Asus A7V8X-X crasht bij zwaardere belasting

Pagina: 1
Acties:

• DaSquad117
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-04 09:49
Vorig weekend volgend systeem in elkaar gestoken voor een vriend:
AMD XP2500+
Asus A7V8X-X (KT400)
Apecer 512MB DDR333
Asus Radeon 9200SE
Antec Lanboy (met Antec 350Watt voeding inc.)
Maxtor 80Gb
Asus CD-Rom
Pinnacle PCTV Pro
en verder nog een Hercules DJ Console (aangesloten via USB, heeft geen stroomadapter ofzo)

Alle nieuwste drivers/BIOS

Volgende problemen:

1. Bij 3DMark 2001 en 2003, geraak ie bijna nooit door de eerste test, pc reboot of 3DMark wordt afgesoten!
2. Tijdens Office installeren en bestanden van Externe USB Harddisk kopiëren tergelijkertijd, pc reboot!
3. Na een 1 min met die DJ Console te spelen, pc reboot ook!

Bij gewoon gebruik (Word, internet) valt ie minder vlug uit, maar nog een tijdje valt ie toch uit.

Geheugen getest met Memtest -> geen fouten.
Voltlijnen in BIOS 3.21V, 4.89V, 11.81V, gemeten met voltmeter: 5.02V en 11.98V
Temperatuur is in orde (+- 43°C)

Mijn eerste gedacht was slechte voeding, andere voeding in gestoken (Chieftec 340Watt), nog altijd gezelfde.
Dan ander geheugen ingestoken, nog altijd gezelfde.
Ook alle onnodige hardware eruit gehaald, steeds hetzelfde.

Volgens mij lijkt 't het moederbord te zijn. Maar voor ik het opstuur, zou ik zeker willen zijn dat het het moederbord is. Zou dit nog aan andere zaken kunnen liggen? Drivers? Een CPU, grafische kaart of harddisk probleem lijkt dit niet, of toch?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Valt ie ook uit als je in de Safemode zit?
Als ie dan stabiel is dan zit het mogelijk toch ergens in je drivers.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Heb dat mobo ook gehad maar had het nog een tikkeltje erger :

Kon nog in windows komen , licht progjes zoals speedfan enzo kon ik opstarten.

Games , ... werkte niet . ik kon zelfs niets in mijn windows instellingen veranderen of pc reboote.

Eerst dacht ik dat het aan mijn voeding lag , Levicom 350Watt gestoken en nog steeds hetzelfde , daarna kon het ram ook wel eens de oorzaak zijn , ram vervangen en had nog steeds hetzelfde.

Heb mobo in RMA gedaan ( 3 maanden geleden ) , heb marcel van ace-systems gebeld en hij zei dat het naar taiwan is :/

Heb tot nu toe mijn geld terug gekregen maar als ze er daar achter komen dat ik het overclocked ( kunnen ze niet eens zien ) heb of een bios flash heb gedaan krijg ik alsnog de rekening.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 11:39

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik had al wat mindere ervaringen gelzen met de Asus A7V8X-X, maar kreeg hem vorige maand toch als vervanger voor een defecte a7v333
Nou, ik heb het 1 dag geprobeerd en meteen weer teruggebracht.
Op totaal onvoorspelbare momenten viel hij uit, soms bij het booten, soms in windows, soms nog voor de Bios, ik heb inmiddels zoveel slechte verhalen gelezen over dit bord.

(lag niet aan me voedig of geheugen, want deze trokken het beide wel met een a7v333 en k7s5a)

En dat is toch vreemd want normaal gesproken heeft Asus toch prima spullen
Mijn toen maar aangeschafte Asus K8v Deluxe doet trouwens prima zijn werk :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Het klinkt heel erg stom, maar asus mobo's en ati-vidkaarten vloeken als de pset met elkaar.
Ik werk als rma'er in een pc-zaak en heb na 3 weken ondervonden dat als ik een geforce kaartje erin zette het probleem opgelost was.
Het is heel erg stom en er zijn ook meerdere topics i.c.m asus/ati en veel mensen balen ervan, maar probeer dit even...

