Cistron datalimiet

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 17:02

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb hier op kantoor cistron maxx. nu staat daarvoor een limiet van 100GB. Op de website wordt vermeld dat je het mogelijk is dat je snelheid terug gezet wordt naar ISDN als je er overheen gaat.

Loopt het echt zo'n vaart? Ik zit nu op 80GB en de maand is net begonnen :X Is er iemand die reeds over de grens van 100GB is gekomen? De vorige maanden heb ik er altijd onder gezeten dus het is niet zo dat ik het systematisch zou doen.

Ik vraag dit omdat ik nogal wat downloads in het verschiet heb zitten en die het liefst met 8Mbit download ipv een tragere lijn.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
DeathKnight schreef op 12 maart 2004 @ 18:07:
Ik heb hier op kantoor cistron maxx.
...
Ik zit nu op 80GB en de maand is net begonnen :X
...
Ik vraag dit omdat ik nogal wat downloads in het verschiet heb zitten en die het liefst met 8Mbit download ipv een tragere lijn.
Als je voor je kantoor zoveel bandbreedte nodig hebt lijkt het me de moeite om te investeren in een zakelijke verbinding.

edit:

Hier kun je lezen dat je datalimiet dan naar 115 GB zal gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door CamU op 12-03-2004 18:14 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 21:16
CamU schreef op 12 maart 2004 @ 18:12:
[...]

Als je voor je kantoor zoveel bandbreedte nodig hebt lijkt het me de moeite om te investeren in een zakelijke verbinding.
mja om je af te vragen of je uberhaubt wel met die onveilige p2p proggie's op kantoor wilt werken

* Zwelgje verbiedt het zijn gebruikers en klanten iig, en configgen de firewall netjes dat ie dat allemaal blocked..

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 22:42
100Gb is idd de limiet, maar erboven maakt nix uit. Ik heb 1x 150Gb getrokken. Zolang het geen structurele overschrijding is maakt t ze niets uit en zal er niet snel iets gebeuren.

Als je wat in cistron.broadband rondkijkt, zul je zien dat eigenlijk alleen degene die 300+ gb deden aangesproken werden ;)

Blijft idd de vraag wat je in godsnaam allemaal doet om ZAKELIJK die 100gig te halen. (Of down je soms dvdr op je werk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
DJSmiley schreef op 12 maart 2004 @ 18:16:
100Gb is idd de limiet, maar erboven maakt nix uit. Ik heb 1x 150Gb getrokken. Zolang het geen structurele overschrijding is maakt t ze niets uit en zal er niet snel iets gebeuren.

Als je wat in cistron.broadband rondkijkt, zul je zien dat eigenlijk alleen degene die 300+ gb deden aangesproken werden ;)

Blijft idd de vraag wat je in godsnaam allemaal doet om ZAKELIJK die 100gig te halen. (Of down je soms dvdr op je werk?)
ssst :P

Bedankt iig. En het is van mijn eigen bedrijf dus ik neem volledige verantwoording 8)7

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

DJSmiley schreef op 12 maart 2004 @ 18:16:

offtopic:
100 GB halen wij hoor met onze SDSL 2048/2048 (zakelijk) verbinding.
We hebben een vpn opgezet naar de andere locatie. En die werken via citrix bij ons.
Ook hebben wij een zwikkie thuiswerkers die mbv vpn hun werk doen.
En hebben wij ook nog SUS (trekt niet zoveel) en symantec corporate die ook elke 2 uur kijkt voor een update.

[ Voor 45% gewijzigd door _Rayman_ op 13-03-2004 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 06-09 21:16
Dennis2925 schreef op 13 maart 2004 @ 08:07:
[...]

offtopic:
100 GB halen wij hoor met onze SDSL 2048/2048 (zakelijk) verbinding.
We hebben een vpn opgezet naar de andere locatie. En die werken via citrix bij ons.
Ook hebben wij een zwikkie thuiswerkers die mbv vpn hun werk doen.
En hebben wij ook nog SUS (trekt niet zoveel) en symantec corporate die ook elke 2 uur kijkt voor een update.
en dan gebruik je 100gb? lijkt me sterk

ik heb een simpele verbinding, ook met vpn en citrix en sus en dan kom ik bijlange na niet op 100gb uit..

maw: check je netwerk maar even snel met een sniffer of er niet wat anders over die lijn gaat (spam/virussen/p2p software)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cistron heeft altijd wel een datalimiet gehad maar nooit streng gecontroleerd. Was altijd meer FUP achtig. Ze zijn nu wel strenger aan controleren omdat mensen 600+ gig per maand verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de afgelopen 3 maanden heb ik 1000gb gedownload en kreeg toen pas een mailtje .. maar dan wel met een toon van waar ik in GODSNAAM mee bezig was..hahahahahaha
dus ze nemen het niet zo nauw.. maar kijk wel uit dat je niet boven de 130 komt..
opzich niet erg maar doe je dat maanden achter elkaar dan word het wel een beetje krap .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 12:44:
In de afgelopen 3 maanden heb ik 1000gb gedownload en kreeg toen pas een mailtje .. maar dan wel met een toon van waar ik in GODSNAAM mee bezig was..hahahahahaha
dus ze nemen het niet zo nauw.. maar kijk wel uit dat je niet boven de 130 komt..
opzich niet erg maar doe je dat maanden achter elkaar dan word het wel een beetje krap .. :)
Zulke mensen die 300+ gig per maand ofzo downloaden verpesten het voor andere mensen bij dezelfde ISP maarja snappen ze niet he. Verbindingen zijn overboekt dat betelend als je teveel download (x aantal keer datalimiet) krijgen ook anderen last van je. Lekker egoistisch enzo. Maar ze gaan nu strenger controleren op mensen die echt teveel downloaden dus zal meer rustig aan doen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 22:08

Smarron

The bend

Ik heb de afgelopen maanden tussen de 130 en 150 gezeten. Ook al erg veel vond ik.

Deze maand wordt het helaas alleen maar erger. Op het moment van schrijven zit ik op 106,9gb. :X

Cistron MaXX abo op dit adres. Het is gewoon zo verleidelijk met 880kb/sec te downen. Omdat het zo snel gaat, download ik steeds meer en ook onzinnige dingen zitten daarbij. Ik moet wel opppassen. Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen niet boven de 150gb uit te komen en anders stop ik wel met internetten. Als ik de reactie van DJSmiley lees, hoef ik me in ieder geval nog geen zorgen te maken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zwelgje schreef op 13 maart 2004 @ 10:32:
[...]

en dan gebruik je 100gb? lijkt me sterk

ik heb een simpele verbinding, ook met vpn en citrix en sus en dan kom ik bijlange na niet op 100gb uit..

maw: check je netwerk maar even snel met een sniffer of er niet wat anders over die lijn gaat (spam/virussen/p2p software)
Moah als je veel clients hebt... Het kán zeker wel. 100GB is 300kbit sustained ongeveer, dus op zich... Dus op zich is het niet zo heel gek dat je 300kbit/s trekt met een flink aantal medewerkers.

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 17-03-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 06-09 22:42
Smarron schreef op 17 maart 2004 @ 11:09:
Ik heb de afgelopen maanden tussen de 130 en 150 gezeten. Ook al erg veel vond ik.

Deze maand wordt het helaas alleen maar erger. Op het moment van schrijven zit ik op 106,9gb. :X

Cistron MaXX abo op dit adres. Het is gewoon zo verleidelijk met 880kb/sec te downen. Omdat het zo snel gaat, download ik steeds meer en ook onzinnige dingen zitten daarbij. Ik moet wel opppassen. Ik heb mezelf in ieder geval voorgenomen niet boven de 150gb uit te komen en anders stop ik wel met internetten. Als ik de reactie van DJSmiley lees, hoef ik me in ieder geval nog geen zorgen te maken.
Die reactie van mij maak ik gewoon op uit de diverse postings in de cistron nieuwsgroep.
Cistron is wel bezig de grotere wat in te perken. Momenteel, voor zover ik weet, zonder concequenties.

