Sterke notebook?

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Goede,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Dit ding moet zowel in de collegezaal als thuis ingezet kunnen worden, en zal dus veel heen en weer gesleept gaan worden.

Nu kan ik er niet super-voorzichtig mee zijn. Het ding moet in een rugtas, achterop m'n rolstoel gehangen, en elk stoepje kunnen overleven.
Het is niet de bedoeling hem ruw te behandelen, maar je ziet hem al aankomen, ik heb mijn handen niet vrij om hem voor elk stootje te behouden.

Ik zoek dus een laptop die vooral sterk is, en tegen een stootje kan.
Voor de rest is een flink scherm en een leuke accuduur natuurlijk erg fijn.

Kan iemand mij een merk/model aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:26
thoughbook serie van panasonic maybe een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

op de TUE hebben we nu de NEC versa P520. in een onafhankelijk kema-onderzoek als beste kandidaat naar voren gekomen (test gedaan ivm toshiba drama).

verder een zeer middelmatige laptop qua presaties, maar je kan er mee smijten, er gebeurt niets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voor een lange accu duur moet je sowieso al kijken naar een pentium M proccesor.
Daarvan, is algemeen bekend dat hij lang meegaat.

Misschien is dit een goed model, hij is wel wat aan de dure kant.. Komt omdat, er goede features opzitten onderandere Ati Radeon 9700
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2465

Veel suc6 met je keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Die pentium-M klinkt goed inderdaad.
Vind die Dothan bijna net zo cool als de amd64.

Heeft er iemand ervaring met IBM?
Ik zag net een reclame van ze waar een laptop op de grond gegooid word.

(mijn huidige laptop zette ik 2 weken na een reparatie van mijn schoot op de bank, en plots schoot de scharnier van het scherm eruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
HiddenWolf schreef op 05 juni 2004 @ 00:12:
Die pentium-M klinkt goed inderdaad.
Vind die Dothan bijna net zo cool als de amd64.

Heeft er iemand ervaring met IBM?
Ik zag net een reclame van ze waar een laptop op de grond gegooid word.

(mijn huidige laptop zette ik 2 weken na een reparatie van mijn schoot op de bank, en plots schoot de scharnier van het scherm eruit)
Bij welk type laptop, schoot het scharnier van het scherm eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:30
IBM Laptop nemen. In tegenstelling tot Dell, Maxdata, Lifetec, Packard Bell, Acer en schoonfamilie zit een IBM laptop verpakt in een zwarte vierkante 'doos'. Je kan het lelijk vinden of niet, maar stevig is het wel. Behuizing sluit netjes aan twee kanten, de I/O poorten zijn bedekt met een klepje. Klepjes kunnen bijna niet afbreken door gebruik van rubberen scharnieren. In dichtgeklapte toestand komt het scherm op het toetsenbord te rusten, dus bij stuiteren heb je minder kans op een gebarsten scherm. Verder zit alles degelijk in elkaar en worden bewegende delen zo groot en sterk mogelijk uitgevoerd om sloop tegen te gaan.

Afhankelijk van het model heb je aardige tot goede specs in huis, maar dat kan je zelf wel uitzoeken. Alleen de prijs is niet zo aangenaam dus daar zal je een afweging mee moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

matinez schreef op 05 juni 2004 @ 00:08:
Voor een lange accu duur moet je sowieso al kijken naar een pentium M proccesor.
Daarvan, is algemeen bekend dat hij lang meegaat.

Misschien is dit een goed model, hij is wel wat aan de dure kant.. Komt omdat, er goede features opzitten onderandere Ati Radeon 9700
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2465

Veel suc6 met je keuze..
Niet doen :) De TM800* heeft dezelfde behuizing als de TM80*, en hoewel heel dun en licht, is het niet de sterkste die ik ken (heb zelf een TM803).

M'n broer heeft een IBM, en die komt op mij ook heel stevig over. M'n directeur heeft op mijn aanraden een Asus laptop gekocht, M2400N als ik me niet vergis, en die heeft al menig vliegveld-bagagesysteem overleefd.. misschien ook geen slechte keus.

