Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Is het flashen nog wel nodig.

Pagina: 1

Reageer Nieuw Topic
Ik ben in het bezit van MSI RX9800 Pro Plus (waar die plus voorstaat ben ik nog niet echt achtergekomen).
Ik heb Drivers van de Bijgeleverde MSI CDtje geïnstalleerd...
Omdat dit mijn eerste 'ati-kaartje' ben ik in elke tab in de configuratiescherm van de videokaart aan het snuffelen...

Wat me direct opvalt bij "Adapter"
Is dat er bij Chiptype staat 'RADEON 9800XT AGP (0x4E4A). terwijl bij Adaptertype en Adaptertekenreeks er RADEONO 9800 PRO PLUS.

Ik check met powerstrip de core/memory clock.
Die stonden op 378/338
(ik dacht de standaard 9800 pro core/memory clock)

Ik laat het voor wat het is...ik moet weg. Ik volgende dag ging ik farcry installeren maar bedacht me dat ik hoogstwaarschijnlijk geen up to date drivers heb.
Ik installeerde dus destijds nieuwste 4.4 Catalysty drivers.
Alles gaat gewoon goed
Bij restart kom ik tot de verbazing dat overal me kaart nu als een Radeon 9800XT wordt aangeduid.
Zowel bij de configscherm als bij DXdiag en spellen.
Ik check nog een keer de core/memory clock...maar die zijn nog steeds hetzelfde.
Dus besluit ik maar met powerstrip de 9800XT referentie clocks te gebruiken
412/365
Start farcry, speel een halfuurtje alles ok..geen artifacts etcetc....
Mooi!!!

Maar nu na al dit gelul...wat is mijn probleem/vraag?

Mijn kaart wordt nu wel aangeduidt als een 9800XT maar omdat standaard de Core/Memory clock nog op 9800 Pro stonden vraag ik mij af flashen (softmod wordt het toch genoemd?) toch nodig is?
Laat ik het zo zeggen....Zou het wat uitmaken (op de overdrive na)

de 9800 XT core/memory lukt maar dan zou ik het een volwaardig 128mb 9800XT willen maken :)

enkele gegevens omtrent me vraag

Chiptype: radeon 9800 XT AGP (0x4e4a)
Dac-type: Internal Dac (400MHz)
Geheugengrootte: 128mb
Adaptertekenreeks: radeon 9800 XT
Bios gegevens: BK-ATI VER008.015.099.000
Ik had van iemand gehoord dat het vast ging om een R360 die lager geclockt was dus daardoor voor 9800 pro (plus) ging.

WCKD

Everybody Lies
Reg. datum: 10 augustus 2001

Ik kan je net niet helemaal volgen. Heb je nou al geflashd/softmod uitgevoerd of niet? Volgens mij was het zo bij de softmod dat je videokaart wel herkend zou worden als Radeon 9800XT, maar dan met de R9800Pro clocksnelheden, die moet je dus alleen nog zelf omhoog gooien.

The devil is in the details.

Ik heb helemaal niks gedaan...
Het enige wat ik heb gedaan is factory drivers geïnstalleerd...vervolgens de catalyst 4.4 en nu de 4.5 en opeens was het een 9800XT ipv 9800pro

maar ik kom erachter dat je niet hoeft te softmodden om dat mijn 9800 pro ook een R360 is...maar toch vaag dat van het 1 na het ander

WCKD

Reg. datum: 23 september 2003

denk dat je gewoon een 9800pro hebt die een Xt core heeft.
De 9800pro chip word dacht ik niet meer gemaakt dus als je een 9800pro koopt kun je mazzel hebben dat er de core van een XT op zit.

enige verschil tussen Pro en Xt is dat de Xt hogere clock speeds heeft als hij als XT verkocht word.
en de overdrive functie die ikzelf idioot vind.
O-) wat dacht ik wel interessant was aan de Xt was dat je bij de Xt de core temp kon aflezen met een flash zal deze optie ingeschakeld worden.
De meeste 9800pros hebben deze funtie niet dus of jij het waard vond is aan jouw.

Pagina: 1

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011