Ik houd zelf 150Gb als MAX aan per maand, daarboven valt bij mij gewoon onder ASO. Dan download je het maar ergens anders of wacht je maar ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DJSmiley schreef op 17 maart 2004 @ 11:17:
Die reactie van mij maak ik gewoon op uit de diverse postings in de cistron nieuwsgroep.
Cistron is wel bezig de grotere wat in te perken. Momenteel, voor zover ik weet, zonder concequenties.

Ik houd zelf 150Gb als MAX aan per maand, daarboven valt bij mij gewoon onder ASO. Dan download je het maar ergens anders of wacht je maar ff ;)
Ik heb zowieso ook wel het idee dat Cistron heel relaxed omgaat met de datalimieten. Volgens mij vinden ze het ook helemaal niet erg als je 's nachts veel downt en overdag wat minder.

Maar idd, 300Gb vind ik zelf ook wel heel erg veel! Neemt niet weg dat een vriend van me, zelfs met Chello Classic (1536/128) het presteerde om 266gb te downen! Werd daarna wel afgesloten ...
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 11:03:
Zulke mensen die 300+ gig per maand ofzo downloaden verpesten het voor andere mensen bij dezelfde ISP maarja snappen ze niet he. Verbindingen zijn overboekt dat betelend als je teveel download (x aantal keer datalimiet) krijgen ook anderen last van je. Lekker egoistisch enzo. Maar ze gaan nu strenger controleren op mensen die echt teveel downloaden dus zal meer rustig aan doen
Volgens mij ligt dat wat minder gevoelig. Het is adsl en geen kabel. De verbinding die je koopt, zul je ook krijgen, ongeacht het druk is.

* Smarron is volgens mij 1 van de weinige dit in de omgeving Ede een Cistron-lijntje heeft lopen. :Y) Buiten een vriend om die 300 meter van mij vandaan woont. 8)7

Als ze vragen wat voor internet ik heb, zitten ze me echt met een starende blik aan te kijken van wattuh, kun je dat eten ?!? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

1 x op 180 gb gezeten en toen kreeg ik een waarschuwingsmailtje. meestal zit ik zo rond de 130 gb maar daar hoor ik nooit wat over

Vrij relaxed toch bij cistron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe,

Ik kan hier goed over meepraten. ik had het 1024/512 abo met een datalimiet van 35gb per maand. Voor de lijn upgrade had ik een gemiddelde van 200+gb per maand maar gedurende de 2 jaar dat ik aangesloten was is er nooit wat gezegd

Na de lijn upgrade van vorige maand begon het regime. Toen ze me belde had ik in februari 245gb aan dataverkeer verbruikt. wat 7 keer het limiet was. En de volgende maand met de verbeterde verbinding had ik het limiet al bereikt op 4 Maart om 12.07 pm. met deze score zat ik in de top 3 van deze abonnements klasse. Hoi hoi HOI !

Tja daar waren ze dus niet blij mee omdat een aantal zielige leechers liepen te klagen waarom ze hun illegale zooi maar met 400kb konden downloaden in plaats van 800kb ... go figure

Dus gezegd dat ik maatregelen zou nemen : Opzeggen en naar andere ISP dus

Alleen moet ik de rest van de maand het met 200mb per dag doen anders wordt ik accuut afgesloten.

Vrij vervelend allemaal maar ja, nog maar een paar weekjes en dan ben ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=20272458,noline]Smarron schreef op 17 maart 2004 @ 11:48Volgens mij ligt dat wat minder gevoelig. Het is adsl en geen kabel. De verbinding die je koopt, zul je ook krijgen, ongeacht het druk is.
Uhm idd wel minder gevoelig maar nog altijd wel gevoelig. ADSL is een overboekde dienst. Het is 1:25 overboeked dat betekend dus dat je je banddreedte deelt met 24 andere mensen. Je hebt wel een eigen lijntje naar je de centrale maar daarna komt toch allemaal op 1 hoop. Als er veel mensen teeel downloaden krijgen toch ook echt andere mensen last de andere die teveel downloaden met lagere snelheden hogere pings enzevoort. Dus het is niet helemaal zo dat je het het krijgt ongeacht hoe druk het is. En je koopt een 2-8 mbit dat is dus 2mbit zonder cap. Die 2mbit die nog je nog eens met zijn 25 moet delen in principe dat is de gegarandeerde bandbreedte ergens na de centrale. Het is niet voor niks overboeked anders zou het onbetaalbaar zijn.

Believe me dit is zo. Volg cistron nieuwsgroepen en zit op Cistron helpdesk kanaal. Ze zijn nu idd bezig grootverbruikers aan te pakken omdat er problemen beginnen te komen met de snelheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom moet je ook kiezen voor kwaliteit.. neem dan Power ADSL van XS4All.. betaal je wel iets meer.. maar dan weet je ook waar je aan toe bent... 150GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:15:
daarom moet je ook kiezen voor kwaliteit.. neem dan Power ADSL van XS4All.. betaal je wel iets meer.. maar dan weet je ook waar je aan toe bent... 150GB
Dat is onzin dat is net zo goed via BBned en is net zo goed 1:25 overboeked dus precies hetzelfde als je daar teveel download krijg je ook mailtje an als teveel mensen er ook teveel downloaden krijgen andere mensen er last van zo werkt overboeked ADSL nu eenmaal. Enigste voordeel dat je iets meer mag downloaden. Cistron is gewoon super. Super service telefonisch, Cistron medewerkers (en directeur) reageren in nieuwsgroepen (op persoonlijke titel) en is Cistron helpdesk kanaal

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:20:
[...]

Dat is onzin dat is net zo goed via BBned en is net zo goed 1:25 overboeked dus precies hetzelfde als je daar teveel download krijg je ook mailtje an als teveel mensen er ook teveel downloaden krijgen andere mensen er last van zo werkt overboeked ADSL nu eenmaal
Correctie, zo werkt de nederlandse ADSL omdat het hier kartel vorming is. Andere landen hebben veel meer keuzes en mogelijkheden. Hier wordt zelf de kabel afgeknepen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:25:
[...]

Correctie, zo werkt de nederlandse ADSL omdat het hier kartel vorming is. Andere landen hebben veel meer keuzes en mogelijkheden. Hier wordt zelf de kabel afgeknepen ...
Het is zoals ik zei niet voor niks overbooked omdat anders onbetaalbaar word. Je kan zo een 1:1 lijntje nemen als je wil alleen moet je er dan ook voor betalen. Want dat kost nogal wat. Daarom deel je het ook met 24 andere de bandbreedte enzo. Als je 1:1 neemt heb je geen last van andere enzevoort die je snelheid kunnen verzieken

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:30:
Het is zoals ik zei niet voor niks overbooked omdat anders onbetaalbaar word. Je kan zo een 1:1 lijntje nemen als je wil alleen moet je er dan ook voor betalen. Want dat kost nogal wat. Daarom deel je het ook met 24 andere de bandbreedte enzo. Als je 1:1 neemt heb je geen last van andere enzevoort die je snelheid kunnen verzieken
Je hebt idd gelijk, maar ik had zo het idee dat 1:25 wel ruim voldoende zou zijn. Dit blijkt dus niet.
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:15:
Kiezen voor kwaliteit? Juist, Cistron. Bij Cistron weet je ook waar je aan toe bent: 100gb datalimiet. Het is idd minder dan XS4All, maar de support is echt veel beter. Het komt ook veel persoonlijker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klein beetje offtopic misschien, maar

Stel je zit op een lijn met een overboekingsfactor van 1:25. Dus er zitten maximaal 25 mensen op die lijn, die maximaal met 8 mbit aan het downloaden zijn...

