Geluidsstroom Transcoderen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 21:50
Ik probeer een DVD te maken van een aantal SVCD's aan de hand van de handleiding van "CHIP magazine" en dat gaat prima maar 1 ding is erg storend:
Het geluid is erg 'krakend' alsof je een LP met 1000'en krasjes afspeelt.
Der zit in ieder geval een nare storing in. Ik kan het niet zo goed omschrijven.

Nou hebben de SVCD's helaas een niet al te beste geluids kwaliteit maar ja, het zij zo.

Probleem is:

De SVCD's hebben een geluidsstroom met sampling frequency van 44 KHZ en een DVD - 48 Khz.
DVD LAB zet de geluidsstroom van de SVCD om naar een .mpa file (Transcoderen) met een bitrate van min 192 kbits/s. Op zich perfekt maar dat veroorzaakt dus het kraken.( bron (SVCD) is niet zo'n beste kwaliteit... )
Met TMPGenc kan ik de bitrate verlagen naar b.v. 160, 128 of zelfs 112 maar dan wordt de soundtrack haperend / stotterend afgespeeld. Alsof ie wat overslaat..Maar hij kraakt dan niet meer.... :?

Is er een programmaatje die het geluid van een (slechte(re) ) SVCD om kan zetten naar een 48 Khz track (met een lagere bitrate) en die het geluid eventueel kan "enhancen"? _/-\o_

PC specs:
AMD XP 2400+ proc
133 ATA 80 gb HD
768 Mb Ram B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:27
hu?.

Volgens mij staat in elke tutorial dat je het geluid voor ene (s)vcd altijd moet resampelen naar 41khz. Als je hoger gaat dan krijg je van die nare tikken etc. Ik doe dat resampelen altijd in VirtualDub

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 12:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Heb je al eens geprobeerd om de orignele audio (44kHz) met een audiobewerkingsprogramma te converteren naar een 48kHz audioformaat? Ik heb het zelf net even met Nero Wave-editor geprobeerd met een 128kb/s 44kHz mp3-file en ik hoor geen verschil.

misschien dat dvd-lab niet zo goed is met het interpoleren van de audiosamples en dat het daaraan ligt.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Bedankt voor de tip.Ik had totaal niet bij Nero Wave editor stilgestaan maar ga daar gelijk mee aan de slag. :)
Maar een ding ..Hoe krijg ik de audio van de svcd gescheiden buiten DVDlab om?
De output is namelijk een .mpa en die lust Nero niet. Virtual dub ??

Overigens...Die SVCD's zijn niet door mij gemaakt.
Ik mag ze alleen maar op DVD branden ... :'(

[ Voor 29% gewijzigd door stretch op 11-03-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:57

mace

Sapere Aude

Het is inderdaad zo dat hij naar 48 khz moet, dus geen 41, en qua formaat hoeft het niet mp2 te zijn, als je uitkomt met de ruimte kan je het het beste gewoon PCM wav laten, dat is beter, hier zijn veel proggies voor maar voor het resampelen en reencoden gebruik ik altijd besweet icm besweetgui en SSRC te vinden op doom9
moet je wel even op de SSRC tab de sampling rate naar 48 khz verzetten, ook moet je even goed aangeven waar alle exefiles staan in de gui. Succes :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Omslachtig maar het werkt..Ik moet eerst via DVDLAB een Lineair PCM (wav) file maken en deze dan met Nero naar 48 khz omzetten maar de kwaliteit is goed.
Pagina: 1