[Notebooks] Notebook benchmark database

Pagina: 1
Acties:
  • 2.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien er toch vrij weinig benchmarks zijn te vinden op het gebied van notebooks, besloot ik eens aan de gang te gaan met een soort van benchmark database. Op dit moment staan er soms in de grote [ervaringen] topics wat benchmarks bij, dat blijft vaak bij een enkele 3dmark run. Toch is het handig om ook naast het gebied van games notebookprestaties te kunnen vergelijken.

Met dat idee in mijn achterhoofd ben ik deze week begonnen met het schrijven van een Notebook benchmark database; gewoon een frontend van een database waar de gebruikers zijn/haar benchmarks in kunnen zetten. Daarbij heb ik een searchengine gemaakt, en een puntensysteem.

Iets over het puntensysteem; dit is gemaakt om makkelijker notebooks te kunnen beoordelen. Nu is het niet zo dat je blindelings af moet gaan op die score (de algemene punten genaamd), maar moet kijken naar het gehele plaatje. Is een notebook zeer goed in 3dMark2003, maar een stuk minder goed op het gebied van CPU kracht, kan je er van uit gaan dat hij veel punten zal scoren maar toch slecht zal presteren in een potje Unreal Tournament 2004 met een stel bots.

Ok, en dan komen we aan bij het vullen van de database. Dit is een van de redenen waarom ik dit topic open; ik heb jullie input nodig! :)

Ik vraag iedereen om zich te registreren op dit adres en zijn/haar scores in te voeren. Hier help je anderen enorm mee. :)

Vind je een bugje in de software, of kom je een error tegen, dan kan je me met een gerust hart mailen. Mijn adres staat in m'n profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zodra ik mijn eerste notebook heb gekocht zal ik de gegevens zeker insturen.

Het ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Cubix schreef op 05 maart 2004 @ 21:58:
Zodra ik mijn eerste notebook heb gekocht zal ik de gegevens zeker insturen.

Het ziet er mooi uit!
Dat is wel de bedoeling ja ;)

Ik wil dit straks ook in de TM-80x topics gaan implanteren zodat men de Acer's (En iedereen denkt dat ik een Acer fan ben, maar dat ben ik niet) kan vergelijken met andere centrino laptops :)

Mooi staaltje werk ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Oh, even voor de mensen die zich ongerust maken;
Je password gaat encrypted in de database (md5). Je emailadres wordt tevens ook niet gepubliceerd, het is meer om je te mailen als er iets mis is met je benchmark oid. Je krijgt dus geen bergen spam binnen.

Ik zal straks eens kijken of ik wat mensen in de overige topics over kan halen een benchmark hier te plaatsen, hoe groter de database, hoe beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:44

netblade

Sunrise

Aikeleer schreef op 05 maart 2004 @ 22:26:
Oh, even voor de mensen die zich ongerust maken;
Je password gaat encrypted in de database (md5). Je emailadres wordt tevens ook niet gepubliceerd, het is meer om je te mailen als er iets mis is met je benchmark oid. Je krijgt dus geen bergen spam binnen.

Ik zal straks eens kijken of ik wat mensen in de overige topics over kan halen een benchmark hier te plaatsen, hoe groter de database, hoe beter. :)
ik wil niet lullig zijn, maar op dit moment heb je geen toegang tot de database.
Pw veranderd?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb het volgende.

Jewel Brilliant 2780

Amd Mobile Athlon xp 2500 +
ATI Mobitlity Rad. 9000
512 MB RAM
40 GB, 5.400 RPM

1115 3DMarks 2003

7081 3DMarks 2001SE

PC mark 2004

2807 marks

PC mark 2002:

CPU score: 5477
Memory score: 3586
HDD score: 667

HD Tach

acces 17,2 ms
average 28,9
cpu 2,5%

Die database doet het niet, zodra die het doet, vul ik dit daar wel in.

Ik heb de volgende 3 tests gedaan.

3D mark 2003
3D mark 2001SE
PC mark 2002

www.futuremark.com

Iemand nog andere suggesties?