Dus 8 x 25 = 200. Zijn de lijnen naar de centrale 200 mbit? Dacht dat het allemaal glasvezel was en het laatste stukje koper, maar daar zit je alleen zelf op.

Dus eigenlijk moeten andere mensen er helemaal geen last van hebben als je met 8 mbit download op een lijn van 1:25.

Of zit ik totale onzin te vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:35:
Een klein beetje offtopic misschien, maar

Stel je zit op een lijn met een overboekingsfactor van 1:25. Dus er zitten maximaal 25 mensen op die lijn, die maximaal met 8 mbit aan het downloaden zijn...

Dus 8 x 25 = 200. Zijn de lijnen naar de centrale 200 mbit? Dacht dat het allemaal glasvezel was en het laatste stukje koper, maar daar zit je alleen zelf op.

Dus eigenlijk moeten andere mensen er helemaal geen last van hebben als je met 8 mbit download op een lijn van 1:25.

Of zit ik totale onzin te vertellen? :)
Klopt je zit totale onzin te vertellen ;)

Tot to de centrala dus je eigen lijn tot de centrale is niet overbooked dat is gewoon 1:1. Maar vanaf de centrale is het dus 1:25 overboeked. je hebt een 2 mbit uncapped. is dus 2mbit delen door 25 is gegarandeerd 80 Kbit/sec down en 20 Kbit/sec up, wat neerkomt op 8 Kbyte/sec down en 2 Kbyte/sec
up.

Maargoed niet altijd is altijd fullspeed aan het downloaden normaal merk je er nooit iets van

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was het 127 of 155mb vanaf de centrale naar de backbone dus daar zit het knooppunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ja hoor jongens :(
Geachte Cistron abonnee,

Cistron komt keer op keer uit onafhankelijke testen als 1 van de beste
internet providers in Nederland. Wij zijn daar trots op en proberen dat
ook voor u zo te handhaven.

Helaas hebben we een aantal keren moeten vaststellen dat mensen zich
niet aan de afgesproken regeltjes (datalimieten) houden. Ook u bent
over de maximale hoeveelheid dataverkeer heen gegaan. U kunt deze
overigens bijhouden via onze gebruikerscentrale [1].

Wij kunnen ons voorstellen dat de hoeveelheid verkeer niet altijd goed
in te schatten valt maar er treden momenteel blokkades op in het
netwerk waardoor velen last hebben van enkelen. Wij menen soepel te
zijn met naleven van die limieten maar we worden momenteel gedwongen om
iedereen die overlast veroorzaakt hierop te wijzen.

Een aantal veelgestelde vragen mbt datalimiet:

1) Waarom hanteert Cistron een datalimiet?

antwoord: De particuliere adsl verbindingen zijn (maximaal) 1 op 25
overboekt. Dit houdt in dat er voor bijvoorbeeld 2500 abonnees met een
1024 abonnement bandbreedte beschikbaar is voor minimaal 100. Wanneer
een groot aantal gebruikers meer verbruiken dan afgesproken vergroot
dat de kans op verstopping in het netwerk enorm. Met als gevolg minder
snelheid, hogere latency (ping tijden) en packetloss tijdens die
verstopping.

2) Kan ik geen traffic bijkopen?

antwoord: Nee, dan zouden we de overboekingsfactor uit balans brengen.
De limieten die Cistron hanteert zijn al maximums. Dat betekent
overigens niet dat Cistron dat garandeert.

Dank voor uw begrip & medewerking,

Cistron Broadband BV.
Nou dat hoef ik dus ook niet vaker te proberen. En ik zit er net overheen met 2GB. Dus geen schokkende aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Same here! Ik zit nu wel op 121Gb. Las vanochtend mijn email en zag dit! Ik dacht dat ik al ruim 150gb had gedownload. Deathknight, dus je zit er maar 2Gb boven ?!

Of ze lezen dit topic. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Dit topic lezen ze misschien wel, maar dan weten ze nog niet welke klant ik ben. Dit is zekere weer een nieuwe regeling ofzo. Misschien wordt het tijd voor xs4all power abbonement daar mag je tenminste nog 150GB verstoken en daar zijn ze niet zo moeilijk. Nu maar hopen dat ze dit ook meelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DeathKnight schreef op 19 maart 2004 @ 12:14:
Dit topic lezen ze misschien wel, maar dan weten ze nog niet welke klant ik ben. Dit is zekere weer een nieuwe regeling ofzo. Misschien wordt het tijd voor xs4all power abbonement daar mag je tenminste nog 150GB verstoken en daar zijn ze niet zo moeilijk. Nu maar hopen dat ze dit ook meelezen :)
Wat eventueel wel kan zijn is dat het verbruik over 1 dag bijv. 15gb is geweest. Dan zou het hinderlijk kunnen zijn. De vorige maanden zat ik ruim boven de 130gb en heb er nooit wat over gehoord.

Als het veranderen van provider nu wat sneller gaat, zou ik het heeel misschien wel de overweging maken om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Smarron schreef op 19 maart 2004 @ 12:17:
[...]
Wat eventueel wel kan zijn is dat het verbruik over 1 dag bijv. 15gb is geweest. Dan zou het hinderlijk kunnen zijn. De vorige maanden zat ik ruim boven de 130gb en heb er nooit wat over gehoord.

Als het veranderen van provider nu wat sneller gaat, zou ik het heeel misschien wel de overweging maken om over te stappen.
Ja inderdaad.. ik kan het niet veroorloven om hier een paar weken zonder internet te zitten. Mijn hele bedrijf is er afhankelijk van. Er bestaat bij bbnet wel een regeling voor maar dat is vrij duur.

Ik heb trouwens wel op een dag 20GB verstookt. Maar ik zie niet in waarom ze aan de hand daarvan deze mail hebben gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:08:
Hehehe,

Ik kan hier goed over meepraten. ik had het 1024/512 abo met een datalimiet van 35gb per maand. Voor de lijn upgrade had ik een gemiddelde van 200+gb per maand maar gedurende de 2 jaar dat ik aangesloten was is er nooit wat gezegd

Na de lijn upgrade van vorige maand begon het regime. Toen ze me belde had ik in februari 245gb aan dataverkeer verbruikt. wat 7 keer het limiet was. En de volgende maand met de verbeterde verbinding had ik het limiet al bereikt op 4 Maart om 12.07 pm. met deze score zat ik in de top 3 van deze abonnements klasse. Hoi hoi HOI !

Tja daar waren ze dus niet blij mee omdat een aantal zielige leechers liepen te klagen waarom ze hun illegale zooi maar met 400kb konden downloaden in plaats van 800kb ... go figure

Alleen moet ik de rest van de maand het met 200mb per dag doen anders wordt ik accuut afgesloten.

En welke ISP pikt dit wel voor 59 euro per maand?

Maar cistron heeft net de upgrade achter de rug.

Dus nu is iedereen omhoog met ze datalimiet, en vet aan het downloaden geslapen. Maar dat trekt vanzelf wel weer recht.

En je mag 100 Gb downloaden. Maar als ze er geen last van hebben is 200 Gb ook geen probleem. Alleen nu iedereen een hoger datalimiet heeft, hebben ze minder overkill aan bandbreedte. Dus kijken ze er strenger op toe. Als ze straks bijv meer bandbreedte hebben of minder heavy leachers, kijken ze vanzelf minder streng.

