[98se] Incompatibele versie van het RPC-stub-programma

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 17:08

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ik heb vanmiddag het Easy Scroll Silverline Keyboard van Trust gekocht. (Zie www.trust.com -> zoeken: 13157)
Nu wilde ik de drivers gaan installeren, krijg ik de volgende foutmelding:

Titel: Niet-afgehandelde uitzondering
Tekst: Foutnummer 0x80070725
Beschrijving: Incompatibele versie van het RPC-stub-programma

setup word nu afgesloten.
[OK]
En zodra je op OK klikt, word ook de installatie afgesloten. Ik heb nu de volgende vraagjes:
- wtf is een stub-programma? (op google kon ik vinden dat RPC Remote Procedure Call was)
- Hoe krijg ik een goed "RPC-stub-programma"?
- Wat kan de oorzaak wezen van dit probleem? Ik heb al het een en ander ge-deinstalleerd en zelfs Windows opnieuw geinstalleerd (zonder HDD te formatteren)
Op de site van Trust en in de manual kon ik echt niks hierover vinden, en de helpdesk is inmiddels gesloten :(

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

zijn het wel win98 drivers die je neemt :?

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knalpot
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-04 20:33
Ik heb dit probleem ook al eens gehad en op kunnen lossen. Ik kon toen niets meer installeren en/of deinstalleren. Het probleem is blijkbaar ook bij Microsoft bekend, zie knowledgebase 321915 (http://support.microsoft.com/?kbid=321915) .

Ik heb het bestand oleaut32.dll vervangen, dit heeft alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Laatst online: 09-05 17:08

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Locutus-of-Borg schreef op 15 maart 2004 @ 21:15:
zijn het wel win98 drivers die je neemt :?
Ik ga er wel van uit. De enige optie uit het hoofdmenu is: Drivers installeren. Waarschijnlijk komt het later nog dat je het OS moet kiezen.
Knalpot schreef op 15 maart 2004 @ 21:21:
Ik heb dit probleem ook al eens gehad en op kunnen lossen. Ik kon toen niets meer installeren en/of deinstalleren. Het probleem is blijkbaar ook bij Microsoft bekend, zie knowledgebase 321915 (http://support.microsoft.com/?kbid=321915) .

Ik heb het bestand oleaut32.dll vervangen, dit heeft alle problemen opgelost.
Dit ziet er inderdaad goed uit! Ik ben nu aan het kijken hoe ik het kan repareren. Zo te zien heeft het iets met Mircrosoft Office te maken :?

edit:
Okee, het is opgelost, ik had niet verwacht dat het zo'n makkelijk probleem zou zijn. Op de site die Knalpot vermeldde was het duidelijk beschreven, na het downloaden en uitvoeren van het tooltje msrepair.exe was het hele probleem weer verholpen. Sorry, mods, dit is nou echt zo'n topic waarvan je verwacht dat het gesloten word omdat het wel heel makkelijk te vinden is 8)7 Goed, in ieder geval bedankt voor de hulp!

[ Voor 21% gewijzigd door Hmail op 15-03-2004 22:29 ]

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47916

even een oude koe uit de sloot halen..

hoe is dit uiteindelijk opgelpst?
ik heb dit probleem namelijk ook gehad.. ik kon bepaalde mails niet meer printen, printen van internet ging niet en dr waren nog wat problemen. en met de herinstallatie van office 2000 was het probleem nog niet verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet dat dit een oud onderwerp is.. maar kan niemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Anoniem: 47916 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:50:
ik weet dat dit een oud onderwerp is.. maar kan niemand mij helpen?
Er staat toch gewoon hoe het opgelost is? http://support.microsoft.com/?kbid=321915

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry.. vergeten te vermelden. dit heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk anders ook even in Unofficial Windows 98 SE Service Pack 1.6.2 NL is uit! :) Die al geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas.. geen verbetering..

heb herinstallatie geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-03 21:42

AES

Gisteren na lang gefrut mijn probleem met "Incompatible version of the RPC stub" eindelijk opgelost.
Niet oleaut was de oorzaak, maar Dispex.dll. De suggesties van MS op de volgende link:
[url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;836929]
waren iig voor mij niet helemaal voldoende. De file kon ik niet vinden. Wat heb ik gedaan?
Dispex.dll in C:\Windows\System naar Dispex.old benoemd (gewoon onder Windows98SE).
Opnieuw SP1 voor IE6 geinstalleerd en OK. Voor alle zekerheid een kopie van de file gemaakt.

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156854

Ik heb de tip van AES opgevolgd, alleen met weglating van het laatste stuk, dus: ik heb alleen dispex.dll gerenamed naar dispex.old, en tot dusver lijkt dat genoeg om mijn probleem met EI6 op te lossen - nl. dat EI6 wel een zoekvenstertje liet zien (Ctrl-F) maar verder niks deed/niks vond. Rename was dus genoeg om dat weer op orde te krijgen. Nou nog even afwachten of nog ergens uit gaat blijken dat die dispex wel nodig is...(want hij staat nog steeds als dispex.old in W98/system).

hjd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156854

Update: na de genoemde .old-rename wilde ‘sp2upd.exe’ (voor Office 2000) wel installeren (eerder niet). Na de tip om dispex.dll opnieuw te registreren via Start – Uitvoeren - typ regsvr32 Dispex.dll (+ reboot) kon ook ‘O2kSp3.exe’ (voor Office 2000) worden uitgevoerd (eerder niet). Blijkbaar is dispex.dll in dit verband wel van enig belang. Zie ook http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-662696.php
Pagina: 1