NF7-S onboard s-ata boot niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

nou, ik snap er echt NIETS meer van. Tig searches gedaan, tig dingen geprobeerd maar mijn moederbord wil maar niet meewerken.

Ik heb;
Abit NF7-S
XP2600+
256mb Dane-Elec
Maxtor 80gb s-ata

Alles is gloednieuw en voorzien van voldoende spanning.
Alle producten (los) werken, ook daar ligt dus de fout niet.

Ik start de pc op vanaf cd-rom (dvd-rom, ook goed ;)) met de Windows XP cd erin, nou, die begint vrolijk alles te laden, maar geeft na een half minuutje aan; "kan geen harddisc detecteren" (of iets in die trant)

Nou, na tig keer proberen, de harddisc vanuit DOS geformateerd te hebben etc wil windows XP de harddisc maar niet herkennen. Tijdens de installatie op F6 drukken en allerlei andere drivers aanbieden had geen nut, windows xp wil er niets van weten.

Nou, ten einde raad heb ik alles op een ata harddisc gezet, (windows xp schone installatie) en met Ghost ALLES overgezet.

Ik heb hierna de ata schijf losgekoppeld, waardoor de s-ata schijf gewoon perfect moet booten, maar nee hoor, nog steeds NIETS !
Hij blijft nu al een half uur hangen op "Verifying DMI Pool Data ......."

Ik heb hier al vanalles gelezen;
-win xp slipstream cd pakken (sp1 geintegreerd) --> werkt niet

-F6 bij winxp installatie en zorgen dat alle bestanden van de diskette in de root staan -> werkt niet

-alles op disablen zetten behalve booten van S-ATA -> werkt niet

-booten vanaf scsi omdat "s-ata" scsi is (:??) --> werkt niet

Wie oh wie kan mij helpen? Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden er wel drivers geladen vanaf diskette bij het instaleren via F6 en vervolgens moet je tijdens het beatsnden kopieeren een paar keer op "S" klikken ne enteren, ik heb de indruk dat dat bij jouw daar iets mis gegaan is.

IK heb ook een NF7-S met alleen maar S-ATA disc's erin en het werkt hier prima.

Het instaleren is niks anders dan dat je een IDE-RAID controller instaleert.

SUCSES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik op de s duw tijdens de installatie bllijft ie doodleuk hangen.... :(

:(

/edit/
Ja hoor, leuk :?

Gisteren tig keer op "E" en "S" geduwd tijdens de windows installatie, daar reageerde hij niet op. Nu ben ik maar even ALLE drivers van de diskette blijven laden, en nu doet hij het dus wel :?

Vreemd, maarja, het werkt in ieder geval...

Laatste keer dat ik een Abit koop, dat wel....

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:58:
Gisteren tig keer op "E" en "S" geduwd tijdens de windows installatie, daar reageerde hij niet op. Nu ben ik maar even ALLE drivers van de diskette blijven laden, en nu doet hij het dus wel :?

Vreemd, maarja, het werkt in ieder geval...

Laatste keer dat ik een Abit koop, dat wel....
Dat zit beslist niet in Abit hoor, door een bugje in de windows setup moet je ipv op de E op de S drukken (of andersom) dan enteren en dit vervolgens ( in de goede volgorde) later nog een keer herhalen, waarschijnlijk heb jij niet de juiste volorde gehanteerd en niet doorghead dat de drivers niet geladen werden.