Toon posts:

Windows XP boot niet na installen van XP2800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Zoals het topic al veel zegt is hier de rest dan maar. Ik heb vandaag op zon computerbeurs een nieuwe proc gekocht de 2800xp+( nee geen barton :( ), nu heb ik er deze momenteel insteken, maar zet ik heb op 166fsb ratio in bios boot windows maar op het ogenblik dat hij verder zou moeten gaan dan reboot mijn pc ineens. :?

Maar zoals nu heb ik hem op standaard 133fsb ratio staan dan draait hij op 2200+ en blijft hij gewoon doorgaan.

P.S
en bios update is echt het laatste wat ik desnoods wil proberen

dit zijn zowat mijn pc specs
Mobo : Msi kt4v (deze zou normaal proc moeten herkennen)
proc : 2800+
ram : 1024@400mhz
Hdd : 680gig verdeeld in 6 hds
beeldkaart : geforceFX 5200

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 15:46 ]

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 14:44
Op de site van MSI zie ik dat je mobo de prac pas vanaf BIOS-versie 1.7 kan herkennen, dat zou ik dus eerst even controleren.

Als het daardoor werkt is bios-update idd het laatste wat je probeert ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm

ik heb net ff rebooted en gekeken wat mijn bios versie is. raar maar waar is hij al v1.8 .

KT4VL v. 1.8 486 kb AMD AMI BIOS 2/20/2003 5013
1. This is AMI BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- Supports AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU.
- Adds "CPU Halt Command Detection" item in the BIOS Setup.

Dus in principe zou dat geen probleem mogen geven

Verwijderd

Staat er 2800+ op de processor zelf, mss is het gewoon een 2200?

Verwijderd

Zet je geheugen eens op 333MHz. Dan loopt het synchroon aan de processor, dat is zowiezo beter, en de KT4V ondersteunt geen DDR400 (slechts in één module, of 2x256)

Verwijderd

Topicstarter
Hbb : Ja er staat 2800 op :| want aan dat twijfelde ik dus ook heb het dus daarnet even bekeken.

en ik zal eens geheugen gelijk zetten allewel ik daar hard aan twijfel.

alvast bedankt voor de raadplegingen

Verwijderd

Topicstarter
niemand enige ideen waar het nog aan zou kunnen liggen ?

ik heb gisteren dan toch maar ff de bios 1.9 erop gezet maar noog steeds......

Alleen ik vind het raar als ik hem met msi fuzzy logic in windows op 2800+ zet dan valt hij meteen uit, en dan na het opnieuw booten van xp pro krijg ik de msg van windows dat er iets met het register is recht gezet na ernstige fout :/.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je en welke CPU had je voorheen?

Zie verder ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wat betreft voedingen :)

Verwijderd

Offtopic: Damn 6 HD's dat is best lekker

On topic: Trekt je voeding dat allemaal wel goed dan ?
Ik doe maar ff een wilde gok hoor maar is het niet zo hoe sneller als een processor draait hoe meer stroom die vreet...

Vandaar dat'íe het op 2200 misschien wel doet..

/Edit: ik moet echt aan mijn typen werken....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 11:40 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

UTM

Je zou ook eens kunnen kijken naar je voeding. Als ik zo je specs zie heb je een groot stroom verbruiker ;). Zon CPU als een 2800+ slurpt natuurlijk ook weer meer stroom als een wat minder snelle CPU. Wellicht kan je je computer testen met een zwaardere voeding? Zo niet, post dan eens je voedings waarden en voltlijnen (kan je zien met bv: Speedfan, Motherboar Monitor) :)

Verwijderd

Topicstarter
ja voeding is een 350watt merk en type ken ik niet echt en staat er ook niet op...
maar zou daardoor een pc rebooten :?

Nu met die bios update gaat hij verder tot hij mijn windows instellingen moet starten.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:58

UTM

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:43:
ja voeding is een 350watt merk en type ken ik niet echt en staat er ook niet op...
maar zou daardoor een pc rebooten :?

Nu met die bios update gaat hij verder tot hij mijn windows instellingen moet starten.
Nou, proberen kan natuurlijk geen kwaad :) En een 350 watt is voor zo'n systeem ook niet echt veel ;)
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 11:32:
niemand enige ideen waar het nog aan zou kunnen liggen ?

ik heb gisteren dan toch maar ff de bios 1.9 erop gezet maar noog steeds......

Alleen ik vind het raar als ik hem met msi fuzzy logic in windows op 2800+ zet dan valt hij meteen uit, en dan na het opnieuw booten van xp pro krijg ik de msg van windows dat er iets met het register is recht gezet na ernstige fout :/.
Kan je nu wel of niet in windows met die CPU? Want als je een andere CPU (2200+) op 2800+ zet dan kan ik het begrijpen dat je computer afslaat :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP2800+, ~80W max
GFFX 5200, ~70W
6 harddisks à 20W

En een 350W voeding? Ga je schamen :P --> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Had je geen stabiliteitsproblemen met je vorige CPU? Tijdens 3DMark, games enzo :)

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 24-05-2004 11:47 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 22:44
Even een paar dingen uitsluiten ;

1) Koeler zit er goed op met koelpasta ?

2 ) Ontkoppel eens een aantal HD's waar je OS niet opstaat.

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 24 mei 2004 @ 11:45:
[...]

