afweging 2e hands/nieuw laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Ik ben al jaren in dubio over het feit of ik een mobiele computer in mijn eigendom zou willen en ben er nu 100% van verzekerd dat ik dit wil. Geld zit alleen typisch krap (en zal niet binnenkort veranderen) dus mijn budget is laag.

Vandaar mijn grote interesse voor 2e hands (via marktplaats.nl). Ik zit al weken oplettend te kijken en zie soms 2-3 jaar oude pIII systemen voorbij komen voor 200-300 euro. Niet veel geld opzich.

Ik zie nu alleen via de pricewatch dat bij http://www.computerpirates.com al geweldige totaal nieuwe laptop systemen vanaf 700 euro over de toonbank gaan. Neem bijvoorbeeld, http://www.computerpirate...rt_id=00043297&ab_agid=48. Prachtig systeem als ik het zo zie. Daarnaast zou dit systeem mij veel langer plezier kunnen geven dan een 2e hands die gewoon eerder afgedankt zal worden door mij. Het lijkt mij: prijs maar 2x zo hoog, systeem ruim 3-4x zo goed.. kopen dus?

Ik hoop dat iemand mij hierover kan adviseren.

Echt strenge min. eisen heb ik niet. Voor 2e hands laptops doel ik wel op pIII systemen, min 128mb maar verder niet bijzonder krachtig. Vooral als ik toch besluit (mede dankzij jullie adviezen) voor nieuw te gaan, geld bij mij hoe krachtiger/functioneler hoe beter, ik wil hoe dan ook voor optimale prijs/kwaliteit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Op www.vobis.nl .. hebben ze een p3 600mzh te koop voor 499,- . Dan heb je dus toch nog een nieuwe laptop voor weinig geld.

Ps: http://www.vobis.nl/content/view/full/506

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon op 23-03-2004 14:01 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Als je een 2de handsje gaat kopen lees dan ook even dit Genaaid me rembours, wat te doen.
Je weet maar nooit.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 23-03-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik vind vobis per definitie te duur. . zou er uit principe nooit iets kopen B)

genaaid met rembours.. . zwaar :'( maar ik zou een laptopje altijd komen bekijken en dan kopen en meenemen,. .. handig zo'n ov :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 12-07 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

Anoniem: 20531 schreef op 23 maart 2004 @ 14:04:
Als je een 2de handsje gaat kopen lees dan ook even dit Genaaid me rembours, wat te doen.
Je weet maar nooit.
Waarom is dit topic van de aardbodem verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan hem prima lezen :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34

job

TheBorg schreef op 23 maart 2004 @ 15:03:
[...]

Waarom is dit topic van de aardbodem verdwenen?
omdat jij niet in de SG mag

Een 2e hands laptop vind ik geen goed idee.
grote kans dat de accu gewoon af is.
leuk een laptop als hij continu aan de lader moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 14:42
Wat is SG?
Software Goederen?

Net kon ik er nog wel in, nu niet meer.

en ik ben niet theborg

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Grootste voordeel bij een nieuwe laptop is mi. de garantie. Een heleboel onderdelen zijn amper (of alleen tegen hoge kosten) te vervangen. Als er met je nieuwe laptop iets gebeurt binnen de garantie, wordt die gewoon gemaakt. Bij tweedehands heb je garantie tot aan de deur. :)

Bovendien vind ik de meeste tweedehands laptops erg duur, een fatsoenlijke P3 gaat toch vaak voor meer dan 500 euro weg. Een klein beetje extra betalen en een veel snellere nieuwe lijkt mij dan aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De prijzen van nieuwe notebooks zijn de laatste tijd zo hard gedaald dat tweede hands spul relatief veel duurder is, zeg maar te duur. Waarom zou je 500 euro neerleggen voor een gammele p3 terwijl je voor 200-300 euro extra een nieuwe P4 hebt met 2 jaar garantie?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Svzje schreef op 23 maart 2004 @ 15:38:
Wat is SG?
Software Goederen?

Net kon ik er nog wel in, nu niet meer.

en ik ben niet theborg
SG= Stuffis Generalis...

