Toon posts:

Bewegende stepen door beeld in win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb SOMS last van bewegende strepen door de onderste helft van mn beeld. Het lijke strepen van licht, ik kan er dus wel doorheen kijken. Soms springt de onderkant van mn beeld omhoog, het lijkt dan alsof mn startbalk fijngedrukt is, dan zit er aan de onderkant van die fijngedrukte startbalk een felle witte streep. dit "fijndrukken" duurt meestal slechts 1 sec, maar het gebeurt vaker achter elkaar...(heel irritant) :/
Maar vaak gaat t ook gewoon goed, en is er niks vreemds aan mn beeld te zien.
In Dos of tijdens het spelen van spellen, heb ik het nog nooit gezien...

Zou dit aan mn GF4 TI4200se kaart kunnen liggen ? of toch aan mn monitor?
Ik heb (toen ik t probleem voor t eerst zag) al een andere vid kaart in de pc gezet , toen was t weg, maar nu blijkt dus dat de strepen er niet altijd zijn, en dus weet ik niet zeker of t idd aan de vid kaart ligt.

Zou het anders misschien aan Direct X kunnen liggen? (ik heb nu DirectX 9b)

Iemand enig idee? :? (het zou erg kut zijn als t mn monitor is want t is een 21" en die zijn niet goedkoop...

Voor specs, zie onder
Alvast bedankt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit probleem ligt aan de monitor. Staan er misschien speakers oid in de buurt? Dat zou die strepen kunnen veroorzaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ken dat probleem maar dat is t niet. Ik heb 4.1 boxjes van philips, en de dichtsbijzijnde box staat al ruim 2 jaar 50 cm van de monitor af, en t probleem komt pas sinds kort voor.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jep, heb het hier ook :/

Samsung Syncmaster 753dfx. Het gebeurt bij mij ook onderaan het beeld, terwijl dit probleem zich nooit vaker heeft voorgedaan. De excacte tijden zijn niet te zeggen, omdat het de ene keer wel gebeurd en de andere keer niet.

Ik heb ook zitten twijfelen als het mijn videokaart is, maar dit sluit ik bijna helemaal uit. Ook omdat het nooit gelijkmatig voorkomt en omdat er verder geen andere problemen zijn met het beeld.

Ik heb Samsung alweer gebeld 8)7 dus het is afwachten mocht het probleem dan weg zijn met een nieuwe monitor.

Dus jah dan denk ik hierbij ook aan een defecte monitor, helaas......

[ Voor 10% gewijzigd door rlkz op 19-04-2004 00:08 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat is mooi K*T dan,
maar wat ik dus vreemd vind is dat hij op willekeurige momenten kuren vertoont, en niet bijv als hij te lang aan staat (ivm warmte), het gebeurd soms ook als ik m net aan gezet heb...
Heeft iemand een idee wat er voor zorgt dat ie precies op DAT moment begint te flippen ? Als ik die oorzaak zou kunnen elimineren dan heb ik er geen last meer van.
Of ligt het echt aan de monitor en is er geen secundaire oorzaak aan te tonen?

Verwijderd

Topicstarter
Even een update...

Het is nu een paar maanden later, nu issie helemaal geflipt...
Na het opstarten gaat het nog goed, maar na 6 minuten vliegt het beeld "plat"...het beeld wordt volledig fijn gedrukt, in het midden van het beeld vormt zich een horizontale fel wit-blauwe streep van 2 mm dik. In deze streep wordt het normale beeld dus weer gegeven, echter zie je dit niet meer aangezien het zo fijn gedrukt is... :(

Als ik dan de pc uit zet, af laat koelen en dan weer start, doet hij het weer, maar na 5 min komt de streep weer terug.

Ik heb nu een andere monitor, nu een 17".
Maar ik vind het zonde dat mn 21" nu stuk is, is het aan te raden om er een keer naar te laten kijken en te laten repareren? Of is dat niet rendabel?

Wie geeft advies...? alvast bedankt.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:27

De Nelis

en anders maar niet...

Ik denk dat het repareren duurder zal uitkomen dan het kopen van een nieuwe.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Compaq TFT5030.
Heb de refreshrate naar 60 teruggezet (was 75) en nu geen last meer.
Misschien eens te proberen?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Paulz, goed advies, als je je scheel wilt kijken op 60Hz...

Maar ik denk dat dat in zijn geval ook geen resultaat zal opleveren, er gaat duidelijk iets mis met de beeldbuis zelf, de afbuigingsplaatjes werken niet meer. En dit zal dan komen door een of ander hitte of tijdsprobleem.

Je zou hem naar een monitorreparateur kunnen brengen, als echt de beeldbuis naar de knoppen is, dan is het inderdaad goedkoper om een nieuwe te kopen.

Maar als het maar een of andere transistor o.i.d. is, dan is het heel goed betaalbaar.

Nee heb je, ja kan je krijgen, zeg ik altijd maar. Vraag het gewoon eens na wat het zou kosten, of wat het zou kunnen zijn.

Maar als je hem zou repararen, dan is de kans wel groot dat het euvel weer terugkomt, want meestal gaat iets kapot doordat iets anders kapot is of niet goed werkt...

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 14:49:
Paulz, goed advies, als je je scheel wilt kijken op 60Hz...
Ik heb wel lenzen, maar scheel ben ik nog niet :( Is meer Hz ALTIJD beter dan?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Helaas is bij beide met de streep de monitor kaduuk.

Ik heb bij een firma gewerkt die beide modellen repareerde.
De streep zoals TS aangaf was het signaal dat de horizontale eindtrap
wat problemen had.
Bij de start van het probleem waren de kosten als hij toen was weggestuurd
wel lager geweest.
De af en toe problemen zijn normaal wat lastiger te vinden,
Temperatuur gevoelig is ook lastig, i.p.v. continue.
Maar deze dit is uit ervaring bekend en was snel verhelpen geweest.
De lekkere dikke vette streep kost wat meer want nu is er meer echt kapot.

Repareren kan in principe nog wel maar zoals al opgemerkt,
er kunnen nog meer onderdelen aan het gapen zijn.
Blijf er echter niet mee doorwerken, dat is funest tot fataal.

Als je het laat repareren en nog een keer krijgt na de garantie op
de reparatie dan niet meer doen.

@alex:
Afbuig plaatjes zitten er niet in. Het is een afbuig juk, spoel dus. :+

ps bij de preview staat alles achter elkaar.
In de editor echter niet :(
Pagina: 1