Splinternieuwe schijf lijkt het te begeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb van de week een nieuwe HD gehaald, deze om percies te zijn. Ik had vanmorgen alles mooi geinstalled. Ben ik der net een dvd image aan het uitpakken wat wel langzaam ging, ondertussen nog een beetje rustig surfen. Toen liep hij zo ongeveer vast, daar leek het op, me moeder riep me voor het eten. Toen kwam ik terug bij een error scherm(buiten windows) met de melding dat drive 0 niet was gevonden :/. Ik kap open gemaakt en 2de drive er uit gehaald, weer opgestart. Krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.alblas/Koen/GOT/DMS-melding.jpg
(ik heb een Dell Dimemsion 4300)
Die melding krijgje nu elke keer als je restart, maar als je F1 drukt kom je gewoon windows binnen alsof er niets aan de hand is. Toen heb ik op de Dell Talk forums gezocht en daar werd gesproken over een diagnostisch tooltje van Dell. Dat heb ik toen geprobeerd en daar rolde dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.alblas/Koen/GOT/HDDCT-test.jpg
In de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers staat dat SMART te maken heeft met een toekomstige failure. Klopt het dat ik terug moet naar informatique voor vervanging? Dat lijkt mij de best oplossing of nie?

Graag reacties, want ik ben nog niet een echte tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 17:42
Terug naar de winkel. Dit lijkt een near dead on arrival. SMART meldingen nooit negeren en de resultaten van het maxtor tooltje zijn normaliter voldoende voor een RMA, mocht informatique moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Gewoon mee terug. Zodra smart moeilijk doet zit er narigheid aan te komen. Hij is nieuw, en je hebt niks verkeerds gedaan, dus ik zie ook niet waar ze moeilijk over zouden kunnen doen. Voor je gegevens hoef je ook niet te laten, want daar heb je een image van. Gewoon mee terug dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50

vinnie1908

Appel != peer

Gelijk terug naar Informatique gaan, geven je zonder enig probleem een nieuwe mee. Loop langs de Technische Dienst scheelt je wachten in de winkel. Zoals al eerder gezegd, hij kan nog wel door de test heen komen, maar de SMART meldt het al voordat het fout gaat met je schijf. De test halen betekend niet dat je schijf goed is :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Bedankt voor jullie replies tot zo ver, dat vind ik echt handig van GOT. Je hoeft echt zo ongeveer niet te wachten op antwoord op je vragen, fantastisch. _/-\o_

Maar het is dus duidelijk, hij moet terug. Wel belazerd, het was mijn verjaarscadeau. Nou moet ik tot dindag wachten (ben woensdag jarig) en dan is het nog de vraag of ik dinsdag tijd heb(na school) om helemaal naar informatique te fietsen.
Ik heb trouwens nog ff dat Powermax tooltje van Maxtor gedownt. Ben nu bezig met een Advanced Test (Full Scan Test), want Powermax gaf bij de installatie en quick test idd ook weer een failure bij het SMART gedeelte.

[ Voor 4% gewijzigd door Boeiend op 12-04-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Ik heb precies dezelfde HD 11 weken geleden gekocht. Na hem 9 dagen gebruikt te hebben begaf hij het en was ik alles kwijt, ik wacht nog steeds op Maxtor om mij een nieuwe te sturen, gl ermee iig. Je kan er van deze beter 2 kopen en ze in RAID gebruiken, dan weet je iig zeker dat je data die je erop zet later nog weer kan gebruiken.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Taro schreef op 10 april 2004 @ 23:15:
Ik heb precies dezelfde HD 11 weken geleden gekocht. Na hem 9 dagen gebruikt te hebben begaf hij het en was ik alles kwijt, ik wacht nog steeds op Maxtor om mij een nieuwe te sturen, gl ermee iig. Je kan er van deze beter 2 kopen en ze in RAID gebruiken, dan weet je iig zeker dat je data die je erop zet later nog weer kan gebruiken.
Je bedoelt 2 schijven in een (RAID) mirror zetten, neem ik aan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Persoonlijk ben ik na 2x een failure met maxtor ook snel overgestapt naar WD 8mb cache en bevalt me een stuk beter. Heel vaak idd de SMART meldingen die waarschuwen, dus ik heb elke keer op tijd kunnen back-uppen. Aan mijn PCs geen Maxtors meer :)

