaties zijn van de monitor. Als u eventueel een datasheet
heeft of iets derglijks ben ik daar ook wel in geinstresseerd.

Bij voorbaat dank,
Hessel Smit
En daarop hun antwoord:
Geachte heer / mevrouw Smit,

Het gaat hier inderdaad om de Q17+, de specs op de site kloppen niet heb
ik gezien. Een data sheet is er helaas ook nog niet van. Voor meer info kunt
u op de website van Hyundai terecht: http://www.hyundaiq.com

Met vriendelijke groet,

ActieCom
Maarjah ... Nu twijfel ik nog steeds, omdat ze toch de verkeerde specs van de monitor erbij hebben gezet, en voor overige info verwijzen ze door naar Hyundai, inplaatst van dat ze even zo'n doos open maken om in de handleiding te kijken :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbaast me niets dat ze niet kijken. Volgens de info die jij eerder han Hyundai zelf had gekregen was hij pas vanaf half à eind juli 2004 verkrijgbaar. En da's nu dus nog niet . . . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
het nadeel is dus inderdaad dat Hyundai vanplan is al hun topmodellen met de Q17(+) naam te gaan betitelen. Dan krijg je dus: Q17 20ms, Q17 16ms, Q17+ 12ms. en dan uiteindelijk de Q17+ 10ms en daarna weer de Q17+ 8ms.

In mijn ogen niet zo tactisch van Hyundai eigenlijk.... :P krijg je dit soort verhalen van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op 12 juli 2004 @ 20:19:
het nadeel is dus inderdaad dat Hyundai vanplan is al hun topmodellen met de Q17(+) naam te gaan betitelen. Dan krijg je dus: Q17 20ms, Q17 16ms, Q17+ 12ms. en dan uiteindelijk de Q17+ 10ms en daarna weer de Q17+ 8ms.

In mijn ogen niet zo tactisch van Hyundai eigenlijk.... :P krijg je dit soort verhalen van..
Als wij de doos dan maar openmaken om te kijken . . . toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Gehaktbal schreef op 12 juli 2004 @ 20:19:

Ze hebben het ook niet over een reactie tijd of iets dergelijks, maar over de maximale resolutie, en over de datum dat het product is toegevoegd, daar stoorde ik me aan.

G_M_C : ik heb wel eens een mailtje verstuurd naar Hyundai maar nooit bericht terug gekregen. Alle info die ik heb komt eigenlijk uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just_I schreef op 12 juli 2004 @ 20:28:
[...]

Ze hebben het ook niet over een reactie tijd of iets dergelijks, maar over de maximale resolutie, en over de datum dat het product is toegevoegd, daar stoorde ik me aan.

G_M_C : ik heb wel eens een mailtje verstuurd naar Hyundai maar nooit bericht terug gekregen. Alle info die ik heb komt eigenlijk uit dit topic.
Mijn info ook (ik heb schijnbaar goed vertouwen in gehaktbal). Maar dat ze zo slecht reageren op mails is voor mij dan nu weer een slecht punt. Je zal ze maar nodig hebben voor RMA of zo . . :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
heel vreemd dat ze niet terug mailen... bij mij reageerden ze vrij snel (de volgende dag) en vervolg vragen waren binnen 2 dagen gedaan.
Het kwam er wel tamelijk op neer dat ze weinig los willen laten over het scherm. Vooralsnog is in hun optiek de Q17+ 12ms hét scherm van dit moment. de 10ms laten ze echt heel weinig over los. En dat terwijl BOE-HyDis het panel (dus niet de hele monitor) al op haar website heeft staan.

Ik mailde overigens met de Sales afdeling en niet met de helpdesk. :)

Overigens, over die actiecom, volgens mij hebben ze gewoon met hun dronken kop wat specs in lopen vullen en hebben ze dat ding gewoon niet op voorraad. Is wel vaker zo met webshops.
Aangezien ze hem niet kunnen leveren, of NOG niet kunnen leveren wellicht zou dit best eens het scherm kunnen zijn wat rond 15 juli de markt op moet gaan.
Maar aan de kant van Hyundai is het doodstil ...... :{
Wachten op een verassing he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik heb ze gisternacht nog even gemailed en al gelijkeen reactie.
Heel vreemd.
Dear Mr. ,

Our new Q17+ has a 12 ms Panel inside.

Sorry but the next generation with 10 ms is not reddy to produce within this year.

Best regards,

Joachim Hildebrand
:{

Als deze man weet waar hij het over heeft dan kunnen we nog wel even wachten...
Maar de mailtjes van Hyundai zijn altijd wel wat eeeh, laten we zeggen qua inhoud soms niet correct.
Ik mail ze nu even over het Samsung panel, hopelijk snel reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Krijg ik nog een mailtje over de vraag of hun 12ms schermen Samsung of HyDis panels zijn.
Zegt ie:
Hello again,

So by our production we will use both!!!

