P4P800-E Deluxe dood? kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113027

Topicstarter
Nu had ik laatst een asus p4p800-e deluxe aangeschaft, en na installatie en monteren van cpu + koeler etc. fijn booten. af en toe gaf de asus post reporter weer: 'system check, cpu test failed' waarna die vervolgens gewoon weer doorbootte.
ik draaide op een gegeven moment win2k setup om de recovery console te starten en zo de mbr terug te schrijven opdat ik mijn raid setup weer kon booten..., nu viel ineens mijn systeem stil tijdens de win2k setup.

het mainboard heeft nog wel stroom, een power on resulteert in een klein tikje waarna het direct stilvalt, fans gaan niet draaien, etc.

nu zag ik aan het bordje, wat ik ook buiten de kast aan de praat heb proberen te krijgen dmv andere voeding, videokaart etc. (niets baat..) dat het bord nogal kromgetrokken is bij de cpu plek.

dit na monteren van de koeling (thermaltake spark7+ EN intel stock fan). het aanspannen van de beugels van de intel HSF en het plaatsen van de beugels van de thermaltake resulteert gewoon in het kromtrekken nvan het bord.
van een view van de zijkant af zie je dat de cpu als het ware in het moederbord wordt gedrukt, maar het moederbord geeft mee.
Ik was van mening dat dit kromtrekken van het PCB wel eens kortsluiting of andere defecten zou kunnen hebben veroorzaakt. Waardoor het systeem nu volgens mij dood is... ? :(

meer mensen bij wie dit kromtrekken optreed na plaatsen van de fan? is dit een ander voorkomend probleem? (in de search niets van deze aard kunnen vinden...)

note: ja, ik heb een goede voeding en ik heb de fans echt wel goed gemonteerd zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 06:12

Majapro

Deventer

kromtrekken kan ook haarscheurtjes veroorzaken :/

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het kromtrekken is normaal, het board is hier ook op gebouwd dus geen zorgen, maar wat zegt de reporter als je nu boot ? je weet dat er veel probs zijn met de -E versie en veel voedingen die soortgelijke klachten vertonen ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik weet dat de reporter eerst weergaf als er geen cpu in zat: no cpu installed (o.i.d)

nu zegt de asus post reporter echter helemaal niets.
maar de fans beginnen ook niet te draaien wat zonder cpu wel gebeurd, de atx voeding fan stopt ook direct, of begint niet eens met spinnen

voedingen die ik heb gebruikt zijn chieftech 360W, welke wel gewoon goed samenwerkt met het bordje (immers systeem werkte daarvoor al gewoon..euh...redelijk noem ik het maar ;) )

en een 300watt van maxpower o.i.d

dat er problemen zijn met de 350W versie van aopen wist ik. ik heb juist nog voor aanschaf gevraagd bij mycom of dat deze huidige voeding die ik heb wel goed zou werken met het bordje. (tevens ook gevraagd of mijn twinmos geheugen gepakt zou worden en dat was ook geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Overigens, waarom de topictitel dus kortsluiting bevat:

volgens mij is het gebruikelijk dat als de atx voeding er direct uitklapt dit wel te maken heeft met kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:29

Dark

who tweaked the light?

damn ... laat maar dit gaat over de p4p... :O :Z

[ Voor 100% gewijzigd door Dark op 09-05-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een asus P4P800E-deluxe

maar ik zal zo even kijken.
maar kan het kloppen dat het systeem dan dus helemaal niet meer aangaat? want ik krijg dus zelfs die cpu test niet meer te horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de soldeerpunten van de p4p800e-d zitten dus iets anders dan bij de p4c. ik kan zo met het oog niet zulke verschillen zien als
op dit plaatje: (dit plaatje is dus van de p4c800 begreep ik)

http://home.quicknet.nl/mw/prive/rer/DSC00249.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
diagnostic kaartje erin gehad..maar die knalt natuurlijk ook gelijk uit met het gehele syteem omdat hij toch nog niet eens wil posten of pre-posten;)

vandaag maar even met me kassabon en bordje naar de mycom en een nieuwe vragen..(heb hem donderdag gekocht, dus moet nog zat kunnen B) )

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113027 op 10-05-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Anoniem: 113027 schreef op 09 mei 2004 @ 14:14:
dat er problemen zijn met de 350W versie van aopen wist ik.
Wat is er mis met een 350W AOpen (ofwel Fortron) voeding? Ik ben me niet bewust van problemen met deze voedingen; ik gebruik ze al jaren en het enige defect dat ik heb gehad was een duidelijk geval van user abuse (afgebroken net-entry).

Overigens: het kromtrekken van het bord bij de CPU is inderdaad normaal, al zijn er vroege P4 borden geweest die hiet niet tegenkonden. Het bord zou er eigenlijk tegen moeten kunnen, maar er kunnen sporadisch natuurlijk best problemen ontstaan als gevolg van het doorbuigen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
koraks schreef op 10 mei 2004 @ 11:01:
[...]
Wat is er mis met een 350W AOpen (ofwel Fortron) voeding? Ik ben me niet bewust van problemen met deze voedingen; ik gebruik ze al jaren en het enige defect dat ik heb gehad was een duidelijk geval van user abuse (afgebroken net-entry).
Ik ben mij ook niet bewust van een probleem, maar als ik verscheidene zaken hier op forum bijvoorbeel bekijk, of het verhaaltje van de jongeman bij mycom aan mocht horen, dan was dit wel degelijk het geval.

inmiddels heb ik overigens mijn mainboard geruild..ik ga hem zo 'testen' :+
keep u updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56812

Wij hebben ook een Asus P4C800-E Deluxe moederborden en daar zijn ook de gekste verhalen over maar ik ben die nog nooit tegen gekomen en we hebben er drie van staan.En dat over de koeler,nou geen zorgen hoor wij hebben er hier de Zalman CNPS 7000A-Cu op zitten en je weet dat die erg zwaar zijn 740 gram en dat is niet niks alleen heeft Asus daar aangedacht op de achterkant van het moederbord een plastic versteviging te plaatsen vast aan de Retention module met vier schroefjes. En koelen wat dat ding doet en dat zonder dat lawaai van die Boxed koeler wat word meegeleverd van Intel. Ook geen zorgen voor de overige Asus P4 moederborden die kunnen ook heel wat hebben ook een beetje bol staan kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb dus een p4P zoals ik al aangaf en die heeft niet zo'n speciaal plaatje,
maar ok. ik vertrouw erop dat die bolling dus 'normaal' is ...
en dan ga ik nu duimen dat het zaakje 'gewoon' werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en toen had ik windows 2000 geinstalleerd :D
ik ben blij,
nu hoop ik dat het systeem ook zo lang mogelijk blijft draaien....
Pagina: 1