Nou, proberen kan natuurlijk geen kwaad :) En een 350 watt is voor zo'n systeem ook niet echt veel ;)

[...]

Kan je nu wel of niet in windows met die CPU? Want als je een andere CPU (2200+) op 2800+ zet dan kan ik het begrijpen dat je computer afslaat :)
nee het is die proc die nu op 2200+ draait die normaal op 2800+ zou moeten draaien |:(

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op 24 mei 2004 @ 11:48:
Even een paar dingen uitsluiten ;

1) Koeler zit er goed op met koelpasta ?

2 ) Ontkoppel eens een aantal HD's waar je OS niet opstaat.
1 ->ja cooler zit er goed op anders denk ik niet dat hij aan de temp van 36 graden blijft hange ;)

2 -> nope.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 24 mei 2004 @ 11:45:
XP2800+, ~80W max
GFFX 5200, ~70W
6 harddisks à 20W

En een 350W voeding? Ga je schamen :P --> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Had je geen stabiliteitsproblemen met je vorige CPU? Tijdens 3DMark, games enzo :)
OOOPs b) ik zal straks eens een nieuwe voeding gaan halen 450watt ofzo.

ga dadelijk eens booten met 3 hds eraan en op 2800+

Thx voor de advise :)

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
de nieuwere windows versies hebben moeite met een nieuw mobo en soms ook met een nieuwe cpu. probleem kan daar wel eens aan liggen.
wat je altijd eens kan doen is een windows-recover. windows-cd er in en recover kiezen ipv install.
al raad ik wel aan dat dit het laatste is wat je probeert, maar ja ... als dat zou helpen ...

edit: effe een linkje gezocht:
http://www.overclockers.com/tips1155/

[ Voor 11% gewijzigd door plastronneke op 24-05-2004 11:59 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

plastronneke schreef op 24 mei 2004 @ 11:58:
de nieuwere windows versies hebben moeite met een nieuw mobo
Voorstelbaar. Vooral als het een ander chipset betreft ;)
soms ook met een nieuwe cpu
Dit heb ik nog nooit gezien. Als de CPU tegelijk met het mobo is ge-upgrade, dan ligt dat gewoon aan de mobo-upgrade :)

• plastronneke
Dit heb ik nog nooit gezien. Als de CPU tegelijk met het mobo is ge-upgrade, dan ligt dat gewoon aan de mobo-upgrade :)
ik zelf ook niet ... maar heb het wel al een paar keer gelezen (oa. op die site) ... mogelijk daardoor ... het is maar een idee dat ik opperde. als er echt geen andere oplossing is ...

Verwijderd

Topicstarter
Terug eindelijk......

na heletijd in een zwart scherm te booten heb ik toch eindelijk alles terug in orde.

ik had 4 hds los gekoppeld van power en van de raid maar nog steeds hetzelfde probleem als hij persoonlijke instellingen vna windows gaat laden reboot hij.

hmm ik heb ook format c willen doen maar net voor dat ik format c kan doen wel met windows xp pro cd, krijg ik kritiek blauw windows scherm. dus

[EDIT] hier onder dus ff screenie van mijn voltages.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk323718/screenie.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 12:35 . Reden: ff screen ge add ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's best wel ruk :/ Wat voor een CPU had je voorheen?
En de XP2800 die je op een computerbeurs had gehaald, was dat een nieuwe of een 2e handse?

• plastronneke
heb ooit het verschil kunnen maken tussen moederbord en processor door te spelen met multiplyer en FSB.

wat je kan doen is je FSB op 166MHz zetten en dan je MP naar beneden halen ... dan werk je bij mijn weten (bijna) alleen in op je cpu. als ie dan nog ambetant doet, ...

Verwijderd

Topicstarter
ja echt..

nee dat was gewoon een nieuwe. wie kan die nu laten liggen voor de prijs van 99 euro :) enigste voordeel aan dat ding :o

mijn vorige cpu was een amd xp 2000+ die me helaas iets te traag werd voor de nieuwere games die op de markt zijn gekomen te spelen .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 12:38:
ja echt..

nee dat was gewoon een nieuwe. wie kan die nu laten liggen voor de prijs van 99 euro :) enigste voordeel aan dat ding :o

mijn vorige cpu was een amd xp 2000+ die me helaas iets te traag werd voor de nieuwere games die op de markt zijn gekomen te spelen .
hmm nee ik vind niet echt die functie in me bios :(

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
voor die nieuwe games kon je voor 100€ beter nieuwe 3d kaart halen en je oude verkopen had je zo 140 kon je FX5900XT al halen ( bijna )

Verwijderd

Topicstarter
SmoothTweaker schreef op 24 mei 2004 @ 13:24:
voor die nieuwe games kon je voor 100€ beter nieuwe 3d kaart halen en je oude verkopen had je zo 140 kon je FX5900XT al halen ( bijna )
ja dat is feit , maaruh ik ben aant sparen voor de Radeon9 800 xt dus..

Btw ik heb wat topics gelezen over procs, en ben op wat handige programmatjes gelopen nu blijkt dat ik toch een barton proc heb, toch raar dat ik die niet kan clocken he. :/:?

Verwijderd

man voor 95 euro heb ik een 2600+barton, en voor 115 euro heb ik een 2800+ barton. Nou ik had wel geweten wat ik had gedaan! :S

Verwijderd

hey ik d8 dat een 2800 op 333Mhz fsb moest staan?
Pagina: 1