Mit freundlichen Grüßen,

Joachim Hildebrand
Dit gaat dus regelrecht in tegen andere bronnen op het internet. Die claimen enkel de 12ms monitors Samsung panels zou bevatten. Op mijn vraag over welke panels ze gebruiken in de Q17+ 12ms. Samsung of HyDis. Zegt hij: Both......
Vreeeemd, ik wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Het is half juli, nog niets over de Hydys 10ms panels of de een nieuwe Q17+ versie/revisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
lees voorgaande replies, als het aan hyndai ligt is het uitgesteld tot volgend jaar... althans op een of andere manier geloof ik et niet. Of misschien wíl ik het gewoon niet geloven..
wacht deze maand nog maar af, er is op internet weinig nieuws er over te vinden die actueler zijn dan die een maand geleden gevonden konden worden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gehaktbal schreef op 17 juli 2004 @ 00:49:
lees voorgaande replies, als het aan hyndai ligt is het uitgesteld tot volgend jaar... althans op een of andere manier geloof ik et niet. Of misschien wíl ik het gewoon niet geloven..
wacht deze maand nog maar af, er is op internet weinig nieuws er over te vinden die actueler zijn dan die een maand geleden gevonden konden worden :{
Dammzzzz net nu ik mijn bericht van de belastingdienst heb ontvangen zodat ik er een dacht te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ik heb inmiddels ook mail terug gehad, en nog wat meer meel verkeer gehad. Na dus een mailtje te hebben gestuurd naar hyundai kreeg ik na een hele tijd dus een mailtje van Actebis, de officiele importeur van Hyundai. Van Actebis kreeg ik dus een mailtje met een datasheet (die Duitse die al eerder dit opic voorbij kwam). Ook gelijk gevraagd naar waar een wanneer ik de monitor kon kopen. De bedrijven waar ik de monitor kon kopen heb ik aangevraagd voor mijn eigen regio (Culemborg) alleen heb ik geen datum gekregen vanaf welke datum de monitor te koop is :/ . Dus weer een mailtje gestuurd naar die bedrijven die de monitor zouden kunnen leveren, maar daarop heb ik nog geen reactie. Het mail adres van de persoon waar ik mee contact heb gehad is Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/mail%20adress.jpg. Nu kunnen jullie ook een delaer adres opvragen bij jullie in de buurt O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
dat Actebis leverancier is in nederland heb ik al eerder in dit topic gepost geloof ik.
Daarbij moet ik wel zeggen dat elke winkel die ik mail praat over een 12ms scherm. en dat ze óf niets weten van het 10ms scherm of ze zeggen: nog niet bekend.....

ik hoop datjij meer duidelijkheid kan krijgen. Of iig een betere duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Ook bij Yorcom verkrijgbaar, maar staat erbij dat het om een TCO '99 certificering gaat :/ . Monitor kost overigens €489,50

[ Voor 23% gewijzigd door Just_I op 22-07-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik denk dat ze met de '+' bedoelen: Plus speakers :P
Dus dit is denkbaar de 20ms variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Weet iemand al iets over de Hyundai ImageQuest L70S? Is deze samsung 12 ms panel precies hetzelfde als in hun 710t of 172 series?

• Absolut
Gehaktbal schreef op 17 juli 2004 @ 00:49:
OK, maandje gewacht en nog altijd geen nieuws :/
Heb nu eindelijk wat geld gespaard om een goede TFT te kopen. De Q17+ zal dus wel voor volgend jaar zijn?
Zijn er misschien andere schermen die een snelle responstijd (dus geen ghosting ea), DVI en ... zowat de specs van de Q17 hebben?

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Just_I schreef op 17 juli 2004 @ 10:48:
Ook gelijk gevraagd naar waar een wanneer ik de monitor kon kopen. De bedrijven waar ik de monitor kon kopen heb ik aangevraagd voor mijn eigen regio (Culemborg) alleen heb ik geen datum gekregen vanaf welke datum de monitor te koop is :/ . Dus weer een mailtje gestuurd naar die bedrijven die de monitor zouden kunnen leveren, maar daarop heb ik nog geen reactie. Het mail adres van de persoon waar ik mee contact heb gehad is Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/mail%20adress.jpg. Nu kunnen jullie ook een delaer adres opvragen bij jullie in de buurt O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91299

Is deze nu ondertussen al te krijgen? Ik vind er geen info over. De gewone Q17 wel, maar de + versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102430

Een kleine review van de Hyundai Q17+
niet veel maargoe

http://www.gamerseurope.com/articles/605

Press release (soort van dan):

http://www.gamesindustry.biz/news.php?aid=4501

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 102430 op 17-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Hij staat gewoon in de pricewatch hoor.
Alleen is misschien eenn aanpassing in de titel nodig want het is een 12ms scherm en geen 10ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstur
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-04-2020
Oke ik heb gister de 12ms versie gehaald. En ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Als ik nu weer naar mijn tft van mijn laptop denk ik "hoe kon ik het al die tijd met dit scherm hebben uithouden"

Dus de eerste indrukken zijn erg goed. :P
Pagina: 1