Vorig weekend volgend systeem in elkaar gestoken voor een vriend:
AMD XP2500+
Asus A7V8X-X (KT400)
Apecer 512MB DDR333
Asus Radeon 9200SE
Antec Lanboy (met Antec 350Watt voeding inc.)
Maxtor 80Gb
Asus CD-Rom
Pinnacle PCTV Pro
en verder nog een Hercules DJ Console (aangesloten via USB, heeft geen stroomadapter ofzo)
Alle nieuwste drivers/BIOS
Volgende problemen:
1. Bij 3DMark 2001 en 2003, geraak ie bijna nooit door de eerste test, pc reboot of 3DMark wordt afgesoten!
2. Tijdens Office installeren en bestanden van Externe USB Harddisk kopiëren tergelijkertijd, pc reboot!
3. Na een 1 min met die DJ Console te spelen, pc reboot ook!
Bij gewoon gebruik (Word, internet) valt ie minder vlug uit, maar nog een tijdje valt ie toch uit.
Geheugen getest met Memtest -> geen fouten.
Voltlijnen in BIOS 3.21V, 4.89V, 11.81V, gemeten met voltmeter: 5.02V en 11.98V
Temperatuur is in orde (+- 43°C)
Mijn eerste gedacht was slechte voeding, andere voeding in gestoken (Chieftec 340Watt), nog altijd gezelfde.
Dan ander geheugen ingestoken, nog altijd gezelfde.
Ook alle onnodige hardware eruit gehaald, steeds hetzelfde.
Volgens mij lijkt 't het moederbord te zijn. Maar voor ik het opstuur, zou ik zeker willen zijn dat het het moederbord is. Zou dit nog aan andere zaken kunnen liggen? Drivers? Een CPU, grafische kaart of harddisk probleem lijkt dit niet, of toch?
AMD XP2500+
Asus A7V8X-X (KT400)
Apecer 512MB DDR333
Asus Radeon 9200SE
Antec Lanboy (met Antec 350Watt voeding inc.)
Maxtor 80Gb
Asus CD-Rom
Pinnacle PCTV Pro
en verder nog een Hercules DJ Console (aangesloten via USB, heeft geen stroomadapter ofzo)
Alle nieuwste drivers/BIOS
Volgende problemen:
1. Bij 3DMark 2001 en 2003, geraak ie bijna nooit door de eerste test, pc reboot of 3DMark wordt afgesoten!
2. Tijdens Office installeren en bestanden van Externe USB Harddisk kopiëren tergelijkertijd, pc reboot!
3. Na een 1 min met die DJ Console te spelen, pc reboot ook!
Bij gewoon gebruik (Word, internet) valt ie minder vlug uit, maar nog een tijdje valt ie toch uit.
Geheugen getest met Memtest -> geen fouten.
Voltlijnen in BIOS 3.21V, 4.89V, 11.81V, gemeten met voltmeter: 5.02V en 11.98V
Temperatuur is in orde (+- 43°C)
Mijn eerste gedacht was slechte voeding, andere voeding in gestoken (Chieftec 340Watt), nog altijd gezelfde.
Dan ander geheugen ingestoken, nog altijd gezelfde.
Ook alle onnodige hardware eruit gehaald, steeds hetzelfde.
Volgens mij lijkt 't het moederbord te zijn. Maar voor ik het opstuur, zou ik zeker willen zijn dat het het moederbord is. Zou dit nog aan andere zaken kunnen liggen? Drivers? Een CPU, grafische kaart of harddisk probleem lijkt dit niet, of toch?