Toon posts:

[HTPC] It's not the size that's matters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met zo een titel moet het wel lukken :) .

Ik ben aan het zoeken voor een kleine stille PC voor het aansturen van TV of Projector. Gamen is dus zeker niet de bedoeling, Optival drives zijn niet nodig (kan allemaal via netwerk. Liefst met een goede soundcard (met SPDIF bijv).

De bedoeling is om.
DVD's en Divx te bekijken, TV is optioneel, maar kan eventueel via PCI of USB 2.0

http://www.mini-box.com/m100.htm

Het lijk mij onmogelijk dat ik de enige mens ben die van zoiets zou kwijlen.
Ervaringen en suggesties zijn altijd welkon :o

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kan ook een apart uATX-mobo nemen (zoals die Via Eden met alles onboard), en zelf een kastje maken van bijvoorbeeld MDF. Ik ben op het moment ook met zoiets bezig (alleen dan met een gewoon ATX-bord, dus de kast wordt wel wat groter dan die mini-box :P).

In dat geval ben je een stuk goedkoper uit dan de 400 dollar die die minibox kost :P

[ Voor 15% gewijzigd door JER00N op 01-05-2004 12:40 ]

Verwijderd

Toch nog een tagje bijgevoegd voor de duidelijkheid.

Overigens vraag ik me nog een beetje af of dit in AV wel op de goede plek staat, maar ik wacht het even af. :)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 13:12
Is het in zo'n geval niet gewoon makkelijker om een divxspeler te kopen met vga-out?

Bijvoorbeeld deze?

http://www.divxplayer.nl/ProductenSpecs.php?Product=DP1500

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik niet zo iets groot als een ATX kast wil is omdat het in de truss zou moeten

dus hier ergens in het midden
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/new-1.jpg

Ik zou graag (in geval van een projector, dus als ik de lotto win ;) ) alles met een VGA kabel aansturen, zodat ook de kleine windows lettertjes scherp zijn. Ik weet wel dan films op 720 lijnen zitten, in DVD kwaliteit, maar toch.

Hoe lang mag een VGA kabel zijn (of DVI)?

Maar zelfs dan, heeft er niemand ervaringen met de TV en geluidskwalteit van dergelijke kleine PC-tjes?

Ik hou niet zo van DIVX spelers, problemen met ondertitels (als ze niet gesynchroniseerd zijn e.d.) en al de verscillende formaten en nieuwere versies

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 11:39 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:59
VGA kabels mogen behoorlijk lang zijn, 50 meter of zelfs langer.
DVI maximaal 10 meter ongeveer.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07 13:15
Is dat ding van hauppauge niet iets de media MPV kan alleen geen divx maar alleen MPEG2 is maar 160 eurie max.

Of anders dat geval van pinnacle die je uit zijn behuizing sloopt dan past hij in een stuk kleiner kastje.

Verwijderd

Topicstarter
Zou liefst een echt Pc'tje willen. Komt wel altijd van pas, zeker in mijn geval.

Maar alvast bedankt voor de info

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 22:47 ]

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ehhh, juist voor het aansturen van een beamer lijkt dit apparaatje me niet erg geschikt. Wat ik persoonlijk tenminste van een HTPC eis, is dat deze 720p of 1080i HDTV materiaal kan afspelen en daarvoor heb je minimaal een 2500 CPU nodig, zo niet meer om het echt vloeiend te krijgen.

Verder zou ik een HTPC juist willen gebruiken als scaler om de beamer in de native resolutie aan te kunnen sturen en daarvoor is eigenlijk een Ati radeon VGA kaart cruciaal; helemaal als je de kleuren en dergelijke ook perfect wilt houden.

En als laatste: Moet je met dit apparaatje dus met een externe DVD drive gaan werken? Lijkt me ook niet echt handig.

Verder is ie wel verbazingwekkend klein en ongetwijfeld ook stil maar ja....

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

FatalError schreef op 02 mei 2004 @ 11:41:
VGA kabels mogen behoorlijk lang zijn, 50 meter of zelfs langer.
DVI maximaal 10 meter ongeveer.
Ik gebruik een CAT5 kabel om mijn beeld en geluid een meter of 50 ver te transporteren. Werkt uitstekend.: http://www.videocapturecard.com/svideobalun2.html
Pagina: 1