(ps Fijne verjaardag woensdag ;))

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
MM weird, net is die Advanced test klaar, passed. Met de melding Your drive is certified error free. Klopt dat? Krijg nog gewoon die melding van Dell, en hij runt windows ook nog.
En over Maxtor, ik had origneel bij deze Dimension 4300 al een 40 gb Maxtor, toen heb ik daar nog een 2de hands 40gb maxtor bij gezet en ik heb nooit problemen gehad. (op die configuratie kan ik nu nog steeds terug vallen gelukkig)
Welk merk is op dit moment eigenlijk het groots maxtor toch? En ik denk dat het bij informatique het makkelijkst is om hem gewoon om te ruilen voor precies de zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908

vinnie1908

Appel != peer

Jah je ruilt altijd voor dezelfde maar tegen bij betaling gewoon een iets grotere WD vragen met 8mb cache zullen ze gerust doen hoor. Ik denk dat er op dit moment meer (losse) hds van WD worden verkocht dan van Maxtor. Hoe het in standaard systemen zit weet ik niet, ze hadden een goede naam dus tsja veel van die bedrijven kiezen dan voor Maxtor in hun machine voor de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Hier nog ff wat foto's van die Maxtor tests.
Installation Confirmation:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.alblas/Koen/GOT/installtion-test.jpg
Basic Quick (90 second) Test:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.alblas/Koen/GOT/basic-quick-test.jpg
En de advanced test vond ik nogal een vreemd resultaat geven.
Advanced Test (Full Scan Test):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.alblas/Koen/GOT/advancedtest.jpg

Ik heb nu weer mijn oude schijven er in zitten. Thank god dat ik die nog heb, het is nu net als of er niks gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

offtopic:
Als je hd er echt maar dan ook echt zo in hangt als op het plaatje bij informatique vind ik het niet gek dat hij zo snel kapot is :)
Afbeeldingslocatie: http://217.77.130.186/pictures/110278.gif

edit:
lSltAlKeR adviseert ook Western Digital wil je helemaal save zitten met je data ga dan voor seagate dat gaat alleen kapot als de verkopers of jij zelf ermee gaat smijten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 13:25 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
als je een nieuw HD koopt zet er iniedergeval de eerst maand niks onvervangbaars op
95% van alle disks die binnen garantie tijd kapot gaat doet dat in de eerste maand, 99% in de eerste 3 maanden. dit is bij elk merk zo.
daarnaast ontlopen de faild rates van WD en maxtor elkaar niet veel, en komt de meeste HD uitval door schade tijdens het vervoer ervan van fabriek naar warenhuis of winkel.
dat je toevallig 2 kapote maxtors hebt gehad is dus puur toeval, en zou voor mij geen reden zijn om over te stappen op WD, zeker gezien de prijs preformance en geluids productie.

[ Voor 21% gewijzigd door Countess op 11-04-2004 13:18 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Pakt die Dell Dimension 4300 uberhaupt wel schijven groter dan 127 GB vraag ik me af?

Misschien dat je daarom nu pas die melding krijgt omdat je hem gepartioneerd heb.

[ Voor 34% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 13:31 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

lSltAlKeR schreef op 11 april 2004 @ 13:29:
Misschien dat je daarom nu pas die melding krijgt omdat je hem gepartioneerd heb.
SMART werkt helemaal los van het OS.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Burne schreef op 11 april 2004 @ 13:37:
[...]

SMART werkt helemaal los van het OS.
Niet van je BIOS

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Ik kom een forum tegen met google
http://forums.us.dell.com...arddrive&message.id=65772

LoL Je had die vraag al gesteld dus :)

Dit betekend niet dat ik je ervan weerhouden te gaan ruilen!

