alles geprobeerd, nogsteeds vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32
Het probleem is als volgt:
ik heb hier een pcje staan, p3 1GHz op een msi MS6337 moederbordje, Gforce2 en 512mb geheugen.
Liep als een zonnetje.
Nu heb ik er een extra schijf bij gehangen (WD1200) en toen begon de ellende.
In eerste instantie liep het goed (twee weken). Maar daarna, elke keer bij filmpje kijken liep het vast.
Win XP opnieuw geinstalleerd, nu liep het ook vast als je alleen al deze computer opende.

Ik dacht dat misschien die schijf niet goed zou zijn, dus op een andere HD geinstalleerd, zelfde probleem.
Ik zou verder niet weten waar het aan kan liggen. Windows setup draait goed, in safe mode doet hij het ook, alleen als het geheel opgestart is licht hij er nog sneller weer uit.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het m'n geheugen of proc. is, maar dan vind ik het wel raar dat het alleen gebeurt als windows geheel is opgestart.
waar zou het evt. nog meer aan kunnen liggen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Alles geprobeerd en niet eens memtest gedraait? Klinkt een beetje contradictisch.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je geheugen is makkelijk uit te sluiten door met memtest86 aan de gang te gaan.
De kans dat het geheugen is is zeer goed aanwezig, dus lijkt me niet onverstandig daar te beginnen.

grr @ sdomburg :( :+

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 28-03-2004 21:45 ]

Verwijderd

Kan je anders niet in je syslogger kijken of je harddisk fouten krijgt? (of heeft Windows niet zo'n ding?)

• DrNizeGuy
aan de HD licht het niet, ik heb het met 3 verschillende geprobeerd, of ze moeten allemaal stuk zijn. Memtest, niet eens aangedacht |:(

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 12:42
Ik weet niet hoe de vastlopers eruit zien (bsod, zwart, hangen, reboot ??) Maar het zou ook nog 1 van de pci kaarten, je grafische kaar, de voeding of het mobo kunnen zijn. Zomaar een paar dingen die je niet hebt genoemd ( misschien de volgende keer wel handig om aan te geven wat je precies hebt gedaan)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Kijk eens in de tab "System" van je Event Viewer in XP. Dat zou wel eens het een en ander kunne verduidelijken.

• Ronno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 15:37

Ronno

make source && not war

check maar eens je voeding.
je zegt zelf dat alles eerst goed liep, en nadat je een extra hd bij had gedaan dat het allemaal minder ging.
trek anders eens die hd er uit, zoals je daarvoor draaide, toen het nog goed liep.

misschien trekt je voeding het niet.

High-level multi-tasking : "Drinking coffee while booting-up Windows"

• DrNizeGuy
Dat dacht ik ook al, dus ook de andere hd's eruit gehaald, maar dat hielp ook niet.
Bij memtest86 hangt hij overigens ook :/

Misschien maar wat nieuws kopen, was ik toch ook wel aantoe.

[ Voor 23% gewijzigd door DrNizeGuy op 29-03-2004 14:22 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik had zelfde probleem had een nieuwe hd gekocht maxtor 120 gb netjes inbouwen en daar kwamen allemaal blauwe schermen en andere fouten hij liep gewoon niet lekker. Ik dacht dat het me geheugen was ik ging wat geheugen eruit halen, tot dat ik bij me geheugen bankje van 512 ram kwam die bijna tegen me cpu cooler aanzit (paar centimter) en wat was er gebeurt me hele geheugen + slot zat onder de stof en ook erin. Alles schoon geblazen en hij doet het nu weer.

Dus... kijk eens op stof of andere dingen die niet goed lijken te zijn.
Pagina: 1