Thoughbook is helemaal geschikt voor wat je wil, maar erg duur voor wat je krijgt...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Absoluut niet doen de travelmate 800x.
Hij is echt niet sterk. Hij voelt aan als plastic, en er zit gewoon een paar mm speling in de behuizing boven het scherm. Dan zou ik eerder kijken naar de Asus M600N, die heb ik in me handen gehad en die voelt vele malen steviger aan.
De asus M2400N, heeft me pa en dat is ook een heerlijke laptop. Idem hij reist meerdere malen per jaar met vliegtuig en er zit nog geen een krasje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Spijtig dat de M2400 reeks zo goed als nergens meer verkrijgbaar is :( Enkel de veel duurdere M6000 reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 00:06

Speedpete

was barman

Anoniem: 58852 schreef op 05 juni 2004 @ 11:16:
Spijtig dat de M2400 reeks zo goed als nergens meer verkrijgbaar is :( Enkel de veel duurdere M6000 reeks.
Ligt een beetje aan de versie. De Cellie-M versies zijn er nog volop, de P-M zijn moeilijker te krijgen. M'n directeur heeft een P-M 1.4 en die werkt prima, enige wat beschadigd is na het vele reizen is de plastic afscherming van de scharnieren waar de lak vanaf is. Verder geen krasje. Grafische power heb je er echter niet in zitten...

Als Mister I zegt dat de 6000 serie stevig aanvoelt, en wij beiden zeggen dat de 2400 serie stevig aanvoelt, dan kan het geen kwaad om te gaan kijken of dit voor elke asus geldt.

Mijn zusje heeft een Acer Aspire 1356, welke behoorlijk dik is, maar wel heel erg stevig aanvoelt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
'n kennis van me heeft z'n laptop altijd bij zich in zo'n electrische rolwagen, waar hij de hele dag mee rond toert (ook stoeprandjes enzo, onvoorstelbaar hoe handig ie met dat ding is). Ik heb hem nog nooit horen klagen dat er iets fout ging met z'n laptop en dat is zo'n dell 7000 (als ik het me goed herinner natuurlijk)...

ik vermoed dat een "normale" laptop dus eigenlijk al wel aan je stevigheidseisen voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Speedpete schreef op 05 juni 2004 @ 13:12:
[...]

Ligt een beetje aan de versie. De Cellie-M versies zijn er nog volop, de P-M zijn moeilijker te krijgen. M'n directeur heeft een P-M 1.4 en die werkt prima, enige wat beschadigd is na het vele reizen is de plastic afscherming van de scharnieren waar de lak vanaf is. Verder geen krasje. Grafische power heb je er echter niet in zitten...

Als Mister I zegt dat de 6000 serie stevig aanvoelt, en wij beiden zeggen dat de 2400 serie stevig aanvoelt, dan kan het geen kwaad om te gaan kijken of dit voor elke asus geldt.

Mijn zusje heeft een Acer Aspire 1356, welke behoorlijk dik is, maar wel heel erg stevig aanvoelt.
De asus A2500L, zou ik dan weer niet nemen, heb er hier al twee terug gehad van klanten, en de kap van de monitor veert ook al zo mee. Ze zitten allebij vol met krassen en ze zijn normaal gebruikt. De a2500L vind ik persoonlijk een mindere serie van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
En je kan natuurlijk ook een hoop plezier beleven aan een goede kwaliteit draagtas voor je laptop. Die kan ook heel wat stootjes opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Ik heb nu een hele oude Acer Travelmate 508T

Koop dus geen acer's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
The_Stickie schreef op 05 juni 2004 @ 13:47:
'n kennis van me heeft z'n laptop altijd bij zich in zo'n electrische rolwagen, waar hij de hele dag mee rond toert (ook stoeprandjes enzo, onvoorstelbaar hoe handig ie met dat ding is). Ik heb hem nog nooit horen klagen dat er iets fout ging met z'n laptop en dat is zo'n dell 7000 (als ik het me goed herinner natuurlijk)...

ik vermoed dat een "normale" laptop dus eigenlijk al wel aan je stevigheidseisen voldoet...
Wat ik met ruig bedoel is in en uit Amsterdam's bussen en trams stuiteren, roltrappen pakken, en met een rotvaart de binnenstad onveilig maken.

