Toon posts:

[LCD] Nieuw 17'' Eizo LCD scherm is uit! (L568)

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op www.eizo.com kom een nieuw LCD scherm tegen, de L568.

Wat vinden jullie van dit nieuwe model, ook in vergelijking met de bestaande modellen?

Volgens het persbericht op diezelfde site zou hij in Juni wereldwijd verkrijgbaar moeten zijn.

Dingen die ik me zoal afvraag:
- Welk type panel wordt er gebruikt? :?
- Is dit model, met haar 25ms, redelijk geschikt om zo nu en dan een spelletje oid te doen? :?

Het lijkt dan wel redelijk hoog, maar uit diverse Eizo-reviews blijkt dat de schakeltijd wel stabiel is, maar dat hangt weer samen met het gebruikte panel (Super-IPS). Zo zou er slechts marginaal verschil zijn tussen de schakeltijden tussen verschillende kleuren, terwijl er bij andere panels grote verschillen waren.

Als er iemand een (p)review heeft gevonden, graag ook melden. :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 19:03
Het enige wat mij tegenvalt is inderdaad die response time. Maar bijvoorbeeld 1000:1 qua contrast ratio, ga je echt niet gauw vinden bij een ander tft scherm. Eizo "schijnt" het beste te zijn qua TFT's.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, voor iedereen die het nog niet weet, Eizo is een kwaliteitsmerk, en heeft een veruit superieure beeldkwaliteit. Ze maken geen schermpjes om als consument lekker mee te gamen.

Dat betekent natuurlijk niet dat ze er totaal geen aandacht aan zouden moeten besteden, hence mijn vraag of dit scherm wel redelijk is qua schakeltijd (35ms voor L567, op NL site staat zelfs 20/20 up/down). :)

Verwijderd

Topicstarter
<Kick>

Edit:
Is er dan niemand geinteresseerd in dit pareltje? :?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:34 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
ik vind die 25ms echt het geen ik op afknap... dus niet echt intresse nee ;)
Ik zoek toch meer wat in de 16ms of 12.... wel meerderen onder ons denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zoals ik al zei heeft dit scherm een iets andere doelgroep... :)
Die 25ms valt enorm mee in de praktijk, bij andere fabrikanten valt de ghosting in de praktijk stukken hoger uit.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb wat info gevonden over het gebruikte panel.

Dat ziet er goed uit, dus ook voor bewegende beelden. :9
Ik wil nog wel eens zien dat dit paneltje gaat ghosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 01:20 ]

Verwijderd

Ik vind het wel een beetje bullshit om te zeggen dat je met Eizo LCD's niet kan gamen. Ik heb zelf een Eizo FlexScan L550 met 16 ms response time en daar kan je geweldig UT 2004 en Far Cry op spelen. En de prijs valt ook nog mee met 523 euro. (ongeveer hetzelfde als de 172x) Ik heb hem bij TFTscherm.nl gekocht en daar staat ie aangeboden als gamersscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan heb je er ook een met 16ms response time, en dit is 25ms.
In denk in ieder geval dat het nogal mee gaat vallen bij dit schermpje, ik wacht de reviews af...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49
Vriend vna me heeft een 25 ms scherm. Dit vind ik net iets te erg om op te gamen...
Dat wil niet zeggen dat het niet gaat, het gaat goed maar je hebt wel ghosting effect. Ik weet ook niet hoe dat met eizo zit qua scherm kwalteit in opzichte van ghsoting aangezien dit wel een kwaliteit scherm/merk is.

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-05-2004 23:56 ]

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ik zit hier oa met een Eizo L375 en die voldoet zeker, ook met games, dus het lijkt me dat deze ook wel ok is.
mgoed de enige overeenkomst is dat ze bijde 25ms zijn.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en daarbij is dit model nieuwer, dus dat belooft wat. :)
Ik raad iedereen die het over ghosting bij 25ms gaat hebben aan om even die link van mij over het gebruikte panel te lezen. Kan het moeilijk uitleggen, maar "ghosting" is bij dit panel heel anders, de schakeltijden tussen alle kleuren zijn ongeveer hetzelfde, itt andere panels.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 00:17 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 13:26
Op www.eizo.nl staat anders dat ie 20 ms is. Zijn er inmiddels al meer mensen die met dit scherm spellen gespeeld hebben en zoja, hoe was dat?

Verwijderd

Topicstarter
In de specificatie-PDF staat anders 15 ms rise time + 10 ms fall time...

Mooi dat er toch nog interesse is voor dit beeldscherm. :)

Verwijderd

Over dat ghosting he: Ikzelf heb ook 2x L365 met 25ms responstijd. Ik heb totaal geen last van ghosting bij gamen en films enzo terwijl dit scherm al een bijna eeuwenoud model is. (Eigenlijk geen idee uit welk jaar)

Verwijderd

Topicstarter
Precies, zoals ik al zeg is Eizo een kwaliteitsmerk.
[rml]Cybarite in "[ LCD] Nieuw 17'' Eizo LCD scherm is uit!..."[/rml]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

Klippy

Still Game

Met 25ms heb je op een goed scherm idd geen ghosting hoor.

Ik heb mijn Samsung 171B gekocht, toen dat ongeveer het enige 17" scherm was met zo'n snelle responsetime, de rest 40ms in die tijd.
En nooit spijt van gehad hoor, dus 25ms is prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 25-07-2004 21:32 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1