3D marks zijn niet echt goed om laptops te testen, aangezien veel shared videogeheugen hebben.
Maar een goede cpu en HD tester, lijkt mij welkom.

[ Voor 66% gewijzigd door mhr-zip op 09-03-2004 11:42 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
netblade schreef op 08 maart 2004 @ 11:37:
[...]

ik wil niet lullig zijn, maar op dit moment heb je geen toegang tot de database.
Pw veranderd?
Argh :X Ik heb pas een nieuwe versie geüpload n.a.v. wat bug-reports, waardoor een adres van een test-versie en het adres van de publieke versie door elkaar liepen. Zo kwam je gewoon bij mijn router uit. :X

Ik heb het geüpdate, hartelijk dank voor je melding. :)

mhr-zip: Vul maar in! ;)
Je zal HD-tach moeten gebruiken voor je HD te testen, deze berekent de werkelijke toegangstijd en de gemiddelde leessnelheid. Deze twee dingen spelen de grootste rol bij het werken. HDTach is zo gedraaid, een linkje is te vinden op de benchmark database site.

[ Voor 23% gewijzigd door Laurent op 08-03-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
En je moet veel te veel invullen bij jou sheetje. En die compare url's heb ik ook niet meer hor.

[ Voor 15% gewijzigd door mhr-zip op 09-03-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik heb al het e.e.a. geupdate om het makkelijker te maken om een score in te voeren, zo hoef je nu geen compare URL in te voeren en hoef je maar 1 benchmark te draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

mhr-zip schreef op 09 maart 2004 @ 11:04:
En je moet veel te veel invullen bij jou sheetje. En die compare url's heb ik ook niet meer hor.
ik ook niet, ik registreer me niet op die stomme 3dmark site ect. Heb wel de txt, excel,pc mark bestandjes, is dat ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
netblade schreef op 09 maart 2004 @ 12:32:
[...]

ik ook niet, ik registreer me niet op die stomme 3dmark site ect.
Me don't either.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Maar ik heb alles ingevuld, werkt top zo!!

Alleen kreeg ik volgens mij bij pc mark 2004 maar 1 waarde er uit. En ik moet er 2 invullen. Maar ik gebruik ook de trail versie.

Edit:

Ik heb nog een keer gerund, ik krijg alleen de waarde 2806 er uit.

[ Voor 41% gewijzigd door mhr-zip op 09-03-2004 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmm ik kan mij niet registreren omdat er iets "mis" is met mijn username Oscar Mopperkont.

Wat zijn de vereisten voor de username?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Als je bij mijn bench mark op jewel drukt, krijg je een gare google search waar je niks aan hebt.

Kan je misschien beter www.jewelnotebooks.nl van maken.

en die van het type http://www.jewelnotebooks...age=products-nb#brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik probeer op dit moment wat benchmarks van wat ervaringentopics in de db te zetten, om zo het eea te vullen.
mhr-zip schreef op 09 maart 2004 @ 13:01:
Maar ik heb alles ingevuld, werkt top zo!!

Alleen kreeg ik volgens mij bij pc mark 2004 maar 1 waarde er uit. En ik moet er 2 invullen. Maar ik gebruik ook de trail versie.

Edit:

Ik heb nog een keer gerund, ik krijg alleen de waarde 2806 er uit.
Bij mij kon je ergens klikken op 'to .txt', daar stonden bij mij 2 waardes in. Ik heb wel geregistreerde versie, als dit niet in de gewone versie beschikbaar is wil ik het wel aanpassen. ;)

Oscar: Ik heb een regex d'r op gezet om bepaalde tekens niet in een nickname mogelijk te maken (br33z4h][), ik zal d'r even naar kijken. Ik maak wel even een account los voor je (via de admin), het password krijg je over een paar minuten via mail binnen.
mhr-zip schreef op 09 maart 2004 @ 13:21:
Als je bij mijn bench mark op jewel drukt, krijg je een gare google search waar je niks aan hebt.