Weet dat een goede tas en een gemiddelde notebook waarschijnlijk wel genoeg zijn, maar als iemand op de hoogte is van een notebook met wat sterker dan gemiddelde constructie zou ik het graag weten.

Heb wat meer vertrouwen in staal en titanium dan in plastic en aluminium.
Grafics komen op de 3e plaats.
Eerst stevigheid en batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Mister I schreef op 05 juni 2004 @ 10:44:
De asus M2400N, heeft me pa en dat is ook een heerlijke laptop. Idem hij reist meerdere malen per jaar met vliegtuig en er zit nog geen een krasje op :)
IK heb 'm zelf, en het is idd een zalige notebook, maar echt bijzonder stevig kan ik 'm niet noemen. Stevig genoeg, maar voor de TS niet een laptop om te kiezen omdat ie zoveel steviger dan andere notebooks is ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
Welke Laptop gaat het wel overleven.

Als ik me vriendin tegen het stoepje op ziet rijden....
Ze mag me Jewel alleen lenen, als ze de tas om d'r nek hangt.

Want klotsend tegen een titanium frame, is wel wat anders dan met het vliegtuig reizen.

Ik zou gewoon een wat goedkopere laptop kopen.
En weggooien als die kapot is.

Of je mailt een aantal fabrikanten, om een sterkere laptop, met garantie. Zodat ze niet gaan zeuren over onzorgvuldig gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 05-06-2004 15:46 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HiddenWolf schreef op 05 juni 2004 @ 15:37:
[...]

Wat ik met ruig bedoel is in en uit Amsterdam's bussen en trams stuiteren, roltrappen pakken, en met een rotvaart de binnenstad onveilig maken.
[..]
Heb wat meer vertrouwen in staal en titanium dan in plastic en aluminium.
Grafics komen op de 3e plaats.
Eerst stevigheid en batterijduur.
Hmm, nog niemand die een Apple notebook aangeraden heeft. Vreemd. Die zijn praktisch gemaakt om mee rond te gooien namelijk, zelfs de niet-titanium en aluminium modellen. Overigens doet aviation-grade aluminium (wat gebruikt wordt in de huidige powerbooks) echt op geen enkele manier onder voor titaan. Afgezien daarvan heb ik al een paar keer serieus rondgeslingerd met m'n eigen powerbook G3 (van plastic dus) en vreemd genoeg is er niets kapot. Echt, ik bedoel in alle haast op stations van trappen af rennen richting bus en dan vervolgsens struikelen of iets dergelijks. Dus een powerbook (aluminium) of iBook (kunstof, zelfde als waarvan men kogelvrij glas maakt) gaat aan je wensen voldoen, denk ik. En met dat scherm en die batterijduur zit 't meer dan goed ;)

Oh, vergeten te zeggen. Ik heb 'm niet in een laptoptas zitten, gewoon in m'n rugzak. Dat heeft 2 redenen eigenlijk. 1) is het met een laptoptas wel heel duidelijk wat er in zit en om dat nou veilig te noemen als je in amsterdam bij 't station rondloopt.. en 2) omdat ik dan een 2e tas mee moet nemen en daar heb ik al helemaal geen zin in ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 05-06-2004 15:46 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
mhr-zip schreef op 05 juni 2004 @ 15:44:
Welke Laptop gaat het wel overleven.

...

Of je mailt een aantal fabrikanten, om een sterkere laptop, met garantie. Zodat ze niet gaan zeuren over onzorgvuldig gebruik.
Dat is nou een nuttige reactie. :-)
Ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Je moet vooral op de stevigheid van het scherm letten (de bovendeksel dus). Mijn pa heeft een IBM P3 (dus al behoorlijk oud) en als je daar zachtjes met je vinger op de achterkant duwt dan zie je dat op het scherm al helemaal 'vouwen'. Ik heb echter een nieuwe HP en die bovendeksel is van aluminum of zeer dik plastic. Superstevig is dat en daar krijg ik het echt niet voor elkaar om invloed uit te oefenen op het beeldscherm, al geef ik nog zo'n harde klap. Moet je dus goed op letten bij aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Anoniem: 112308 schreef op 05 juni 2004 @ 16:10:
Je moet vooral op de stevigheid van het scherm letten (de bovendeksel dus). Mijn pa heeft een IBM P3 (dus al behoorlijk oud) en als je daar zachtjes met je vinger op de achterkant duwt dan zie je dat op het scherm al helemaal 'vouwen'. Ik heb echter een nieuwe HP en die bovendeksel is van aluminum of zeer dik plastic. Superstevig is dat en daar krijg ik het echt niet voor elkaar om invloed uit te oefenen op het beeldscherm, al geef ik nog zo'n harde klap. Moet je dus goed op letten bij aankoop.
Hard, en sterk zijn 2 heel verschillende dingen.

