fout bij het laden van bridge.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Telkens als ik opstart verschijnt er de volgende melding "Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\WINDOWS\Sysytem32\bridge.dll".
Op google kom ik veel mensen tegen met een dergelijk probleem en dan wordt er telkens gesproken over HijackThis en men post vaak een log daarvan. Dat is kennelijk een proggie om het register te scannen. Ik heb zelf JV16powertools daarvoor in gebruik (kweenie of Hijack wezenlijk andere dingen doet.). Maar ik kan nergens een concrete oplossing vinden. Op één forum zij iemand dat het mogelijk was het bestand gewoon weer in de System32 folder te laden. Maar ik weet nu wel vrij zeker dat deze melding een restant is van een spyware proggie ofzo dus lijkt dat me niet zo een heel goed idee (tenzij bridge.dll een essentieël windows bestand is).
In de MS knowledge base kon helemaal niets erover vinden.
Wie kan mij helpen?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 14:35

Dommel

Professioneel Software Sloper

Toevallig een mooie IESearchbar gehad :? Zo ja dan kijk eens hier of hier

Bridge.dll is onderdeel van een stukje spyware en via diverse andere sites die ik via google voind nadat ik er last van had ben ik tot deze oplossing gekomen. Echter ik had het merendeel al gedaan voordat ik de oplossing had gelezen.

Ik heb dus eerst alles weggedan wat verwees naar bridge.dll en ben daarna pas gaan zoeken of het niet iets essentieels van windows was :X Gelukkig is het goed gegaan :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

Ik sluit me aan bij de vorige poster. Oplossing na het verwijderen van de searchbar (wat jij dus al hebt gedaan):

start - uitvoeren - msconfig - tabblad opstarten - verwijder het vinkje voor
"bridge rundll.exe "C:\Windows\System32\bridge.dll", Load ............"

[ Voor 22% gewijzigd door T.T. op 23-03-2004 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
HiJackThis is een programma dat kijkt op plekken waar spyware zich meestal installeert, en geeft daarvan een lijst. Je zult daarna zelf moeten beslissen wat je weg wilt gooien of niet.

Als je even zoekt op 'bridge.dll' hier op GoT had je overigens al snel kunnen vinden dat het waarschijnlijk om spyware ging, dit topic gaat daarom ook naar Beveiliging & Virussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112311

Je moet gewoon naar start - uitvoeren - msconfig - opstarten
en alles wat je niet wilt da mee opstart als je pc opstart uit klikken enook zeker die bridge.dll }) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55140

Anoniem: 112311 schreef op 30 april 2004 @ 13:40:
Je moet gewoon naar start - uitvoeren - msconfig - opstarten
en alles wat je niet wilt da mee opstart als je pc opstart uit klikken enook zeker die bridge.dll }) 8)7
Bij het gebruik van msconfig ben je(waarschijnlijk)van alle symptomen af, maar dat hoeft niet te betekenen dat er niets meer actief is waar je niets van merkt.

Als je hiermee geïnfecteerd bent, zit het er dik in dat je ook nog iets anders erop hebt staan.
Msconfig was een paar jaar geleden aardig, maar tegenwoordig kun je er toch niet echt heel zeker meer op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

sluit explorer.exe af en delete bridge.dll (met je cmd.exe uiteraard) en start explorer weer op
en staat ook in de faq
je hebt vast een crack ofzo geprobeerd :P

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1