Kan je misschien beter www.jewelnotebooks.nl van maken.

en die van het type http://www.jewelnotebooks...age=products-nb#brilliant
Helaas is het niet zo makkelijk om zo van elke fabrikant een URL op te slaan. Ik zit er nog over te denken of ik gewoon een kleine tabel maak voor de bekende fabrikanten, tot die tijd is dit de makkelijkste oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door Laurent op 09-03-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Aikeleer schreef op 09 maart 2004 @ 13:22:
Helaas is het niet zo makkelijk om zo van elke fabrikant een URL op te slaan. Ik zit er nog over te denken of ik gewoon een kleine tabel maak voor de bekende fabrikanten, tot die tijd is dit de makkelijkste oplossing.
Ja owkee, maar Jewel is internationaal niet zo heel erg bekend, snapje.

Maar als je een lijstje maakt, met fabrikanten is het ook goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

mhr-zip schreef op 09 maart 2004 @ 13:32:
[...]

Ja owkee, maar Jewel is internationaal niet zo heel erg bekend, snapje.

Maar als je een lijstje maakt, met fabrikanten is het ook goed natuurlijk.
testjes uitgevoerd.
hmmm 442. Veelste laag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
netblade schreef op 09 maart 2004 @ 16:00:
[...]

testjes uitgevoerd.
hmmm 442. Veelste laag :'(
Volgens mij heb jij een foutje gemaakt bij de average HD speed: deze stond op 14KB/s. Ik denk dat je 14MB/s bedoelde. ;) Ik heb het voor je aangepast.

Ik zit er nog aan te denken om de puntentelling wat aan te passen, of 'office points' te geven.

Ik heb wat dingetjes gefixed n.a.v. een bugmelding. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 09-03-2004 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ook toegevoegd... :)

Die PCmark scores krijg je alleen in die geregde versie geloof ik?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Moartn schreef op 09 maart 2004 @ 16:20:
Ook toegevoegd... :)

Die PCmark scores krijg je alleen in die geregde versie geloof ik?
klopt. Daarom staat sisoft als alternatief omdat deze shareware is. En daarin kunnen de test's wel uitgevoerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik kan e.v.t. wel zo een scriptje maken om van een enkele PCMark score een algemene score te maken. Ik ben nu alleen bezig met een office-points berekening, dat had ik al vanaf het begin in gedachten eigenlijk. Ik denk dus dat ik nog wat speel met de puntentelling, die officepoints komen er zeker in. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 09-03-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toegevoegd en ik sta (voorlopig natuurlijk) eerste met een score van 1104 :)

Die eerste plek is natuurlijk geen lang leven beschoren als er een paar Inspiron 8600's langskomen...

Waarom moet je trouwens de HD Tach score opgeven in kb/s? en niet in megabyte zoals het programma zelf aangeeft?

[ Voor 27% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-03-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Ik ben ook de hele avond bezig geweest met het benchmarken van mijn laptop.
Eigenlijk meer met het downloaden van al die benchmarks :P

Een paar kleine opmerkingen had ik nog wel:
• Als je geen compare url invoert, staat hij wel bij het overzicht, waardoor de link niet klopt.
• Bij het zoekoverzicht klopt het linkje met de naam van de poster niet (verwijst niet naar zijn berichten op GoT)
• Bij het systeemoverzicht, staat onder het kopje "Scores", algeme score, dit moet natuurlijk algemene score worden.

Voor de rest een leuk en goed iniatief. Als veel mensen dit zouden invullen geeft het een waardevol beeld van de verschillen in prestaties. Een mooie prijsvergelijking zou je misschien nog kunnen maken door het op een of andere wijze te koppelen aan de PriceWatch op de frontpage van tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Yesss, wat een monsterscore met mijn laptop! 223 punten! :) *\o/*

Ik heb alleen de Sisoft Sandra tests en Hdtach kunnen draaien. 3DMark2001 roept dat ie DirectX 8.1 nodig heeft terwijl DirectX 9 is geinstalleerd en 3DMark03 crasht halverwege de eerste test met een bsod. Zelfs na het herinstalleren van DirectX 9 en het opnieuw installeren van de Ati drivers. Jammer, maargoed, alles wat ik speel draait vloeiend (Counter-Strike en Quake) en verder draai ik toch alleen maar Linux, dus ik kan me er niet druk om maken. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Bergen schreef op 10 maart 2004 @ 01:35:
Yesss, wat een monsterscore met mijn laptop! 223 punten! :) *\o/*