Ruil hem om (met een western digital 160 GB bijvoorkeur) mocht die nu ook fout melding geven. Zou ik hem eens in een andere pc hangen. Die zeker weten zonder ene firmware update gelijk 160 GB pakt

Je zal namelijk als je hem omruilt bij informatique hoogst waarschijnlijk een schijf krijgen uit de zelfde bulk partij! Of ze moeten zo hard lopen bij informatique. Dus of heel dat bulk pakket heeft een op sodemieter gehad tijdens vervoer of produktie, of magazijn lui / verkopers zijn ruig of ik lul maar wat :+

[ Voor 75% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 14:15 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:58
Boeiend schreef op 11 april 2004 @ 13:02:
Installation Confirmation:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/henk.alblas/Koen/GOT/installtion-test.jpg
Print dat plaatje af en ga met die disk en dat plaatje naar Informatique. Ik denk niet dat ze moeilijk doen, als ze een beetje klantvriendelijk zijn geven ze je gewoon een nieuwe disk mee...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

http://forums.us.dell.com...dim_bios&message.id=25996

Of die gast heeft hem verkeerd geinstalled of een dell heeft gewoon moeite met schijven groter dan 120 GB

Misschien ook interesant voor jouw of al gelezen?

http://forums.us.dell.com...dim_bios&message.id=25314

[ Voor 28% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 14:22 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
lSltAlKeR schreef op 11 april 2004 @ 14:17:
http://forums.us.dell.com...dim_bios&message.id=25996

Of die gast heeft hem verkeerd geinstalled of een dell heeft gewoon moeite met schijven groter dan 120 GB
Dat heeft niks met SMART errors te maken.
SMART heet niet voor niks Self Monitoring Analasys Reporting Tool (zoiets iig)
De schijf detecteert zelf een fout en bericht dit aan de tool die om de status vraagt. In dit geval die powermax software.

SMART is ook compleet BIOS onafhankelijk btw.. Boot maar eens knoppix. Die doet niks met je bios (zoals elke linux distributie) en daarna kan je prima de SMART status uitlezen van een schijf.

even weer een edit nav jouw edit :P
Waarom geef je hem links om een schijf groter dan 127 gig herkenbaar te maken?
De schijf geeft een SMART error.

dit is net zoiets als: Mijn fiets doet het niet... ow.. misschien helpt deze olifant wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Korvaag op 11-04-2004 14:25 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Omdat ik twijfel aan de goede ondersteuning van schijven groter dan 127 gig op een dell dimension 4300

En zoals ik al zei in ander geëditte post van mij. Ik weerhoud hem niet van ruilen! :/

[ Voor 31% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-04-2004 14:30 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Die warning van die BIOS komt geeft hij ook volgens mij niet vanwege die SMART ontdekking maar omdat die schijf ook buiten de specificaties valt!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Ik verlos jullie even op het punt ondersteuning voor die HD bij mijn Dell Dimension 4300. Hij ondersteunt hem, ik had al windows draaien, maar na een vastloper/ oid ik was er niet bij (was aan het eten), kreeg ik van die smart meldingen. Mijn bios A06 ondersteun schijven boven de 127 gig en ik heb een WinXP pro met SP1 cd die ook groter dan 137 gig ondersteund, dus ik heb gewoon de volle 160 gig beschikbaar. Ik had dat al uitgezocht voordat ik die schijf kocht, daar kijk ik wel voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Als je nu toch je schijf gaat ruilen! Maak je hem toch leeg neem ik aan.
Doe dat ook is met deze tool! http://www.maxtor.com/en/...eement.htm?powermax.exe,,

Met dat powermax kan je als goed is ook je schijf echt compleet leeg maken.
(Write zero's to drive of low level format iets in die trend)

Voer dat is uit zou ik zeggen. Reboot en als je dan nog die Post warning krijgt is dat wel opvallend en is die dus in die Dell naar de "stage one" herezen :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Ja, dat ga ik nu niet meer doen hoor, heb net al met Winxp setup alle partities verwijdert. Ik heb nu geen zin meer om weer dat ding open te maken( wat overgens heel soepel gaat met zo'n Dell).