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 19-03-2004 13:21 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12
Het gaat tegenwoordig ook helemaal nergens meer over. Een jaar geleden zat ik nog braaf divxjes van 700MB te downloaden, nu zijn het complete dvd-r images die over de hele wereld worden getrokken. Stond pas geleden toch ook een stukje op de frontpage dat het dataverbruik bij de AMS-IX explosief gestegen was..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 12:44:
Hehehe,

Ik vind het spijtig dat er geen centraal archief oid bestaat, zodat mensen als jullie niet zomaar bij een andere ISP aan de bak kunnen. Want ik hoop dat jullie beseffen dat je vreselijk asociaal bezig bent?

Even voor de duidelijkheid: Xiphy, jij verbruikt maandelijks voor zo'n €350 aan bandbreedte, met je abbotje van een paar tientjes. En OUTgunned, jij haalt voor zo'n €100 door je lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Xandrios schreef op 20 maart 2004 @ 16:11:
[...]

[...]

Ik vind het spijtig dat er geen centraal archief oid bestaat, zodat mensen als jullie niet zomaar bij een andere ISP aan de bak kunnen. Want ik hoop dat jullie beseffen dat je vreselijk asociaal bezig bent?

Even voor de duidelijkheid: Xiphy, jij verbruikt maandelijks voor zo'n €350 aan bandbreedte, met je abbotje van een paar tientjes. En OUTgunned, jij haalt voor zo'n €100 door je lijn...
Misschien is het asosiaal. Maar veel ISPs doen ook zo ontzettend onduidelijk over zijn limieten. Cistron is een van de weinigen die een duidelijke limiet heeft, prima. De meeste dus niet. Als je ook geen inzicht wilt geven als ISP wat redelijk is kun je niet verwachten van de klant dat het daarmee rekening houdt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

[...]

Maar aan de andere kant zijn er zat users die 'met hun abbo van een paar tientjes' slechts enkele MB's verbruiken. Netto gezien zou er geen probleem moeten zijn qua kosten IMHO. Ik denk eerder dat de users die dus 24/7 100% van hun bandbreedte gebruiken andere gebruikers hinderen in hun snelheid, en dat daar klachten over komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
[...]

[...]

Ik ben het met je eens dat het aso is, zeer aso. Maar zo erg is het niet. Aan pure datakosten zal het rond de 60 euro tot 80 euro per mbit zitten, en 1mbit is 300GB/maand.

Échter ISP's worden afgerekend tegen 95 percentiel waardoor het pieken ze wel meer geld kan kosten maar dan is €350,- nog vrij veel imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:48:
Volgens mij was het 127 of 155mb vanaf de centrale naar de backbone dus daar zit het knooppunt
Dat hangt af van hoeveel aansluitingen er zijn natuurlijk. Maar bbned gebruikt inderdaad een ATM netwerk en zijn dus STM-1 (155M) en STM-4 (622M) connecties waarschijnlijk.

Overboeking werkt over een grote groep mensen heen. En niet per 25 dat is immers maar de rekensom. En het is ook maximaal 1:25 het kan in de praktijk lager liggen als een centrale niet vol is bijvoorbeeld.

Maar die overboeking is in het hele bbned netwerk en bij iedere isp exact gelijk. En ook nog eens op de interconnect tussen bbned--&--isp natuurlijk. Als een isp X 1000 2Mbit aansluitingen heeft (en dus ook 2-8Mbit lijnen worden hetzelfde berekend zoals bobjuh al aangeeft op 2Mbit) reservert/koopt de isp ook echt geen 2Gbit aan bandbreedte in natuurlijk. Ook hier is het overboekt.

Eigenlijk is 1:25 nog enorm laag, ik heb ergens eens gelezen dat de studenten aan de universiteiten die allemaal zeggen 'ik heb een 100Mbit lijn' zelfs 1:300 overboekt worden. En nog gaat het snel. Omdat statistisch gezien de kans minimaal is dat iedereen tegelijk download.

En dit gaat alleen over de 'normale' aansluitingen. Je kan ook inderdaad prima een 1:1 lijn krijgen overal. Dan is vanaf je modem tot aan de isp backbone jou bandbreedte netjes gereserveerd. En dan kan je in princiepe ook ongelimiteerd dataverkeer gebruiken als je daar afspraken/abbo voor hebt. Dan ben je niemand anders tot 'last'.
[...]

[...]

Hier ben ik het zeker stellig met eens. Wat een onzin eigenlijk wat die OUTgunned doet. Hij acht het 'redelijk' dat je voor een prikke zoveel traffic mag verstouwen? Hij zou soweiso eens bij de hosting-providers moeten kijken wat traffic nu eigenlijk kost en dan nog eens goed nadenken.

Xandrios misschien trekt deze persoon bij jou isp in? ;)
DeathKnight schreef op 19 maart 2004 @ 10:55:
Ja hoor jongens :(

[...]

Nou dat hoef ik dus ook niet vaker te proberen. En ik zit er net overheen met 2GB. Dus geen schokkende aantallen.
Zal waarschijnlijk niet om het feit gaan dat je er 2 luttele GB's overheen bent, maar kijk eens naar de datum? Als ze niets hadden gemeld had er nog 1/2 van dit aantal bij gekomen?
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 12:25:
[...]

Ow wat hebben we het slecht in nederland, je zou het allemaal gratis willen zien ofzo? In Engeland betaal je je scheel aan een 1024 lijntje als je al hoger kan krijgen (betaalbaar) en in belgie zijn er bijna altijd relatief tot nederland lage datalimieten met soms nacht/dag 'tarief. Alleen een paar gebieden/steden/gebouwen in zweden treffen het al jaren met 10Mbit (monsterlijk overboekt) thuis.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 21-03-2004 00:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-08 12:31
DeathKnight schreef op 19 maart 2004 @ 12:14:
Dit topic lezen ze misschien wel, maar dan weten ze nog niet welke klant ik ben.
Naturlijk lezen ze dit. En als ze gaan zoeken welke klant er op kantoor een aansluiting heeft, op 12 maart op 80 GB zat, op 19 maart een e-mail heeft gehad dat hij op 102 GB zat en g.tiele in zijn profile heeft staan dan vinden ze je ook echt wel. Het is dat het absoluut niet interessant is te weten wie jij bent, maar maak je maar geen illusies dat ze het niet zouden kunnen.
dominator schreef op 20 maart 2004 @ 16:22:

Maar aan de andere kant zijn er zat users die 'met hun abbo van een paar tientjes' slechts enkele MB's verbruiken. Netto gezien zou er geen probleem moeten zijn qua kosten IMHO. Ik denk eerder dat de users die dus 24/7 100% van hun bandbreedte gebruiken andere gebruikers hinderen in hun snelheid, en dat daar klachten over komen......
Precies. Het gaat niet over de kosten, het gaat er over dat er mensen zijn die op een steeds groter deel van de dag slechts een paar honderd kB halen. En die mensen gaan daar over klagen en de helpdesk bellen.
bjck schreef op 21 maart 2004 @ 00:20:

Dat hangt af van hoeveel aansluitingen er zijn natuurlijk. Maar bbned gebruikt inderdaad een ATM netwerk en zijn dus STM-1 (155M) en STM-4 (622M) connecties waarschijnlijk.
STM-1 van de core naar de centrales, OC-192 in de core.
Eigenlijk is 1:25 nog enorm laag, ik heb ergens eens gelezen dat de studenten aan de universiteiten die allemaal zeggen 'ik heb een 100Mbit lijn' zelfs 1:300 overboekt worden. En nog gaat het snel. Omdat statistisch gezien de kans minimaal is dat iedereen tegelijk download.
Bij sommige universiteiten gaat de overboeking op de uplink eerder naar 1:1000.