Ik heb alleen de Sisoft Sandra tests en Hdtach kunnen draaien. 3DMark2001 roept dat ie DirectX 8.1 nodig heeft terwijl DirectX 9 is geinstalleerd en 3DMark03 crasht halverwege de eerste test met een bsod. Zelfs na het herinstalleren van DirectX 9 en het opnieuw installeren van de Ati drivers. Jammer, maargoed, alles wat ik speel draait vloeiend (Counter-Strike en Quake) en verder draai ik toch alleen maar Linux, dus ik kan me er niet druk om maken. :z
mijn zolder desktop aka werkpc draait op linux.
Vanwege lecenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Van 3dMark2001SE is er een build 330 en een 'gewone' versie. Met de build 330 is als het goed is het DX-probleem gefixed.

Oscar: Omdat hier HDtach mij een score gaf in KB/s. Als het echt MB/s bij iedereen is verander ik het wel, dan zal ik wel een andere versie hebben.

Cyberneer: Bedankt, ik zal er naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

3d mark03 stopt net als ie test1 geladen heeft. Bovendien begon ie al te miepen dat er maar 4 tests gedraait konden worden. Kan dit kloppen? (XP-m2200+ icm GF4 420go)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Heb nu mijn lappie en die van m'n zussie toegevoegd.

Heb enkele benches meerdere keren gedraaid om een beetje correcte waarden te krijgen, zo zakte een aantal keren de HD test in omdat een proces ff wat deed (Norton bijv.)

Ik vergelijk de resultaten van mijn lappie dan met die van RS_003, en sommige waarden van mij komen lager uit, waar ik dat niet verwacht (laptops zijn identiek, op cpu na), maar dit kan bijv. komen door bios-verschillen. Misschien een idee om dat er ook bij te plaatsen. Dat geeft bij het vergelijken van laptops onderling misschien geen voordeel, maar bij gelijke types (2x TM80* en 2x Asus m6000) kan het een en ander verduidelijken.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het trouwens geen idee om een directe link naar je database te maken onder de faq? Zodat iedereen die naar CSL gaat meteen ziet dat er een notebook database is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ik ben op dit moment ook al bezig met een toevoeging voor de FAQ (rijtje met review-topics), ik zal daar ook direct een link naar dit topic neerzetten. :) Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Volgens mij bereken je iets niet helemaal goed?
RS_003 en ik hebben dezelfde laptop, zijn score is 806, de mijne 528
't Enige noemenswaardige verschil dat ik kan zien is dat hij een 3D Mark 2001 score heeft toegevoegd en ik niet.

Magoed, ik zal ook nog wel 3dmark 01 draaien dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
ACM schreef op 20 maart 2004 @ 19:17:
Volgens mij bereken je iets niet helemaal goed?
RS_003 en ik hebben dezelfde laptop, zijn score is 806, de mijne 528
't Enige noemenswaardige verschil dat ik kan zien is dat hij een 3D Mark 2001 score heeft toegevoegd en ik niet.

Magoed, ik zal ook nog wel 3dmark 01 draaien dan :P
Ik zie deze reply nu pas, vandaar de late reactie.
De algemene score wordt idd. berekend samen met de 3dMark score. Heb je geen 3dMark score, dan is de algemene score min of meer niet te vergelijken.
Ik zou daar wel iets voor kunnen maken, maar dat zal dan het aankomend weekend worden. Ook moet ik nog de office-points berekening afmaken. :o

[ Voor 56% gewijzigd door Laurent op 22-03-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HobbeS
  • Laatst online: 13-05 08:54
Ik zie dit topic nu pas maar ik ga vannavond is even benchmarken en dan voer ik die ook in.. Ben benieuwd of er nog veel meer bij gaat komen. Heb hier voor mijn aanschaf van mijn laptop namelijk ook een tijd naar gezocht en nooit echt iets goeds kunnen vinden!