[ Voor 4% gewijzigd door Boeiend op 11-04-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeiend schreef op 10 april 2004 @ 21:55:
Klopt het dat ik terug moet naar informatique voor vervanging? Dat lijkt mij de best oplossing of nie?
Een zaak als Informatique zal er helemaal geen probleem van maken om je gelijk een nieuwe te geven. Ze zullen die schijf later zelf testen en dan met een RMA rechtstreeks terug sturen naar Maxtor. Dit bespaart jou een hoop moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
lSltAlKeR schreef op 11 april 2004 @ 14:32:
Die warning van die BIOS komt geeft hij ook volgens mij niet vanwege die SMART ontdekking maar omdat die schijf ook buiten de specificaties valt!
Jazeker wel. Het bios vraagt namelijk aan de schijf: wat is je SMART status.. de schijf geeft een error terug en het bios meldt dat de schijf niet goed is. De meeste moederborden zeggen: S.M.A.R.T status: failed
maar dit is een dell dus dat moet natuurlijk weer anders en 'begrijpbaar' Het Bios adviseert ook backups, dat is dan nog wel okee van zo'n melding.

Het bios kan helemaal niet detecteren of de schijf buiten de specificaties valt want het bios kan de grootte niet detecteren. Een BIOS zal dan ook nooit zeggen: hee wat grappig.. er is veel meer maar ik kan het alleen niet benaderen.

edit: een schijf die te groot is voor het bios zal ook prima werken tot die grootte.. Dat deel erachter kan het bios gewoon niet adresseren. Het bios weet dat ook niet.. domweg omdat hij het niet uit kan lezen en dus het bestaan ervan niet eens vermoed.

Nog even een edit:
SMART is een momentopname. Ik heb schijven gezien die eerst 4 keer de smartstatus ok geven (linux.. dus geen bios spul.. maar directe communicatie met schijf) en dan de 5e keer eruit klappen.
Het kan dus zijn dat de SMART error niet altijd optreedt. Je hebt een screenshot dus dat ik 'bewijs' genoeg voor RMA.
Als je een full write read test wil doen pak je een knoppix cd.. booten naar prompt. en dan schijf scannen met badblocks -s -v -w DIT WIST WEL JE SCHIJF DUS
Dit schrijft een pattern naar de schijf en leest dit terug en gaat zo de hele schijf af.
Hiermee weet je iig zeker of je schijfoppervlak goed is. Ook hiervoor geldt. Ik heb ook genoeg schijven gezien waarvan de tool zei dat ze okee waren terwijl deze badblock test kapotte blocks gaf -> printje maken -> RMA -> tot nu toe altijd geaccepteerd.

[ Voor 64% gewijzigd door Korvaag op 11-04-2004 17:00 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
De discussie wordt een beetje nutteloos. Heel simpel TS heeft een smart error gehad, en weet nu dus dat hij er mee terug moet, en gaat dat dus ook doen. Opgelost. Met RMA hebben we nu dus helemaal niks te maken.

En met bios errors al helemaal niet. Zijn bios ondersteunt zijn schijf gewoon, punt. Gewoon een kapotte schijf die door informatique vervangen moet worden, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Met andere woorden als je hem die low level format geeft hij die melding dus weer?