Alleen is een heel belangrijk verschil dat er in die studentenflats een compleet geswitched netwerk ligt. Op de verbinding naar de rest van de flat is bijna nooit een overboeking (of als er een echte ster topologie is bijvoorbeeld een overboeking van 1:2.4 omdat er een 24 poorts switch met Gb uplink wordt gebruikt). Als je dus een server hebt staan die is afgeschermt voor de rest van de wereld dan is het geen enkel probleem als je binnen je eigen flat 20 TB per maand aan dataverkeer zou hebben.
Hypotetisch gesproken natuurlijk O-)
Ow wat hebben we het slecht in nederland, je zou het allemaal gratis willen zien ofzo? In Engeland betaal je je scheel aan een 1024 lijntje als je al hoger kan krijgen (betaalbaar) en in belgie zijn er bijna altijd relatief tot nederland lage datalimieten met soms nacht/dag 'tarief. Alleen een paar gebieden/steden/gebouwen in zweden treffen het al jaren met 10Mbit (monsterlijk overboekt) thuis.
Zo'n monsterlijke overboeking hoeft geen enkel probleem te zijn, als het netwerk maar geswitched is en je het verkeer maar lokaal houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jochemd schreef op 21 maart 2004 @ 01:02:

[...]
Bij sommige universiteiten gaat de overboeking op de uplink eerder naar 1:1000.

Alleen is een heel belangrijk verschil dat er in die studentenflats een compleet geswitched netwerk ligt. Op de verbinding naar de rest van de flat is bijna nooit een overboeking (of als er een echte ster topologie is bijvoorbeeld een overboeking van 1:2.4 omdat er een 24 poorts switch met Gb uplink wordt gebruikt). Als je dus een server hebt staan die is afgeschermt voor de rest van de wereld dan is het geen enkel probleem als je binnen je eigen flat 20 TB per maand aan dataverkeer zou hebben.
Hypotetisch gesproken natuurlijk O-)

[...]
Zo'n monsterlijke overboeking hoeft geen enkel probleem te zijn, als het netwerk maar geswitched is en je het verkeer maar lokaal houdt.
Opzich op een flat kan 20TB wel natuurlijk, maar alle 'studenten' in deze vergelijking hebben de nare neiging om in het geswitchte netwerk allemaal dezelfde nieuwe film te 'torrenten'.

Thx dat van die OC-192 wist ik nog niet :)

Maar vooral die laatste zin 'als je verkeer maar lokaal houdt' op een geswitched netwerk is dat inderdaad niet boeiend nee. Maar bij ADSL zoals het nu in nederland ligt uitgerold is niets lokaal. Zodra je een file bij je buurman haalt zelfs al niet.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 21-03-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
jochemd schreef op 21 maart 2004 @ 01:02:
[...]
Naturlijk lezen ze dit. En als ze gaan zoeken welke klant er op kantoor een aansluiting heeft, op 12 maart op 80 GB zat, op 19 maart een e-mail heeft gehad dat hij op 102 GB zat en g.tiele in zijn profile heeft staan dan vinden ze je ook echt wel. Het is dat het absoluut niet interessant is te weten wie jij bent, maar maak je maar geen illusies dat ze het niet zouden kunnen.
Een gok kunnen ze allicht maken. De genoemde getallen zijn niet echt precies. En de naam van mijn chello account wijkt ook af :)

Maargoed opzich zou het wel kunnen maar gelukkig hebben we hier nog vrijheid van meningsuiting.

En als ik heel graag zou willen dat ze er niet achter kwamen had mij dat ook wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

DeathKnight schreef op 12 maart 2004 @ 18:17:
Bedankt iig. En het is van mijn eigen bedrijf dus ik neem volledige verantwoording 8)7
DeathKnight schreef op 19 maart 2004 @ 13:00:
Ja inderdaad.. ik kan het niet veroorloven om hier een paar weken zonder internet te zitten. Mijn hele bedrijf is er afhankelijk van. Er bestaat bij bbnet wel een regeling voor maar dat is vrij duur.
8)7 |:(

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:50

liberque

Vrijzinnig!

Ik houd zelf 150Gb als MAX aan per maand, daarboven valt bij mij gewoon onder ASO. Dan download je het maar ergens anders of wacht je maar ff
Je hebt een limiet van 100GB, je hebt daar een contract voor ondertekend, je bent daarmee akkoord gegaan... Echter jij vind jezelf pas ASO als je over de 150gb gaat... Nou sorry, dat ben ik niet met je eens.. Je bent ASO als je je niet aan de afspraken houdt..

Dat Cistron in het verleden hier geen problemen van gemaakt heeft is wel te begrijpen. Er waren immers voor die 150GB van jou een hoop gebruikers die slechts 10 GB's verbruikten... Hun ruimte heb je dus allemaal opgesnoept echter je hebt geen overlast veroorzaakt voor anderen. Nu ligt dat anders:

Je kan de overbookingsfactor heel simpel uitleggen: Een Maxx abbo heeft een overbookingsfactor van 1:25 op 2mbit. Een simpel rekensommetje verteld je dat hierdoor bij volle belasting van iedere klant er slechts per maand 26GB verplaatst kan worden. Echter.. deze volle belasting betekent voor iedere klant een enorm trage verbinding. Het gemiddelde moet dus ruim onder de 26GB liggen wil jij als klant een lekker snelle verbinding hebben.

Laten we daarom voor het gemak een gemiddelde nemen van 20GB als norm. Als dit de gemiddelde belasting van de fiber is, dan is er ruimte voor een paar gebruikers om te pieken naar de 100GB zonder dat de rest hiervan last heeft. Helaas zijn er een hoop mensen die dus bv. 150GB verplaatsen waardoor het gemiddelde verbruik op de fiber onverwacht toeneemt naar 26GB. Dit met alle snelheids en latency problemen van dien.

Nu zal je zeggen: "maar Cistron zegt toch dat ik 100GB mag verplaatsen, wat loop je nu te mieren over 26GB.... ". Ja, je mag 100GB verbruiken, maar dit soort traffic wordt niet gegarandeerd en is niets meer dan een uitkomst van de overbookingsfactor.. Als de overbooking goed werkt dan moet jij zonder probs 100GB kunnen trekken. Dit houdt dus letterlijk in dat er een paar klanten zijn die veel minder verplaatsen dan 26GB waardoor er voor jou ruimte overblijft om 100GB te halen.

Waarom kan XS4ALL dan wel een limiet van 150GB hanteren? Dat kunnen ze niet! Alles wat Cistron en/of XS4ALL boven de 26GB verkopen (loopt beiden via BBNED) is niet gegarandeerd. Het verschil zit hem er in dat Cistron een limiet van 100GB heeft berekend aan de hand van overbooking en dat XS4ALL een limiet van 150GB berekent.. Kortom: XS4ALL verwacht meer kleinverbruikers dan grootverbruikers terwijl Cistron toch met de veelverbruikers zit. Dus als grootverbruiker zit je bij XS4ALL eigenlijk helemaal niet zo lekker tenzij XS4ALL dus gelijk heeft en er van de 25 gebruikers er 24 weinig verbruiken en 1 veel. Ga je dus als grootverbruiker naar XS4ALL dan mag je hopen dat jij een der weinigen bent.

Het moraal van het verhaal is: Je bent als klant van een ADSL aanbieder altijd afhankelijk van de mensen die niets of weinig per maand verplaatsen.. Zij beinvloeden de overbooking positief voor jou. Echter als deze klanten overlast ondervinden omdat jij de overbooking negatief beinvloed; dan heb je een probleem. Het overtreden van limieten die je bent overeengekomen hebben daar dus DIRECT gevolg op. Kortom... wees braaf en hou je aan de limieten... dus geen 150GB als maatstaaf gebruiken als je maar 100GB mag!

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Je begrijp duidelijk niet waar ik op doelde. Maar genoeg off-topic.

