Ik heb me vanavond suf zitten zoeken voor een 'nieuw' mobo voor in mijn server. Mijn eerste gedachte was de Asus A7M266-D, die zowel 2 CPU's ondersteunt als 66MHz/64bit PCI. Nu is dat ding bijna nergens meer te krijgen en ben ik verder op zoek gegaan. Bovendien kost een dergelijk mobo nieuw 250 euro, en dat ligt toch net wat buiten mijn budget (200 euro max. ofzo) Daarnaast moet ik dan eigenlijk ook nog investeren in 2 CPU's.
Na een hoop zoeken en nadenken over hoe ik het allemaal moest fritsen kwam ik er bij uit dat ik eigenlijk alleen 66MHz PCI nodig heb (voor mijn Promise SX4000 en 3Com 3C2000-T)
Mijn vraag is dus eigenlijk: zijn er borden die 2 66MHz PCI sloten hebben, maar geen 64 bits ondersteunen (heb ik toch niet nodig), en dan 1x Socket A. Mocht dat niet bestaan zijn mobo's met 66/64 ook goed, maar zijn die goedkoper te krijgen dan de hierboven genoemde 250 euro?
Alvast bedankt.
Na een hoop zoeken en nadenken over hoe ik het allemaal moest fritsen kwam ik er bij uit dat ik eigenlijk alleen 66MHz PCI nodig heb (voor mijn Promise SX4000 en 3Com 3C2000-T)
Mijn vraag is dus eigenlijk: zijn er borden die 2 66MHz PCI sloten hebben, maar geen 64 bits ondersteunen (heb ik toch niet nodig), en dan 1x Socket A. Mocht dat niet bestaan zijn mobo's met 66/64 ook goed, maar zijn die goedkoper te krijgen dan de hierboven genoemde 250 euro?
Alvast bedankt.