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb het ook gehad met een GeforceFX5200 ;)

Zodra de gebruiker ging inloggen (ik gebruik PDC), kreeg ik een blauw scherm voor m'n snufferd. Bord terug naar winkel, hebben getest was er niets mis mee. Ze hebben hem toen toch RMA gedaan en heb nieuw bord gekregen, deze had hetzelfde maar dat was opgelost met reinstall Windows, wat ik methet oude bord ook wel 5x gedaan had.

Dit alles op de PC van mijn vader.

In mijn eigen PC heb ik de nForce2 versie (A7N8X-X) en nergens last van.
Neem de A7V niet weer, dan maar een A7N o.i.d. :)

[ Voor 2% gewijzigd door LollieStick op 24-05-2004 22:50 . Reden: typo fixed ]

Verwijderd

gek dat als er zon bug in dat bord zit, ze het er nog niet uit hebben gehaald 8)7

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan de HDD.

Maxtor heeft de laatste tijd nog al wat problemen met de spindelmotors.

Ik heb ooit een maxtor ook 80 GB gehad die deed hetzelfde als jij nu zegt ook rebooten wanneer er wat weggeschreven wordt.
Deze is later beter gaan lopen, en na een maand is ie eruit geklapt.

HDD in ander systeem zetten en testen.

• DaSquad117
Bedankt voor jullie reacties.

Volgende heb ik nog eens geprobeerd:

Opstarten in Safe Mode -> na een tijdje slaat hij toch uit, dus het ligt niet aan de drivers.
Andere harde schijf -> zelfde problemen, dus 't ligt ook niet aan de harde schijf.
Ook de grafische kaart getest in ander systeem -> daar geen problemen.

Dus nu ik zal het moederbord proberen in te ruilen voor een Asus A7N8X-X. Hopelijk is het probleem dan verholpen.

[ Voor 12% gewijzigd door DaSquad117 op 26-05-2004 12:03 ]

Verwijderd

Eichii schreef op 24 mei 2004 @ 21:48:
Het klinkt heel erg stom, maar asus mobo's en ati-vidkaarten vloeken als de pset met elkaar.
Heb ik nog NOOIT last van gehad. :)

Maarre, heb je al geprobeerd om je BIOS-settings te herstellen naar de standaardwaarden?

• DaSquad117
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 12:04:
[...]

Heb ik nog NOOIT last van gehad. :)

Maarre, heb je al geprobeerd om je BIOS-settings te herstellen naar de standaardwaarden?
Ja, ook al geprobeerd. Het bleef hetzelfde.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 18:04
ik zou even naar je temperatuur kijken... de bios kijkt naar ze sensor die het mobo zelf heeft niet naar de sensor die in je proc ingebakken zit... ik heb bijna zelf de niet x versie. dit verschil is nogal ernstig groot (soms wel 20C ) dus ik zou er even naar kijken met bijv. sisoft sandra (deze kan makkelijk je proc sensor uitmeten

Even niets...

Verwijderd

Dat probleem heb ik dus nu ook. Ik heb ook een A7V8X-X in mijn PC zitten, als ik nu normaal in windows zit gaat alles prima. Maar start ik een game op en is die daar even mee bezig blijft hij hangen. Ik dacht eerst dat het ook aan mijn geheugen zou liggen. Maar ik lees nu dat het dus kut bordjes zijn. Tevens worden mijn chipsets gewoon VEELS te heet. ALs je een vinger erop legt dan verbrand hij na 10 seconden. Nou, dat wordt een nieuwe mobo dan maar.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
probeer eens je multiplyer te laten zakken. dan gaat je mobo op dezelfde snelheid en je cpu lager. kan je een beetje onderscheid maken tussen mobo en cpu.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:17

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je wel de chipsetdrivers van dit mobo geinstalled?
Zet ook eens je ARP size op 128MB in bios en Fastwrites uit. Eventueel als het nog niet goed werkt ook sidebanding uit.
Pagina: 1