Dit was overigens de eerste keer dat ik ook maar bij de 100GB in de buurt ben gekomen. Maar in het vervolg blijf ik er gewoon netjes onder.

[ Voor 26% gewijzigd door me1299 op 21-03-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

liberque schreef op 21 maart 2004 @ 13:01:
Je hebt een limiet van 100GB, je hebt daar een contract voor ondertekend, je bent daarmee akkoord gegaan... Echter jij vind jezelf pas ASO als je over de 150gb gaat... Nou sorry, dat ben ik niet met je eens.. Je bent ASO als je je niet aan de afspraken houdt..

Dat Cistron in het verleden hier geen problemen van gemaakt heeft is wel te begrijpen. Er waren immers voor die 150GB van jou een hoop gebruikers die slechts 10 GB's verbruikten... Hun ruimte heb je dus allemaal opgesnoept echter je hebt geen overlast veroorzaakt voor anderen. Nu ligt dat anders:

Je kan de overbookingsfactor heel simpel uitleggen: Een Maxx abbo heeft een overbookingsfactor van 1:25 op 2mbit. Een simpel rekensommetje verteld je dat hierdoor bij volle belasting van iedere klant er slechts per maand 26GB verplaatst kan worden. Echter.. deze volle belasting betekent voor iedere klant een enorm trage verbinding. Het gemiddelde moet dus ruim onder de 26GB liggen wil jij als klant een lekker snelle verbinding hebben.

Laten we daarom voor het gemak een gemiddelde nemen van 20GB als norm. Als dit de gemiddelde belasting van de fiber is, dan is er ruimte voor een paar gebruikers om te pieken naar de 100GB zonder dat de rest hiervan last heeft. Helaas zijn er een hoop mensen die dus bv. 150GB verplaatsen waardoor het gemiddelde verbruik op de fiber onverwacht toeneemt naar 26GB. Dit met alle snelheids en latency problemen van dien.

Nu zal je zeggen: "maar Cistron zegt toch dat ik 100GB mag verplaatsen, wat loop je nu te mieren over 26GB.... ". Ja, je mag 100GB verbruiken, maar dit soort traffic wordt niet gegarandeerd en is niets meer dan een uitkomst van de overbookingsfactor.. Als de overbooking goed werkt dan moet jij zonder probs 100GB kunnen trekken. Dit houdt dus letterlijk in dat er een paar klanten zijn die veel minder verplaatsen dan 26GB waardoor er voor jou ruimte overblijft om 100GB te halen.

Waarom kan XS4ALL dan wel een limiet van 150GB hanteren? Dat kunnen ze niet! Alles wat Cistron en/of XS4ALL boven de 26GB verkopen (loopt beiden via BBNED) is niet gegarandeerd. Het verschil zit hem er in dat Cistron een limiet van 100GB heeft berekend aan de hand van overbooking en dat XS4ALL een limiet van 150GB berekent.. Kortom: XS4ALL verwacht meer kleinverbruikers dan grootverbruikers terwijl Cistron toch met de veelverbruikers zit. Dus als grootverbruiker zit je bij XS4ALL eigenlijk helemaal niet zo lekker tenzij XS4ALL dus gelijk heeft en er van de 25 gebruikers er 24 weinig verbruiken en 1 veel. Ga je dus als grootverbruiker naar XS4ALL dan mag je hopen dat jij een der weinigen bent.

Het moraal van het verhaal is: Je bent als klant van een ADSL aanbieder altijd afhankelijk van de mensen die niets of weinig per maand verplaatsen.. Zij beinvloeden de overbooking positief voor jou. Echter als deze klanten overlast ondervinden omdat jij de overbooking negatief beinvloed; dan heb je een probleem. Het overtreden van limieten die je bent overeengekomen hebben daar dus DIRECT gevolg op. Kortom... wees braaf en hou je aan de limieten... dus geen 150GB als maatstaaf gebruiken als je maar 100GB mag!
Jij hebt goed de Cistron nieuwsgroep doorgelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb voor thuis XS4ALL Fast aangevraagd. Heb het kpn doosje met splitter reeds binnen. XS4ALL hanteerd voor het KPN netwerk een Fair Use Policiy. Weet iemand wat reeel voor fast?

Ik ken iemand met Basic en die doet ongeveer 120GB p/m en die krijgt niets te horen. Dus ik hoop met 100GB wel safe te zitten.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 17:54
Wat is het toch makkelijk om te zeiken...

Je hebt een contract getekend waarin een datalimiet staat afgesproken. Hou je eraan... OF gaan jullie overal zo met contracten om?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
DeathKnight schreef op 21 maart 2004 @ 13:12:
Ik heb voor thuis XS4ALL Fast aangevraagd. Heb het kpn doosje met splitter reeds binnen. XS4ALL hanteerd voor het KPN netwerk een Fair Use Policiy. Weet iemand wat reeel voor fast?

Ik ken iemand met Basic en die doet ongeveer 120GB p/m en die krijgt niets te horen. Dus ik hoop met 100GB wel safe te zitten.

Iemand ervaring mee?
Lees hun FaQ maar eens. Voor zover ik weet is de richtlijn minder dan 15GB per maand voor een fast lijntje.

KPN hanteerd een overboeking van 1:45, nog veel erger als bij bbned dus. Je zult daarom bij KPN ook veel strakkere datalimieten tegenkomen, en veel eerder gezeik krijgen. 120GB is echt _niet_ te doen met zo'n kpn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Hehehe,

Ben jij toevallig al eens verkozen tot meest kortzichtige lompe kinkel van de maand?

Cistron zal er geen traan om laten als jij je abo opzegt en bij een andere ISP klantjes aan de kant gaat drukken. Als ik hun was zou ik bij jouw opzegging een vijfmansfanfare in je tuin zetten om je feestelijk uit te luiden.

na 4 dagen in de maand al op 50 GB, dan zou je dus in dat tempo aan het einde van de maand op 375 GB hebben gezeten. En dan zeuren dat 'een aantal zielige leechers liepen te klagen waarom ze hun illegale zooi maar met 400kb konden downloaden in plaats van 800kb'. Wat voor legale zooi haal jij dan binnen die 375 GB per maand kost? Bovendien maak je daarmee een aanname die helemaal nergens op slaat. Ten eerste weet jij niet wat anderen downloaden (maar blijkbaar spiegel je aan je eigen situatie), ten tweede hoeft de reden van klagen van zo'n klant niet te zijn dat de download is ingezakt van 800 naar 400. Er zijn al aardag wat voorbeelden gezien waarbij het verschil stukken groter was, maar bovendien wordt de latency een stuk hoger bij een volle pijp. Als je ping omhoog gaat van 16 naar 60 of zo lijkt me dat ook een prima reden om de provider te vragen of er misschien mensen zijn die asociaal misbruik maken van hun lijntje.

