• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Sinds kort ben ik in het bezit van een tweedehands Tapwave Zodiac1, een combinatie van een PDA en een game console. Helaas zitten er op het touchscreen een aantal krassen, twee grote en een paar kleinere en ze irriteren mij. :P

Nou heb ik hier gelezen dat je Displex kan gebruiken om de krassen te verwijderen. Het blijft natuurlijk een touchscreen, is het daarom wel veilig om Displex te gebruiken of wordt het dan alleen maar erger?

Of heeft iemand andere suggesties om de krassen op het touchscreen te verwijderen?

(Ik heb uiteraard een screen protector gekocht, maar daarmee gaan de krassen niet weg. Ze worden hoogstens wat verborgen.)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41

TwoR

Gekleurde stippen

offtopic:
lol, ik dacht dat het hier om een Zodiac rubber speedbootje ging en was erg verbaast over het gebruik van displex hierop.

Volgens mij is dit wel mogelijk trouwens. Maar hoe dik zitten die krassen erop? volgens mij heb ik dat spul wel eens op een TFT gebruikt en dat was toen gelukt.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

NEEN. Niet met displex op een PDA scherm + digitizer gaan krabben. Mensen op de Palmclub.nl/forums hebben daar heel verschillende resultaten van en je wil je mooie Zodiac niet voor eeuwig verkrassen.

Ik zou als tip geven: screenprotector erop en ermee leren leven. Zelfde verhaal tegen de volgende aan wie je de Zodiac verkoopt houden. ;)

Alors.

Verwijderd

Ik weet dat ze bij de halfords een kleine flesje hebben om GSM schermen te reinigen ook kleine krassen kan je hier mee aardig "wegwerken"
Ben de naam even kwijt je moet er om vragen bij de balie.
Klein flesje van ca 5 cm hoog.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Displex dus... Iets anders hebben we niet... En dat zijn eerder tubetjes om eerlijk te zijn... Maar het lijkt mij opzich dat het geen kwaad moet kunnen... Tis maar een heel licht polijstmiddel, en als je niet te hard drukt, zou het volgens mij geen kwaad moeten kunnen... Wel oppassen dat het spul niet in de naden terecht komt, want dat wordt erg lelijk...

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Inmiddels heb ik het toch maar geprobeerd...

Maar er is eik niets veranderd: niet beter geworden, maar ook niet slechter. Ik heb er nu al een aantal malen Displex op gekwakt, maar het lijkt weinig te doen.

Ik denk dat ik sow maar het hele tubetje leegknijp en met mijn vuist het hele schermpje ga insmeren. :+

Wil iemand nog een Zodiac1 hebben? :+

Verwijderd

als ie gratis is! :+ 8)7

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probeer dan glass polish van turtle wax... Das net wat agressiever...

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:41
Ik heb het schermpje van mij Siemens M-55 'vernield' met dit spul. Maar bij het schermpje van m'n minidiscspeler (MZ-N707) werkt het echt geweldig. Het ligt er dus aan of het scherm uit een deel bestaat, of dat er een apparte coating op zit!
Pagina: 1