MAKKELIJKERE OPLOSSING:
De nieuwste versies van CrystalCPUID hebben Multiplier Management.
Je kan dus instellen wat je max/med/min moet worden bij een bepaalde belasting!
Dit wordt dan in tegenstelling tot CPUMSR -automatisch- voor je geregeld!
Uiteraard werkt dit alleen als je je processor hebt gemod om als een Mobile herkend te worden.
Bij mij werkt het prima!
Hoe laat je CrystalCPUID automatisch opstarten?
Je maakt een snelkoppeling naar de executable in de Opstarten sectie.
Bij het doel zet je dit: "D:\Program Files\CrystalCPUID43\CrystalCPUID.exe" /CQ & /HIDE
Vergeet natuurlijk niet onder 'Function' Multiplier Management aan te zetten en onder 'File' de Multiplier Management Settings te configgen!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sind het unlocken van m'n Thoroughbredje liep ik met het idee te spelen om hier de Powernow drivers bij te gebruiken.
Dat lukte helaas niet,en ik zocht een andere manier.
Ik heb contact opgenomen met Alex van Kaam met de vraag of hij MBM en CPUMSR samen kon laten werken.
Hij was heel behulpzaam en creëerde de CPU Launcher plugin!
Hier het topic:
http://www.livewiredev.co...s=&postid=29673#post29673
MBM kan nu met deze plugin en in combinatie met CPUMSR,automatisch je CPU snelheid instellen!
Tenzij je CPU unlocked is natuurlijk.
Ik heb het zelf nu zo draaien dat ie na 60 sec idling terugschakelt naar een multiplier van 5...
En als ik een game start of in ieder geval een zware load veroorzaak,na 5 seconden weer op een multiplier van 11,5 gaat draaien!
Ideaal!
Scheelt 'n hoop power,en als je een temperatuurafhankelijke CPUfan hebt...ook een hoop geluid!
Alle credits gaan naar Alex van Kaam en Petr Koc voor hun zeer coole programma's natuurlijk!
---
Aanvulling:
Vereisten zijn dus:
-Een MBM compatible board
-MBM + de plugin
Bij verlaging Multiplier:
-CPUMSR + compatible chipset ; sommige chipsets icm WCPUID
-Een processor die herkend wordt als een Mobile,op een DESKTOP board
Bij verlaging FSB:
-Een Clockgen Compatible board
-De bijpassende Clockgen versie
De nieuwste versies van CrystalCPUID hebben Multiplier Management.
Je kan dus instellen wat je max/med/min moet worden bij een bepaalde belasting!
Dit wordt dan in tegenstelling tot CPUMSR -automatisch- voor je geregeld!
Uiteraard werkt dit alleen als je je processor hebt gemod om als een Mobile herkend te worden.
Bij mij werkt het prima!
Hoe laat je CrystalCPUID automatisch opstarten?
Je maakt een snelkoppeling naar de executable in de Opstarten sectie.
Bij het doel zet je dit: "D:\Program Files\CrystalCPUID43\CrystalCPUID.exe" /CQ & /HIDE
Vergeet natuurlijk niet onder 'Function' Multiplier Management aan te zetten en onder 'File' de Multiplier Management Settings te configgen!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sind het unlocken van m'n Thoroughbredje liep ik met het idee te spelen om hier de Powernow drivers bij te gebruiken.
Dat lukte helaas niet,en ik zocht een andere manier.
Ik heb contact opgenomen met Alex van Kaam met de vraag of hij MBM en CPUMSR samen kon laten werken.
Hij was heel behulpzaam en creëerde de CPU Launcher plugin!
Hier het topic:
http://www.livewiredev.co...s=&postid=29673#post29673
MBM kan nu met deze plugin en in combinatie met CPUMSR,automatisch je CPU snelheid instellen!
Tenzij je CPU unlocked is natuurlijk.
Ik heb het zelf nu zo draaien dat ie na 60 sec idling terugschakelt naar een multiplier van 5...
En als ik een game start of in ieder geval een zware load veroorzaak,na 5 seconden weer op een multiplier van 11,5 gaat draaien!
Ideaal!
Scheelt 'n hoop power,en als je een temperatuurafhankelijke CPUfan hebt...ook een hoop geluid!
Alle credits gaan naar Alex van Kaam en Petr Koc voor hun zeer coole programma's natuurlijk!
---
Aanvulling:
Vereisten zijn dus:
-Een MBM compatible board
-MBM + de plugin
Bij verlaging Multiplier:
-CPUMSR + compatible chipset ; sommige chipsets icm WCPUID
-Een processor die herkend wordt als een Mobile,op een DESKTOP board
Bij verlaging FSB:
-Een Clockgen Compatible board
-De bijpassende Clockgen versie
[ Voor 79% gewijzigd door I Am Weasel op 13-02-2005 18:53 . Reden: aanvulling ]