Linksys BEFW11S4 Router/Wlan Chello(UPC) probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 12:24
Goed, naar veel zoeken op GOT, cheloo.nl, google enz, heb ik mijn router nog niet aan de praat gekregen. Ik heb windows XP, een motorola modem (wit) van chello (UPC). Router is linksys BEFW11S4. Het gaat om Chello in leeuwarden.

Het probleem: Krijg geen internet via router, wlan.

Wat doet het wel: Krijg verbinding met de router, kan mappen sharen met andere computer, meer niet.

Wat heb ik al gedaan:
- router normaal aangesloten zonder verdere instellingen.
- router met mac-adres gekloont van netwerkkaart die eerst werd gebruikt.
- nieuwste firmware gedownload, alles nog een keer herhaald.
- stoeien met dns adressen ip adressen zowel statisch als dynamisch

HELP!! Na een uurtje of 6 zoeken nog niets gevonden wat werkt. Ik zoek mensen met zelfde ervaring, mensen die de oplossing weten, of mensen waarbij de modem wel werkt (voor instellingen).

Alvast vriendelijk bedankt

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Welke dingen heb je precies in je router ingevuld en weet je zeker dat je MAC-adres klonen genoeg is qua authenticatie voor Chello i jouw gebied? Vaak willen ze ook dat je je hostname vastzet - je c-12345 nummer vast in je router instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
In principe moet het klonen van het MAC-adres genoeg zijn. Ik heb natuurlijk alle andere dingen ook geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Het c-98765 nummer is van @home, en ik heb helaas Chello...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
Jullie gaan me toch niet vertellen dat mijn probleem hopeloos is? Heeft niemand een Linksys BEFW11S4 met een Chello verbinding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
Grrrr, zul je altijd zien dat het probleem ergens anders ligt. |:(

We hadden een verbinding met internet via Motorola ---->usb kabel ----> Computer. Toch maar eerst via de utp kabel geprobeerd en dat werkte ook niet. Hij gaf geen ip-adres. Modem opnieuw starten, alles hielp nix.

Gefrusteerd op de bank biertje gaan drinken, even later naar de computer lopen om te zien dat we ineens wel een ip hadden (10.x.x.x). Internet opstarten, even wat chello schermen doorwerken, blijkt dat het MAC adres anders was dan van de aangemelde netwerk kaart. :( Dus even de MAC adres gewijzigd.

Computer opnieuw opstarten, modem opnieuw opstarten en we hadden internet via UTP kabel.

De rest was natuurlijk een fluitje van een cent. Even de MAC van het kaartje klonen en voila, internet via de router en wireless :)

Twee dezelfde MAC's maakt niet uit (router en netwerk kaartje), geen problemen daarmee verder.

Oh ja, de Linksys Router werkt echt super goed! Ook goeie draadloze verbinding _/-\o_

Iedereen bedankt (slotje)

[ Voor 3% gewijzigd door A-380 op 10-03-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 18:20

Bergen

Spellingscontroleur

Uiteraard werkt Linksys goed. Divisie van Cisco he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THYRAXX|IA
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06-2009

THYRAXX|IA

ThaRubianRebell

Ik heb dezelfde probleem met de Linksys Router en de Motorola Modem bij mijn broer in Amsterdam moeten oplossen.
Alles intern werkt voor wat betreft de connectie met alle andere cpu's.

Ze hadden een kapotte modem en Chello(UPC) kwam er een nieuwe installeren.
Daarna kon de router niet meer op de modem werken terwijl de instelingen niet veranderd was.

Als ik de XPpro-computer met de oude NIC-card direct op de modem zet dan heb ik meteen verbinding en kan ik op internet maar zodra ik de router aansluit dan krijg ik geen geen verbinding.

Het MAC-adres is gekloond en alle instellingen kloppen.
Want ik heb gezien dat er op de modem ook een Mac-adress staat.
Maar nu begrijp ik dat de Mac-adres niet die is van oude NIC-kaart maar is het niet die van de Modem zelf??

2know=2have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-380
Het MAC adres van je netwerkkaart die werkt moet je gebruiken. Het helpt meestal als je de stekker even uit de modem haalt en 30 sec. wacht. Daarna router aanzetten. En dan maar wachten tot je een ip van chello krijgt. Moet werken!

Pagina: 1