Welke WlanRouter:

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 07:18

ferno

Topicstarter
Gaan we hier gewoon verder:

Tja deze vraag zal wel eerder gesteld zijn maar toch doe ik hem nog een keer omdat het altijd wel een beetje personelijk blijft,

Hier gaat ie dan, ik ben in de markt voor een Wlan router en heb een paar modellen op het oog, namelijk:

ASUS WL-500G
SMC 2804WBR-EU V2
D-link DI-624
Linksys WRT54G
US robotics 100 MBPS
Draytek (weet type nr niet)

Nou hebben al deze routers zijn voor en nadelen maar waar ik naar op zoek ben is een betrouwbare router met (turbo funktie) en 54mbps met veel instel mogelijkheden (vooral in port forwarding en mac adres filtering) en dat voor een redelijke prijs.

De SMC schijnt erg OK te zijn de Linksys wordt het meets gebruikt en er zijn veel tools voor te krijgen de D-link staat voor kwaliteit (mijn ervaring) USrobotics ook en de ASUS schijnt het erg goed te doen en voor een zeer vriendelijke prijs heb je er ook een USB printserver bij, de draytek is een echte tweak router maar ik vraag het mij af of ik de extra funkties wel zal gebruiken.

Oh ja als je andere voorstellen hebt dan wat ik gemeld heb en het past in mijn wensen lijst dan hoor ik dat ook graag.

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:05
Ik heb zelf de asus. van turbo functie merk ik niets. maar als ftp server en frinter server werkt ie prima. Prijs is ook laag alleen hij is moeilijk te krijgen.
Die van mij werkt samen met mijn usb hub en kan printer server en webcam tegelijk laten werken!

Succes :) :) :)

Dijksan

Verwijderd

Ik zou zeggen Draytek of Netgear.
Van Netgear is ook momenteel al een 108Mbps (WLAN) versie verkrijgbaar en is niet duur (rond 140 euro)

Betreft SMC: Ik heb die router vaak kunnen terugnemen ivm defect WLAN gedeelte. Tevens heeft hij (en meerdere) laatst in de consumentengids (of ander testblad) gestaan als 'slecht'.

Draytek Vigor zijn goede dingen. Netgear ook.

Verwijderd

Linksys en Draytek zijn 2 goede routers ze ondersteunen bijde upnp.
En bij de draytek 2900G kan je zelfs op de switch in stellen hoeveel bandbreete per port en aparte vlans instellen.
Hoef je maar weinig fuctionaliteit dan zal elk acces piont voldoen en zou ik voor de prijs gaan

Verwijderd

Heb thuis een Linksys WRT54G, en deze draait als een zonnetje!!
Ook is er goede support en is de configuratie makkelijk en overzichtelijk.
Klein nadeel schijnt de prijs te zijn... :+

Verwijderd

ik heb zelf een linksys wrt54g
en ben al een halfjaar aan het klooien met de support om dat de ontvangst brak is
je moet er zo wat naast zitten om wat signal te krijgen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:08
Heb een linksys wrt54G.

Geen problemen mee, behalve dat een paar dikke betonnen muren wel ervoor zorgen dat de snelheid niet altijd 100% is...

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 07:18

ferno

Topicstarter
dijksan schreef op 12 maart 2004 @ 11:54:
Ik heb zelf de asus. van turbo functie merk ik niets. maar als ftp server en frinter server werkt ie prima. Prijs is ook laag alleen hij is moeilijk te krijgen.
Die van mij werkt samen met mijn usb hub en kan printer server en webcam tegelijk laten werken!

Succes :) :) :)
Hmm,

Hoe moet ik dit zien??

De webcam heeft to software nodig om de webcam aan te sturen??

Enne staat dat dan op de router geinstalleerd?? :?

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb EEn wlan ervaring, in ons onderzoekje kwam de lynksys als een van de beste naar voren. Hij werkte ook meteen en verder configgen was ook geen probleem.

Verwijderd

Bestaan er trouwens ook WLAN routers met 2 (of 4)wifi uitgangen, 4 gewone poorten en tevens USB printer poort?

Ik ben al tijdje passief op zoek naar zoiets, maar nog nooit moeite in willen steken.

Verwijderd

WLAN "poorten" hebben ze er allemaal 127 van (met 802.11b). 4 LAN-poorten is ook redelijk standaard. En een USB-printserver: zie gegeven reactie.

Daarnaast vind ik het niet zo netjes dat je zomaar iemands topic kaapt om je vraag te stellen.

En tot slot wil ik tegen de topicstarter zeggen dat dit inderdaad een persoonlijke keuze is, zoals je zelf ook al zegt. Het heeft dus weinig zin hier topics over te starten, alle merken verkopen in principe goed spul. Het is aan jou verdere aspecten als prijs, specs, mogelijkheden in overweging te nemen.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.