SB Audigy LS werkt niet met 4.1????

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Doom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2021
Hallo,

Mijn broertje heeft sinds 2 dagen een soundblaster audigy LS gekocht met een creative 4.1 boxenset. Werkt heel mooi zou je zeggen... Niet dus... :(

We hebben het kaartje erin gestopt en daarna de boxen er goed op aan gesloten (dus alles goed op de subwoofer) Daarna alle software van de meegeleverde cd geinstalleerd en alles was klaar. Ik heb de luidsprekerinstellingen van creative gedraaid en uit alle boxen kwam het test geluid (je weet wel een stem die zegt "linksvoor, rechtsvoor, rechtsachter, linkachter")

Maar toen ik dus een windows geluidje afspeelde kwam er alleen maar geluid uit de voorste 2 boxen en uit de subwoofer, dus niet uit de achterste 2... :?
Heb daarna de instellingen van windows zelf bekeken bij geluiden en audioapparaten en daar stonden de boxen ook op 4. Maar nog steeds geen geluid van de achterste 2...

Heb al geprobeerd om de driver alleen te installeren zonder de cd te draaien (dus windows zelf nieuwe hardware laten detecteren en dan de cd opgeven als driverlocatie).

Mijn broertje heeft een AMD Athlon XP 2000+ met een msi kt4 moederboard en draait met windows xp professional.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is??

Verwijderd

windows geluidjes zijn stereo neem ik aan, en geen surround, dus is volgens mij heel normaal dat hij aleen geluid door de voorste 2 speakers geeft, heb ik tenslotte ook met m'n 4.1 setje van creative en een terratec geluidskaart

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:53

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Als je een mp3'tje afspeeld komt er dan wel geluid uit de ander boxen?

En kijk nog een bij luidsprekers, als die wel op 4 boxen staat (quadrafonische luidsprekers lijkt me het meest logisch), windows heeft soms bij mij ook zin om dit zomaar te veranderen.

Flying High!

• Mr.Doom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-11-2021
(sorry voor late reactie jongens... |:( )

Klopt, dat windows het soms zelf wel wil veranderen, maar het staat echt op quadrafonisch. En dat windows geluidjes over 2 boxen speelt klopt niet, want bij mij eigen systeem laat hij het ook gewoon over alle boxen horen (en ik heb zelf ook een 4.1). Maar mp3'tjes en films speelt hij ook over 2 boxen...
Dit is volgens mij echt een heel raar probleem.. :?

[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Doom op 24-02-2004 22:53 ]

Verwijderd

Bij de EAX-console zit ook CMSS, hiermee kun je een stereo-signaal laten upmixel naar 5 kanalen, hiermee moet het dus wel lukken