Verder geef je aan dat je twee jaar lang minstens 200 GB in de maand hebt gedaan bij een limiet van 35 GB en er nooit iets van is gezegd. Nu word je voor het eerst aangesproken op je uitzonderlijk idiote dataverbruik en dan ga je klagen dat je provider vervelend tegen je doet? Normale mensen noemen dat extreme clementie van de kant van de provider hoor. Ze hadden je trouwens ook gewoon dicht kunnen gooien vanwege contractbreuk, maar nee: ze zijn zo vriendelijk om jou deze maand nog eens maximaal 5 GB te gunnen zodat je kunt blijven mailen en http-en. Hierboven is al duidelijk uitgelegd hoe jij technische gezien tientallen andere abonnees benadeelt. Dankzij mensen zoals jij kost het de ISP ook nog eens extra manuren om de verbindingen van hun klanten op niveau te houden. Ze moeten je gaan bellen/mailen omdat jij zelf geen maat kunt houden, die je bij contracttekening wel hebt beloofd en die manuren verhalen ze niet eens op jou! Als je niet ziet hoe dom je bezig bent, dan verdien je het niet om uberhaupt een eigen internetverbinding te hebben/zonder lijn los te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Xandrios schreef op 21 maart 2004 @ 13:20:
Lees hun FaQ maar eens. Voor zover ik weet is de richtlijn minder dan 15GB per maand voor een fast lijntje.
In de XS4all nieuwsgroepen hebben ze het regelmatig over 40-50 GB/maand voor Fast... Voor de rest kan ik in die FAQ hierover niets terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik heb het idee dat er nogal wat mensen in dit topic rondlopen die bij ISP's werken.... :P

Zelf doe ik ook een 30-40GB per maand met mijn XS4ALL basic lijntje. Geen gezeur over gehad, en lijkt me ook niet meer als normaal als je een 2mbit downstream verbinding aanbied.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door stylezzz op 21-03-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dominator schreef op 21 maart 2004 @ 17:41:
Ik heb het idee dat er nogal wat mensen in dit topic rondlopen die bij ISP's werken.... :P

Zelf doe ik ook een 30-40GB per maand met mijn XS4ALL basic lijntje. Geen gezeur over gehad, en lijkt me ook niet meer als normaal als je een 2mbit downstream verbinding aanbied.... :)
Dat is dus zo de fout die veel mensen maken. Iedereen doet een aanname naar wat zei 'redelijk' of 'normaal' achten. En dat ondanks de ISP nog altijd de FUP bepaald (of limieten stelt).

En op welke gronden acht je dat 'niet meer als normaal'? Eerder in de thread is de overboeking berekeing te zien op 2Mbit 1:25 en zoals ik net lees is het kpn-adsl netwerk hoger overboekt zelfs.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 21-03-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ik weet het limiet ook niet echt met mijn XS4all basic adsl. Het is FUP.
Kortom, ff zelf maar de grenzen gaan opzoeken naar wat wel en niet kan. Moeten ze maar harde limieten geven. Leuk hoor dat FUP maar ik kan er niets mee.

[ Voor 32% gewijzigd door Rody op 21-03-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 22:23
Tja, de snelheid van een lijn, en de hoeveelheid data die je mag downen staan natuurlijk los van elkaar. Je koopt een snelle lijn om als je iets download dat vlot op je scherm te hebben. Je koopt een hoge data limiet als je veel download.

Persoonlijk begrijp ik niet hoe mensen aan die astronomische hoeveelheden data komen. Aangenomen dat het allemaal DVD's zijn moet je bij 100 Gbyte per maand toch aan zo'n 25 tot 40 DVD's denken PER MAAND!!. Waar halen jullie in godsnaam de tijd vandaan om zoveel films te bekijken????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PeterB schreef op 21 maart 2004 @ 18:13:
Tja, de snelheid van een lijn, en de hoeveelheid data die je mag downen staan natuurlijk los van elkaar. Je koopt een snelle lijn om als je iets download dat vlot op je scherm te hebben. Je koopt een hoge data limiet als je veel download.

Persoonlijk begrijp ik niet hoe mensen aan die astronomische hoeveelheden data komen. Aangenomen dat het allemaal DVD's zijn moet je bij 100 Gbyte per maand toch aan zo'n 25 tot 40 DVD's denken PER MAAND!!. Waar halen jullie in godsnaam de tijd vandaan om zoveel films te bekijken????
Lijkt me niet veel anders mogelijk dan dat het DVD's zijn inderdaad. Wat kan je anders door je internet-pijp proppen wat zoveel verkeer genereerd.....

Maar goed, wat bij iemand het traffic is is redelijk off-topic imho.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 21-03-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bjck schreef op 21 maart 2004 @ 17:56:
[...]

Dat is dus zo de fout die veel mensen maken. Iedereen doet een aanname naar wat zei 'redelijk' of 'normaal' achten. En dat ondanks de ISP nog altijd de FUP bepaald (of limieten stelt).

En op welke gronden acht je dat 'niet meer als normaal'? Eerder in de thread is de overboeking berekeing te zien op 2Mbit 1:25 en zoals ik net lees is het kpn-adsl netwerk hoger overboekt zelfs.
Ik heb het net voor de gein gechecked en tot op de dag van vandaag (deze maand dan) heb ik 27GB verbruikt. En dan terwijl ik echt niet als een wezeloze alles zit te downloaden wat ik maar kan vinden. Toevallig gister wel een muziek dvd die van de week is uitgekomen uit de nieuwsgroepen getrokken en een niet nader te noemen spel wat onlangs op dvd is uitgebracht. Bij elkaar weer 6GB dit weekend, de dagen ervoor heb ik feitelijk alleen wat zitten surfen (en wat mp3's gedownload) en me mailbox in de gaten gehouden. Veroorzaak ik dan overlast op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
ISP monitor is hierbij een goede controle. Is in te stellen op je cistron abbo.
100 gig is nog steeds veel voor legale up en down.
100 gig is weinig voor een MAXX abbo@24/7
Echter als particulier betaalde ik gewoon ook 99 euro per maand voor deze MAXX verbinding terwijl nieuwe klanten 79 betaalde en een betere upload hadden.
Chello geeft volgens mij nu bij hun snelste abbo 200 gig aan en dat klinkt dan weer vreemd in mij oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbhahaha 100GB wat een stumpers ook! lekker downloaden voordat je sociaal een gek wordt is mogelijk met surfsneladsl ... ok niet altijd 850 kb/s omdat het iets anders in elkaar zit maar toch 200-400 GB doe je best maar :P

heb je een ferrari mag je maar 100 GB/m :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
200GB van chello is helemaal niet officieel. Meer een paar roddels uit chelloo.com.

Maar XS4ALL fast is bijna even duur als hun BBnet abbonement, en daarbij mag je 150GB downloaden dus 30 of zelfs wat genoemd werd: 15GB is wel heel droevig weinig. Zoals ik al zei ik ken mensen die met basic meer dan 100 verstoken en nergens last van hebben dus dan verwacht ik met fast met rond de 100GB prima te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 19:34:
bbhahaha 100GB wat een stumpers ook! lekker downloaden voordat je sociaal een gek wordt is mogelijk met surfsneladsl ... ok niet altijd 850 kb/s omdat het iets anders in elkaar zit maar toch 200-400 GB doe je best maar :P

heb je een ferrari mag je maar 100 GB/m :P
Leg eens uit wat er anders is bij surfsneladsl? Lijkt mij dezelfde bbned lijnen als ieder andere isp gebruikt.
dominator schreef op 21 maart 2004 @ 19:12:
[...]

Ik heb het net voor de gein gechecked en tot op de dag van vandaag (deze maand dan) heb ik 27GB verbruikt. En dan terwijl ik echt niet als een wezeloze alles zit te downloaden wat ik maar kan vinden. Toevallig gister wel een muziek dvd die van de week is uitgekomen uit de nieuwsgroepen getrokken en een niet nader te noemen spel wat onlangs op dvd is uitgebracht. Bij elkaar weer 6GB dit weekend, de dagen ervoor heb ik feitelijk alleen wat zitten surfen (en wat mp3's gedownload) en me mailbox in de gaten gehouden. Veroorzaak ik dan overlast op het netwerk?
Lijkt me niet. Alleen als iedereen het tegelijk zou doen merk je de overboeking. En als mensen meer dan hun limiet gebruiken is de kans op die momenten vele mate groter. Zo zie je in de post van wouter10 wat er dan gebeurt.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 21-03-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

surfsnel is dus ECHT geen data limiet geen FUP geen gelul dus! .... wel alleen voor studenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 14:07:
surfsnel is dus ECHT geen data limiet geen FUP geen gelul dus! .... wel alleen voor studenten!
klopt, en de prijzen zijn ook niet verkeerd. Maar er zijn een hoop problemen,

ik vind dat Cistron het op zich best netjes doet en de datalimieten zijn zeker niet te krap imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:46:
[...]