Kijk of ik een beetje sneller kan zijn met mijn Inspiron 8600...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80922

Dit is wel relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7276

ook gebenched en sta gelijk strak op 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 7276 schreef op 10 augustus 2004 @ 20:24:
ook gebenched en sta gelijk strak op 1 :D
Vind je het gek! Dat ding lijkt niet eens op een notebook :P Das gewoon een draagbare pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

hmm "zoeken naar notebooks van dezelfde fabrikant" werkt bij mij niet terwijl er wel meerdere Dell's instaan :? Ik zie alleen m'n eigen benchmark :/
http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 20:25
Mooie site, maar je moet er nog iets aan updaten :) Ik heb namelijk een "Ati Mobile Radeon 9800" :) maar die zie ik er nu nog niet tussen staan.

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

schop

Inmiddels hebben we ook 3dmark05, komt deze er ook nog bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
De development hiervan loopt nogsteeds, maar het heeft niet echt veel prioriteit. Als de bbg van deze maand af is, zal ik er weer naar kijken. Support voor 3dmark05 komt er iig. in, maar de scores hebben waarschijnlijk nog geen invloed op de algemene scores (pas volgend jaar worden de technieken gebruikt in 3dmark05 belangrijk)
LoBbY_1 schreef op 24 augustus 2004 @ 17:13:
Mooie site, maar je moet er nog iets aan updaten :) Ik heb namelijk een "Ati Mobile Radeon 9800" :) maar die zie ik er nu nog niet tussen staan.
Dit kan je dus prima zelf in het rijtje zetten. ;)

Een screenshot van de nieuwe versie, met een nieuwe feature:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42530/thumb.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Laurent op 02-10-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net mijn klapdoos ff toegevoegd, 1288 punten _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Dat doe je goed :)

Ik heb vandaag nog even enkele foutjes uit de online-versie gehaald. Mochten jullie nog leuke ideeën hebben voor de database, kan je me dat gerust mailen of hier melden.

De bedoeling is, dat je in de volgende versie van de notebooks gemakkelijk de specs op kan zoeken en uitvinden wie de notebook bezit. Hier is wel het nodige code-werk voor nodig, vandaar is de nieuwe benchmark database nog verre van af. Mijn planning is om eind dit jaar sowieso de versie online te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb zelf een D600 met 2048 Mb intern. Ik kan dit alleen niet aangeven in de lijst, die gaat maar tot 1024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb het volgende.

Aopen 1557GLS-128

Intel Pentium M 745 (2.0Ghz Dothan)
ATI Mobitlity Rad. 9700 128Mb
1023 MB RAM
60 GB, 7.200 RPM

HD Tach

acces 14,2 ms
Read Burst Speed 85,0 MB/s
Read speed - maximum 40,9 MB/s
Read speed - average 30,6 MB/s

Verdere testresultaten volgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 21:46
* SysRq heeft ook maar een laptop toegevoegd.

Als ik tijd heb zal ik ook eens de andere laptops die hier rondzwerven gaan benchmarkten. (ong 5 verschillende merken laptops)

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 08-11-2004 15:52 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08

_Ernst_

Mark It Zero!

Net mijn Paradigit Voyager 9154 toegevoegd :)

Lage score van 540 punten, komt door mijn 120 3dmark03 punten van de Intel extreme graphics videokaart.
3dmark2001 kon ik niet runnen omdat die over directx 8.1 begon te zeuren.

Wel de hoogste 3dmark score met een intel extreme 2 kaart :P

[ Voor 11% gewijzigd door _Ernst_ op 21-11-2004 15:16 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik wou dus ook mijn laptop erbij zetten (sony B1XP)....Alle progjes erop gezet...wil ik HD Tach draaien krijg ik een BSOD...nou dat zou kunnen, opnieuw installeren proberen...Zelfde verhaal, ander oudere versie, ook weer hetzelfde.

Ik zoeken op google, maar kon er niets over vinden. Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met HD Tach en windows XP met SP2?

