Toon posts:

Digitaal TV opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor net dat komend weekend alle afleveringen van Beavis & Butthead langskomen op MTV. Maar nu wil ik dat dus eigenlijk opnemen, maar dan wel graag digitaal. Ik kan het natuurlijk met een TV kaartje doen, maar dan krijg ik het nog steeds analoog hier 't huis binnen. Is het van een schotel digitaal de pc binnen te sleuren? Of zijn er nog andere optie? Alle ideeen zijn welkom :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:35

Smarron

The bend

UPC Digital mocht je UPC hebben.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Met een DVB-S (sateliet) of een DVB-C (cable) kaart kun je de signalen digitaal op je pc opnemen...

Eat my shorts !

Verwijderd

Tja.. volgens mij kun je net zo goed het analoge signaal gebruiken. Digitaal via de sateliet of Canal+ Digitaal stellen t.o.v. HD-TV (nog maar 1 kanaal in Europa vanaf 1 januari) geen reet voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:38:
Ik hoor net dat komend weekend alle afleveringen van Beavis & Butthead langskomen op MTV. Maar nu wil ik dat dus eigenlijk opnemen, maar dan wel graag digitaal. Ik kan het natuurlijk met een TV kaartje doen, maar dan krijg ik het nog steeds analoog hier 't huis binnen. Is het van een schotel digitaal de pc binnen te sleuren? Of zijn er nog andere optie? Alle ideeen zijn welkom :)
uhm volgens mij is dat op het moment onmogelijk omdat MTV (nederland)niet via de schotel te bekijken is.... en via de digitale kabel naar pc met een dvb-c kaarje krijg je alleen nl 1 tm 3( rest is gecodeerd dus de enige optie is dus van een upc box naar een dvd recorder of hddd recorder maar die upc boxen hebben volgens mij ook geen digitale uitgang dus dan is het eigenlijk nog steeds analoog..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 16:40 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:37:
[...]

uhm volgens mij is dat op het moment onmogelijk omdat MTV (nederland)niet via de schotel te bekijken is.... en via de digitale kabel naar pc met een dvb-c kaarje krijg je alleen nl 1 tm 3( rest is gecodeerd dus de enige optie is dus van een upc box naar een dvd recorder of hddd recorder maar die upc boxen hebben volgens mij ook geen digitale uitgang dus dan is het eigenlijk nog steeds analoog..
Je kan wel zoals mij doen, van digitale kabel (tvhome) naar pinnacle dc10 plus..
Altijd nog strakker dan een tv-kaartje..

Systeem Specs

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik neem op met behulp van een dreambox met harddisk, rechstreeks van satelliet. Vervolgens zet ik het bestand via FTP over het netwerk over naar de PC, waar je het bestand om kan zetten van .ts naar .mpg.
Pagina: 1