Welke router voor VPN/Sync thuis->kantoor ? *

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:49
Ik zou graag een advies hebben over het volgende:

We gaan een synchronisatie opzetten via internet (ADSL of bij sommige mensen CABLE) naar ons hoofdkantoor. 1x per dag worden 21 laptops bijgewerkt met informatie en visa versa.

Nu moeten we 21 routers aanschaffen maar ik heb te weinig ervaring om meteen te roepen dat is er een geschikte router voor. Ik werk al een tijdje met Sitecom, maar dat loopt nou niet echt altijd lekker dus lijkt me veel te onstabiel en niet echt professioneel.

Welke internet router is volgens jullie het beste aan te raden in deze situatie?
(moet dus ook l2tp van wanadoo ondersteunen)

bedankt alvast

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 17:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Cisco is het merk (wel duur :9)
Voorbeeld zijn de 1700 series

Iets goedkoper is Linksys bijvoorbeeld...

welke beveiligde verbindingen wil je opzetten tussen de routers en het "hoofdkantoor"?

[ Voor 28% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 17-03-2004 09:30 ]

An Explanation of l33t Speak

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:49
In de beginfase tijdens de test worden de gegevens over gezet over een normale verbinding via een FTP server. daarna gaan we over op een VPN verbinding waarbinnen we nog steeds via het FTP protocol blijven werken. Tenzij er echt andere manieren aan te raden zijn om bestanden over te zetten? Voorlopig is echt even de router van belang ;)

Verwijderd

Even kijken op zyxel.com, deze hebben goeie routertjes die vpn doen Zywall 1 & 2 bvb, ben er zelf zeer tevreden van.

Verwijderd

Draytek heeft goede routers. Word vaak goed getest.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 17:22
wie zet de VPN op, is dat de client of de router?
Bij de client werken de meeste routers prima, als de router de vpn opzet zou ik voor een A-merk gaan. Draytek heeft bij sommige types moeite met VPN tunnels (brakke performance), lijkt me niet de beste keus.
Zyxel Zywall 1 of een Cisco 800 + VPN optie liggen meer voor de hand.

Een alternatief voor VPN+ftp is secure FTP

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT + titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

paulhekje schreef op 17 maart 2004 @ 11:49:
wie zet de VPN op, is dat de client of de router?
Bij de client werken de meeste routers prima, als de router de vpn opzet zou ik voor een A-merk gaan. Draytek heeft bij sommige types moeite met VPN tunnels (brakke performance), lijkt me niet de beste keus.
Zyxel Zywall 1 of een Cisco 800 + VPN optie liggen meer voor de hand.

Een alternatief voor VPN+ftp is secure FTP
Dat is inderdaad een goedkopere optie, als het enkel voor filetransfers is WinSCP bij de clients installeren en een secure ftp servertje.
Het is natuurlijk wel handiger als je (misschien later) de mensen ook van thuis in het domein kan laten inloggen enzo over VPN.
Ik zou in ieder geval aanraden om met degelijk (en misschien soms iets duurder) materiaal te werken. Draytech e.d. is misschien wel goed voor huis tuin & keukengebruik maar voor professioneel gebruik zou ik het bij merken als Cisco, 3com, etc... houden.
Zyxel vertrouw ik ondertussen ook :)
Je moet ook letten op de support die je kan krijgen later. Bij Cisco is bvb het krijgen van firmware updates niet altijd evident/duur. Support bij Zyxel vindt ik zelf zeer goed.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:34

Kettrick

Rantmeister!

Sonicwall levert ook verschillende soorten VPN routers, misschien ook wel interresant:

http://www.sonicwall.com/

Ik heb nu bij een klant 2 linksys routers staan, maar de betrouwbaarheid haalt het absoluut niet bij een sonicwall.

Ik zou Draytek en sitecom etc. iig. niet echt overwegen.

Verwijderd

1. Eerst L2TP laten omzetten bij en door Wanadoo
Voor gemakshalve is het ook niet het meest veiligste manier
http://www.zyxel.nl/support/a003.html

650H series zijn nu voorzien van een (Ipsec)VPN server optie met stateful inspection firewall.
Zwaardere varianten de 652 of 653.

Hoofdlocatie : 652R - Daarachter een ZyWALL 35, 50 of 70 of 100
(Afhankelijk hoeveel tunnels ernaartoe gesluisd moet worden).

laat je anders informeren bij een routershop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 19:56 ]

Pagina: 1