Ik heb namelijk ooit een compaq gehad. (nog steeds in bezit trouwens) En die kon niet meer aan dan 8.4 GIG Zodra een schijf groter dan 8.4 GIG en hij compleet leeg was dus echt factory new met alleen maar zero's op het data oppervlak en op master hing gaf me bios nog geen foutmelding. Zodra hij gepartioneerd was kwam de bios melding van met een of andere fout code 0-9040 ofzo iets weet ik niet meer uit me hoofd. Doet er ook niet veel toe. En daarna IDE failed ofzo iets. Die code op gezocht en IDE kanaal blalbla fout. Zodra je die schijf in partitie van 8 of kleiner ging maken herkende die hem weer wel als volledig.
Bovendien allemaal klote met diskette waarmee je CMOS / BIOS settings kon aanpassen want toegang tot je BIOS bij oudere compaq staat op een hidden cq. non dos partities bij een compaq.
Vandaar dat ik denk dat dat bij die dell ook is. Ik zou nu wel is willen weten. Of zodra die schijf echt leeg is dus FULL LOW level Format hem is zou ik zeggen. Schrijf nix naar die schijf. Dus geen partitie aanmaken of boot records en daarna bootdisk met Powermax er weer in. En kijk is of die weer SMART fail geeft.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Grimli schreef op 11 april 2004 @ 17:30:
De discussie wordt een beetje nutteloos. Heel simpel TS heeft een smart error gehad, en weet nu dus dat hij er mee terug moet, en gaat dat dus ook doen. Opgelost. Met RMA hebben we nu dus helemaal niks te maken.

En met bios errors al helemaal niet. Zijn bios ondersteunt zijn schijf gewoon, punt. Gewoon een kapotte schijf die door informatique vervangen moet worden, that's all.
IDD maar een beetje experimenteren en wijzer woorden kan geen kwaad.
Spul gaat immers toch al terug! Zo ben ik dan weer 8)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MSN smiley uit de titel gerost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Sorry misschien komt het n00b over maar waar staat RMA voor?, ik kan het niet in de FAQ/search vinden. Uit jullie verhalen maak ik er uit op dat het iets is met om ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
"Return Material Authorization"

Niet dat je daar wat aan hebt, maar het komt er op neer dat je de disk terugstuurd naar de fabrikant en via je garantie een nieuwe krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Zoiets dacht ik al. Maar ik neem aan/hoop dat ik bij informatique meteen een nieuwe mee krijg, anders moet ik daar weer opgaan lopen wachten/weer nieuwe ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Boeiend schreef op 11 april 2004 @ 23:38:
Zoiets dacht ik al. Maar ik neem aan/hoop dat ik bij informatique meteen een nieuwe mee krijg, anders moet ik daar weer opgaan lopen wachten/weer nieuwe ophalen.
Daar ga ik ook wel vanuit, alleen Informatique stuurt die schijf natuurlijk nog wel op als RMA, dan krijgen zij een nieuwe disk die ze weer kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimli
Jep, dat is de garantie die je van je leverancier krijgt. Goede leveranciers geven jou een nieuw exemplaar mee naar huis, en sturen zelf de schijf op voor RMA, waarmee hun dus de ongemakken en verzendkosten op zich nemen. Nu kan het zijn dat de garantie van je leverancier na een jaar ophoud. Als je schijf dan kapot is heb je geen pech, je hebt immers nog een aantal jaar fabrieksgarantie. Je stuurt je schijf dan op voor RMA en enige tijd later ontvang je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
vinnie1908 schreef op 10 april 2004 @ 22:51:
Gelijk terug naar Informatique gaan, geven je zonder enig probleem een nieuwe mee. Loop langs de Technische Dienst scheelt je wachten in de winkel. Zoals al eerder gezegd, hij kan nog wel door de test heen komen, maar de SMART meldt het al voordat het fout gaat met je schijf. De test halen betekend niet dat je schijf goed is :)
Waarzo zit die technische dienst, en is die ook gewoon op de winkel tijden open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Achter de winkel. Aan de zijkant www.informatique.nl kan je zelf ook wel vinden.
Wie zou het beter weten dan de winkel zelf

http://shop.informatique....iqshop.xgi?M=HTD&ITEM=007

010 - 519 16 65

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
Hop, net nieuwe schijf gehaald.
Bij technischedienst langs>gingen ze hem toch nog ff testen 10± min gewacht>bon voor afhaalbalie>nieuwe schijf>op naar huis.
Dus mensen, bedankt voor jullie hulp/advies/kennis. Ik draai zo meteen eerst nog ff wat van die HD testjes voordat ik windows ga installen, je weet maar nooit.
Pagina: 1