Klopt je zit totale onzin te vertellen ;)

Tot to de centrala dus je eigen lijn tot de centrale is niet overbooked dat is gewoon 1:1. Maar vanaf de centrale is het dus 1:25 overboeked. je hebt een 2 mbit uncapped. is dus 2mbit delen door 25 is gegarandeerd 80 Kbit/sec down en 20 Kbit/sec up, wat neerkomt op 8 Kbyte/sec down en 2 Kbyte/sec
up.

Maargoed niet altijd is altijd fullspeed aan het downloaden normaal merk je er nooit iets van
Wat je nu zegt klopt volgens mij niet helemaal in de praktijk.
In theorie heb je volgens mij ook gelijk,
maar als ik op de zaak met 8mbit aan het downloaden ben,
dan kan mijn baas (zelfde centrale/ook babyxl/demon) thuis ook met de volle 8mbit downloaden.
En ik weet bijna zeker dat de aansluiting bij mijn baas thuis in de zelfde groep zit als de aansluiting van het bedrijf 2 straten verder

Dat overboekings verhaal zit volgens mij dus een beetje anders in elkaar.
Want anders had ik dat al lang gemerkt (eerst mxtream 40/1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 20:56
Als iedereen zich gewoon netjes aan de datalimiet houdt van 100!!GB (en geen 150 ofzo) gaat het allemaal gewoon perfect: ((1MB/sec*3600sec*24*30)/25)/1024=101.25GB (constant ongeveer 40kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Nee hoor. Ook voor medewerkers. En de volgende keer even de algemene voorwaarden lezen voor je een contract tekent:
Acceptable Use Policy
De Acceptable Use Policy betreft het gebruik van alle door InterNLnet geleverde services en diensten. InterNLnet behoudt zich het recht voor deze Acceptable Use Police te allen tijde te wijzigen.

De klant zal niet zodanig handelen of nalaten te handelen dat het netwerk van InterNLnet of een derde partij, danwel de koppelingen tussen deze netwerken, verstoord worden door (de inhoud van) dataverkeer.

[...]

Bij het inbreuk maken op deze policy, zullen door InterNLnet adequate maatregelen getroffen worden. Deze kunnen varieren van een waarschuwing en bij herhaling tot het afsluiten van het account, of tot het doen van aangifte in geval van een strafrechtelijke overtreding. Zie hiervoor ook de algemene voorwaarden, artikel 9.
Bron: http://www.surfsneladsl.nl/voorwaarden.it#aup

Als men er dus genoeg van heeft dat zoveel klanten zulke wisselende snelheden halen, gaan ze ongetwijfeld eens kijken hoe ze dit gaan aanpakken, want dat mogen ze. Ik vraag me wel af hoeveel klanten hebben gelezen dat er geen opstartkosten zijn, maar wel afsluitkosten à € 75,00 bij beëindiging van het abonnement.
Weezer-DC schreef op 22 maart 2004 @ 14:45:
[...]

dan kan mijn baas (zelfde centrale/ook babyxl/demon) thuis ook met de volle 8mbit downloaden.
En ik weet bijna zeker dat de aansluiting bij mijn baas thuis in de zelfde groep zit als de aansluiting van het bedrijf 2 straten verder

Het klopt wel wat hij zegt, je moet het alleen even wat groter schalen. Probeer je voor te stellen dat je niet zozeer 1x 2mbit deelt met 25 gebruikers, maar 100x 2mbit met 100x 25 gebruikers. Overigens zegt het niet zoveel dat jullie lijnen zo dicht bij elkaar liggen over of je elkaar in de weg zal zitten met de overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-08 12:31
surfsnel is dus ECHT geen data limiet geen FUP geen gelul dus!
Dat klopt.
Alleen koopt SurfSnel voor elke 2/8 Mbps verbinding bij BBned een capaciteit in van 2048 kbps * 1/25 overboeking * 1/8 byte/bit * 1/1.15 ATM overhead (uitrekenen mag je zelf doen).
Aangezien SurfSnel niet meer dan dat inkoopt bij BBned is er geen enkele garantie dat je meer dan dat kan gaan consumeren. Dat SurfSnel je toestaat dat het mag is leuk, maar het moet ook nog eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 17:54
Weezer-DC schreef op 22 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Er wordt toch ook niet gezegd dat wanneer 1 iemand in je straat 8M download iemand anders het niet meer kan? Overboeking moet je wat breder zien dan dat. Bovendien, wat bedoel je met "groep"

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Kweenie hoor, maar als je zo'n last hebt van je datalimiet bij cistron, dan stap je toch over naar Tweakdsl? Die heeft dezelfde snelheid, zit ook bij bbned, heeft geen datalimiet en ikkan iig nergens een fup ontdekken?

Voor de rest zit ik ook bij cistron sinds 2,5 jaar ofzo en ze leveren prima diensten :7

Verwijderd

Toch wel:

"Artikel 3 Gebruiksregels van TweakDSL

<...>

Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat

<...>

Mocht de Contractant zich niet aan deze regels houden, heeft TweakDSL het recht de Internetverbinding te verbreken, en de overeenkomst met de Contractant te ontbinden of op te schorten."

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 18:27 ]

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:25:
Toch wel:

"Artikel 3 Gebruiksregels van TweakDSL

<...>

Het is niet toegestaan de Internetverbinding op zo dus danige wijze te gebruiken dat hierdoor hinder en/of overlast voor andere Internetgebruikers ontstaat

<...>

Mocht de Contractant zich niet aan deze regels houden, heeft TweakDSL het recht de Internetverbinding te verbreken, en de overeenkomst met de Contractant te ontbinden of op te schorten."
Sssssssst.

Laat al die heavy users lekker naat tweakdsl vertrekken.

• Xandrios
Neejoh, TweakDSL is in princiepe limiet-loos. Alleen bij echt zeer grote overtredingen kunnen ze actie ondernemen. Elke ISP heeft deze regel in de voorwaarden staan, ook de limiet-lozen :P

* Xandrios zit deze maand op bijna 500GB bij TweakDSL, vorige maand 350... niets van gehoord :)

• Mior
  • Laatst online: 06-09 20:12
Arm topic toch.. die zal inmiddels wel flink pijn aan z'n kont hebben :'(

Even ontopic; mijn ervaring is dat Cistron je ook niet zo vlug op ISDN snelheid zet. Deze maand zit ik op 160GB ofzo.. (verdoemde boxsets ook)

[ Voor 75% gewijzigd door Mior op 30-09-2004 19:12 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Ze zijn zowieso wel relaxed bij Cistron. Als je het verkeer gewoon goed verdeelt over de dagen van de maand, doen ze echt niks aan die 100gb datalimiet.

Maar ze zijn idd niet relaxter dan Tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Xandrios schreef op 30 september 2004 @ 19:04:
Neejoh, TweakDSL is in princiepe limiet-loos. Alleen bij echt zeer grote overtredingen kunnen ze actie ondernemen. Elke ISP heeft deze regel in de voorwaarden staan, ook de limiet-lozen :P

* Xandrios zit deze maand op bijna 500GB bij TweakDSL, vorige maand 350... niets van gehoord :)
ja maar jij hebt 1:20 sdsl, naar wij dachten.

Dat is wat anders dan 'uncapped' 1:25 2 mbit abo's die iedere leecher heeft.

En het is goed als ze er niks van zeggen, als ze dat maar wel doen als het problemen opleverd. Zodat niet je snelheid inkakt/ping hoog is op de drukke uren.

Pagina: 1