***[update]***
Inmiddels (Na 6!!! maanden
) is mijn watergekoelde PSU geleverd, maar het was het wachten waard. Het is de PSU van SilentMaxx, en hij ziet er zeer strak uit (zie ook de pics onder aan de topictart). Hij is behoorlijk zwaar en goed afgewerkt, helaas zijn de aansluitingen nog niet meegeleverd, dus morgen nog maar even naar de winkel. Ik wilde jullie enkel de pics alvast even laten zien. Wanneer ik hem heb ingebouwd, dan zal ik het hier posten, ik hoop dat door deze betere PSU de overclock nu ook beter wordt (nu hoor ik de fans trager lopen wanneer ik een zware berekening uitvoer
)
Direct maar even een vraagje, hoewel deze psu veel lijkt op de coolcurrent, heeft deze een andere naam, de coolcurrent zou zelfs zonder waterkoeling goed werken, echter met waterkoeling zou de wattage hoger liggen heb ik gelezen. zou dat voor deze ook gelden. Ik denk dat ik het toch maar niet ga proberen
***[/update]***
Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de Lian Li pc 70 kast. Tevens
leek het mij ook wel een uitdaging om watercooling te gaan gebruiken.
Dus na heel lang sparen ben ik dan toch eindelijk begonnen.
Lian-LiQuid is Born.
De bedoeling is dat er binnen kort een watergekoelde voeding in komt (coolcurrent II). De levertijd van dit ding is nogal lang. Dit is tevens de reden dat ik de rest nog niet van binnen durf te laten zien, het is nu nog een kabelbende, en dat wordt opgeruimd op het moment dat de nieuwe voeding is geplaatst. Verder dient de bovenkant nog te worden vastgezet, ik heb deze voor het zagen namelijk verwijdert.
De baybus wordt nog weggewerkt d.m.v. een plaatje aluminium ervoor en kleinere aluminium draai knopjes. Persoonlijk vind ik de baybus zoals hij nu is, nog niet echt mooi. ook worden de gaten voor de leds een stuk kleiner, aangezien ze nu mijn hele huiskamer verlichten, vooral op hogere last, aangezien ze dan blauw zijn.
Specs:
Kast Lian Li pc70 usb
Moederplank ASUS A7N8X Deluxe rev 2.0 (Uber bios 1007)
CPU AMD XP 2600+ (Barton @ 2150 11,5 x 190
)
Mem: 2 x 512MB Kinston HyperX pc3200 in sync en Dual Channel.
Video ATI Radeon 9700 pro @ 365/335
Storage 2 x 160GB 7200rpm Maxtor SATA in RAID 0 / DVD rw/ CD RW
Temps Idle:
CPU: 35 graden
Socket: 32 graden
Case: 21 graden @ roomtemp: 21 graden
Temps Stressed & fans op geruisloos:
CPU: 43 graden
Socket: 42 graden
Case: 24 graden @ roomtemp: 21 graden
Temps Stressed & fans op Max:
CPU: 39 graden
Socket: 38 graden
3dmark 2001 se scores:
CPU @ 2150 Radeon @ 365/335:
16500
CPU @ 2300 (11,5 x 200) Radeon @ 378/335 (onstabiel, geen artifacts)
17500
3Dmark 2003 nog niet getest.
Zijn er nog mensen die tips hebben met betrekking tot het stabiel krijgen van deze bak op 200 Mhz FSB.
prime95 is stabiel tot ongeveer 193Mhz, met verhoogde voltage (voltage maxed out, geen enkel resultaat)
Laat maar horen wat jullie er van vinden. los van wat gaten in een pc of een fan plaatsen is dit mijn eerste Case mod, als je het zo mag noemen.

Ja, het is een grote kast. Heel groot.

Hier zijn de kabels nog netjes. Er is echt heel veel ruimte in de kast.

Close-upje van de Aquatube reservoir en de Airplex evo 360

Hier het koelblok op de AMD de Cuplex

CPU en Chipset koelblokje naast elkaar.

En nog een mooi shotje van de voor en bovenkant.
***[update]***
Algehele view, 6 aansluitingen zou net voldoende zijn.

Linker aansluiting, waarvoor ik dus nog geen nippels heb....misschien plakband...