Een kreukelzone in een auto, zijn om de schokken op te vangen. Terwijl ze een auto ook zo kunnen maken, dat tie bijna niet invouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
HiddenWolf schreef op 05 juni 2004 @ 15:57:
[...]

Dat is nou een nuttige reactie. :-)
Ga ik doen.
VET, een reactie van mij die als nuttig bestemeld wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Als je echt stevigheid wilt, moet je een notebook met magnesium-behuizing kopen.
Dit is zoveel sterker dan aluminium (magnesium wordt gebruikt om aluminium te bewerken)
voorbeeld daarvan is de nieuwe sony vaio A serie. De 17" versie heeft (alhoewel duur) zelfs een grafisch beeldkanon aan boord (ati MR9700 ofwel M11) en ook het scherm is van superieure kwaliteit (WUXGA).
Andere optie is de W1 van Asus, daar is het scherm van magnesium en de rest van aluminium.
Heb ook al gehoord van laptops met een carbonfiber-behuizing. Dit is mega-duur maar is het stevigste materiaal van allemaal. (wordt gebruikt als chasis voor f1 wagens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Carbonfibre is niet zo zeer stevig, maar meer heel licht en heel stijf. Het stevigste materiaal van 'allemaal' is nog altijd diamant ;)
* CyBeR kent ex pro-skiers die geen carbonstokken meer mochten gebruiken omdat ze steeds kapot gingen (itt tot de alu stokken dus)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Het klinkt wel leuk die exotische materialen (volgens mij is dat toch allemaal maar marketing). Maar als de constructie K*T is, dan maakt het materiaal ook niks uit. En ik ben meer voor een zachte constructie, omdat dat beter schokken opvangt.

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 05-06-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
CyBeR schreef op 05 juni 2004 @ 19:39:
Carbonfibre is niet zo zeer stevig, maar meer heel licht en heel stijf. Het stevigste materiaal van 'allemaal' is nog altijd diamant ;)
* CyBeR kent ex pro-skiers die geen carbonstokken meer mochten gebruiken omdat ze steeds kapot gingen (itt tot de alu stokken dus)
Alu is zachter, maar wel sterk. Hoge elasticiteitsmodules

Denk dat mensen hier het verschil tussen sterk en hard niet kennen.

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 05-06-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Sterke laptop? -> IBM Thinkpad T-reeks. Met Titanium behuizing en schokbestendige hdd omhulsel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69654

Ok in mijn werk heb ik veel te maken met veld pc's.

Deze veldpc's zijn ontworpen voor achterlijk handelen, mijn pc is bijvoorbeeld een keer in de sloot gevallen, en kwam er draaiend uit

hoefde alleen me mouw even over het Tobo te halen

een andere veldpc van een collega is een keer overreden door een shovel, draaide nog wel maar kon wel weg (gebarsten behuizing)

deze laptops zijn duur, ze bevatten bijvoorbeeld solid state disks (disks op basis van RAM modules)

de laptops zijn lomp

de laptops zijn niet geschikt voor het spelen van farcry, of zelfs RTCW

maar als je er zoeen stuk krijgt...... wordt het denk ik tijd voor een luchtgeveerde, monsterTyre rolstoel :)

http://www.stealthcomputer.com/portables_notebook.htm
http://www.expressfinland.com/cef/eng/industriallaptops.asp
http://www.bsicomputer.com/notebook/laptops.htm

even een voorbeeld maar ze zijn er kleiner, als je echt interesse in zoiets hebt, dan doe ik op mijn werk even navraag naar het merk dat wij gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69654 op 06-06-2004 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Pagina: 1