En die laptop van 499 zou ik inderdaad ook niet doen... Vooral de hardeschijf ruimte is erg beperkt... Zeker omdat er tegenwoordig voor niet alteveel geld leuke laptops te koop zijn... Ik doel hierbij bijvoorbeeld op acer... Voor 300 euro meer heb je dan een laptop die een stuk meer up-to-date is, een stuk sneller dus. Dat zou dus mijn keus worden... Maar het prijsverschil blijft ten opzichte van een 2e hands natuurlijk aanzienlijk. Probleem daarmee vind ik vooral dat de accu's behoorlijk prijzig zijn, en die willen nog weleens hard 'slijten'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
acers heb ik ook voor goedkoop gezien . .
maar wat denk je van de goedkope toshiba satellite zoals ik die gepost heb in opening topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Misschien is dit iets voor jou, speciale promo van Acer:

TravelMate 244LCe

Intel® Celeron® 2.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 256MB RAM, 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Lan, NO FDD

833 Euro's, in de pricewatch misschien nog wel goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die toshiba is ongeveer hetzelfde idee... Alleen zou ik heel persoonlijk liever een AMD processor hebben die ze in de Acers leveren dan een Celeron, maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten (nu geen amd-intel discussie aub...). Maar erg veel verschil zit er verder niet in... Ik ken alleen die toshiba niet, en de verschillende acers wel, en die kwamen op mij gewoon erg robuust over... Alleen jammer dat ze er niet gewoon een xp cd bijdouwen maar meteen zo'n recovery cd... Maar dat moet voor de meeste mensen eigenlijk ook wel handiger zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

assass schreef op 23 maart 2004 @ 16:42:
acers heb ik ook voor goedkoop gezien . .
maar wat denk je van de goedkope toshiba satellite zoals ik die gepost heb in opening topic ?
Is inderdaad niet duur, maar ik ben nou eenmaal een Acer fan :Y)

Edit: Die Acers zijn er ook met AMD, heeft idd. wel de voorkeur. Maar dan ben je toch al gauw een stuk duurder uit dan een tweedehandsje... Best moeilijk wel...

Om te beginnen zou ik bij een tweedehandse laptop de prijs van een nieuwe accu meetellen. Ik weet niet hoe dicht het dan bij elkaar komt. (reken maar 80-200 Euro)

[ Voor 36% gewijzigd door TheBorg op 23-03-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
MikeyMan schreef op 23 maart 2004 @ 16:47:
Alleen jammer dat ze er niet gewoon een xp cd bijdouwen maar meteen zo'n recovery cd... Maar dat moet voor de meeste mensen eigenlijk ook wel handiger zijn...
ik vind het sowieso jammer dat de software al voorgeinstalleerd is bij de meeste laptop systeempjes (sowieso in categorie acer/toshiba/etc)

ik dacht alleen dat acer tegenwoordig benq was, maar zal wel weer een ontwikkeling hebben plaatsgevonden :)

nieuw is dus volgens de reacties hier beste optie. . ik heb alleen mijn oog ook op het volgende laten vallen, http://www.marktplaats.nl...ware/notebooks/123684.htm maar ik zit nog in twijfel omdat jullie zeggen dat ik met een nieuwe veel beter uit ben, even mn liquide middelen raadplegen :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
TheBorg schreef op 23 maart 2004 @ 16:45:
Misschien is dit iets voor jou, speciale promo van Acer:

TravelMate 244LCe

Intel® Celeron® 2.6GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT, 256MB RAM, 30GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Lan, NO FDD

833 Euro's, in de pricewatch misschien nog wel goedkoper te vinden.
niet verkeerd.. .

of: http://www.computerpirate...rt_id=00063666&ab_agid=48

denk dat ik mn keuze wel gemaakt heb om voor nieuw te gaan ipv 2e hands. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

assass schreef op 24 maart 2004 @ 01:19:
[...]

niet verkeerd.. .

of: http://www.computerpirate...rt_id=00063666&ab_agid=48

denk dat ik mn keuze wel gemaakt heb om voor nieuw te gaan ipv 2e hands. .
Potver pielekes, das een scherpe prijs. Zou mijn 1ste keuze zijn. Specificaties zijn ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ergo: koop nieuw of als je 2e hands wil kopen zorg dat je het face 2 face doet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111187

Let wel op met computerpirates want eenmaal geleverd kan je fluiten naar je centen als er iets verkeerd is. Vooral met onderdelen. Ze adviseren een onderdeel en als het niet blijkt te kloppen nemen ze gewoonweg de producten niet terug.

je kan fluiten naar je geld en je mailtjes worden gewoonweg niet meer beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we even alle ervaringen met winkels gewoon netjes in de Shop Survey zetten? Ik neem aan dat een Tweaker eerst nog even de Shop Survey checked voordat hij iets bestelt bij een winkel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2022
Hier http://www.bbcomputers.nl/ hebben ze tweede hands laptops met twee maanden garantie, misschien is dat wat?

Ik heb verder geen ervaring met deze winkel/shop.

[ Voor 20% gewijzigd door mexwall op 10-04-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100467

wat je zeker niet moet vergeten is de optie van extra garantie, meestal 2 jaar verlengen :)
Pagina: 1