Deze waterblok zit dus gewoon bevestigd aan het koelprofiel aan de binnenkant

De specs, alhoewel er 350 Watt opstaat, zou het 450 zijn volgens de handleiding

Ik houd jullie op de hoogte. nu wordt het ook tijd de kast van binnen iets netter te maken
***[/update]***
Inmiddels (Na 6!!! maanden

Direct maar even een vraagje, hoewel deze psu veel lijkt op de coolcurrent, heeft deze een andere naam, de coolcurrent zou zelfs zonder waterkoeling goed werken, echter met waterkoeling zou de wattage hoger liggen heb ik gelezen. zou dat voor deze ook gelden. Ik denk dat ik het toch maar niet ga proberen
***[/update]***
Ik ben altijd al gecharmeerd geweest van de Lian Li pc 70 kast. Tevens
leek het mij ook wel een uitdaging om watercooling te gaan gebruiken.
Dus na heel lang sparen ben ik dan toch eindelijk begonnen.
Lian-LiQuid is Born.
De bedoeling is dat er binnen kort een watergekoelde voeding in komt (coolcurrent II). De levertijd van dit ding is nogal lang. Dit is tevens de reden dat ik de rest nog niet van binnen durf te laten zien, het is nu nog een kabelbende, en dat wordt opgeruimd op het moment dat de nieuwe voeding is geplaatst. Verder dient de bovenkant nog te worden vastgezet, ik heb deze voor het zagen namelijk verwijdert.
De baybus wordt nog weggewerkt d.m.v. een plaatje aluminium ervoor en kleinere aluminium draai knopjes. Persoonlijk vind ik de baybus zoals hij nu is, nog niet echt mooi. ook worden de gaten voor de leds een stuk kleiner, aangezien ze nu mijn hele huiskamer verlichten, vooral op hogere last, aangezien ze dan blauw zijn.
Specs:
Kast Lian Li pc70 usb
Moederplank ASUS A7N8X Deluxe rev 2.0 (Uber bios 1007)
CPU AMD XP 2600+ (Barton @ 2150 11,5 x 190
Mem: 2 x 512MB Kinston HyperX pc3200 in sync en Dual Channel.
Video ATI Radeon 9700 pro @ 365/335
Storage 2 x 160GB 7200rpm Maxtor SATA in RAID 0 / DVD rw/ CD RW
Temps Idle:
CPU: 35 graden
Socket: 32 graden
Temps Stressed & fans op geruisloos:
CPU: 43 graden
Socket: 42 graden
Case: 24 graden @ roomtemp: 21 graden
Temps Stressed & fans op Max:
CPU: 39 graden
Socket: 38 graden
3dmark 2001 se scores:
CPU @ 2150 Radeon @ 365/335:
16500
CPU @ 2300 (11,5 x 200) Radeon @ 378/335 (onstabiel, geen artifacts)
17500
3Dmark 2003 nog niet getest.
Zijn er nog mensen die tips hebben met betrekking tot het stabiel krijgen van deze bak op 200 Mhz FSB.
prime95 is stabiel tot ongeveer 193Mhz, met verhoogde voltage (voltage maxed out, geen enkel resultaat)
Laat maar horen wat jullie er van vinden. los van wat gaten in een pc of een fan plaatsen is dit mijn eerste Case mod, als je het zo mag noemen.
Ja, het is een grote kast. Heel groot.
Hier zijn de kabels nog netjes. Er is echt heel veel ruimte in de kast.
Close-upje van de Aquatube reservoir en de Airplex evo 360
Hier het koelblok op de AMD de Cuplex
CPU en Chipset koelblokje naast elkaar.
En nog een mooi shotje van de voor en bovenkant.
***[update]***
Algehele view, 6 aansluitingen zou net voldoende zijn.
Linker aansluiting, waarvoor ik dus nog geen nippels heb....misschien plakband...
Deze waterblok zit dus gewoon bevestigd aan het koelprofiel aan de binnenkant
De specs, alhoewel er 350 Watt opstaat, zou het 450 zijn volgens de handleiding
Ik houd jullie op de hoogte. nu wordt het ook tijd de kast van binnen iets netter te maken
***[/update]***
[ Voor 28% gewijzigd door DarksandII op 21-06-2004 03:25 . Reden: Toevoegingen ]
Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800