Sisoft Sandra werkt wel bij mij (is het voor deze bench ook ok als ik de 2005 lite versie neem trouwens?).

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

w00t zitten een paar aso laptops tussen :P
2gb aan geheugen in een laptop?
Leuke server :+
Ik zal binnenkort mijn laptop server eens aan die brenchmark ondervinden
Niet nu, cpu 100% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
PWM schreef op maandag 08 november 2004 @ 10:39:
Ik heb zelf een D600 met 2048 Mb intern. Ik kan dit alleen niet aangeven in de lijst, die gaat maar tot 1024.
:X Dat is wel erg extreem. :P Ik zal er voor de volgende versie gewoon een '> 1024MB' keuze bij maken, in die tussentijd kan je gewoon 1024MB gebruiken denk ik. :)
_Ernst_ schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:11:
Net mijn Paradigit Voyager 9154 toegevoegd :)

Lage score van 540 punten, komt door mijn 120 3dmark03 punten van de Intel extreme graphics videokaart.
3dmark2001 kon ik niet runnen omdat die over directx 8.1 begon te zeuren.

Wel de hoogste 3dmark score met een intel extreme 2 kaart :P
Met de nieuwe versie van de benchmark-db krijg je ook officepoints. Zo heeft deze notebook hier 'maar' 7xx algemene punten, maar wel 1058 officepunten (deze zijn alleen niet zichtbaar in de huidige versie).
Het zou maar zo kunnen dat je notebook niet zo hoog scoort in 3dmark, maar hij toch erg veel officepunten scoort. :) (hier worden geen 3dmark punten in meegerekend)

[ Voor 55% gewijzigd door Laurent op 29-11-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Heb inmiddels zelf paar dagen terug de Aspire 1802WSMib erin gezet :)

1584 punten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Nog geen benchmarks kunnen draaien,

DELL Lattitude
Centrino 1.4
40gb HDD
1gb RAM
Radeon 9000
WLAN
UMTS

* Roeligan is a happy tweaker :P

[ Voor 9% gewijzigd door Roeligan op 11-01-2005 15:34 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Leuke site heb je gemaakt (laptopbenchmark-database), alleen zit er een foutje in:

Wanneer ik ga zoeken op 3dmark score, dan krijg ik als ik 5000 intik krijg ik een hoop laptops met allemaal scores eronder (ook 2000 & 1000) en als ik 2000 invul dan staat er ineens geen laptop met een score van 2000 meer in. Dus dit klopt niet.

Misschien kan je ipv 1 getal in te vullen bij die 3d mark score, 2 invoervakjes maken:

3d mark score: ....... tot .......

En misschien kan ik je helpen met het design wat gebruiksvriendelijker maken? :)

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maak die link eens wat groter en duidelijker ;)
Ik moest echt zoeken in die tekst :)

Na het weekend krijg ik me msi m645 ( 6600GO, 1GB ddr2 en Pentium M 1,6Ghz ), daar ga ik ook nog ff mee testen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:08

_Ernst_

Mark It Zero!

poepkop schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:33:
Leuke site heb je gemaakt (laptopbenchmark-database), alleen zit er een foutje in:

Wanneer ik ga zoeken op 3dmark score, dan krijg ik als ik 5000 intik krijg ik een hoop laptops met allemaal scores eronder (ook 2000 & 1000) en als ik 2000 invul dan staat er ineens geen laptop met een score van 2000 meer in. Dus dit klopt niet.

Misschien kan je ipv 1 getal in te vullen bij die 3d mark score, 2 invoervakjes maken:

3d mark score: ....... tot .......

En misschien kan ik je helpen met het design wat gebruiksvriendelijker maken? :)
Hier werkt het wel hoor, maar ik denk dat jij naar de verkeerde score kijkt ;)

Als je zoekt op een 3dmark score van 4000 kom je hier uit. En de score die je dan ziet is niet de 3dmark score, maar de algemene score, als je daar op klikt krijg je notebooks te zien die wel +- 4000 3dmarks scoren :)

Last.fm

Pagina: 1