Ik heb thuis een dvdspeler staan een een versterker. Op die versterker zitten 5 boxen, maar er zit een soort fake surround op pro logic genaamd. Het probleem is dat mijn dvd speler geen dolby decoder heeft en mijn versterker ook niet. Nu is de vraag of je een losse decoder kan kopen zonder dat er boxen enzo bij zitten.
Verwijderd
ik heb er wel niet zo heel veel verstand van, maar ik weet dat de NAD 910 Dolby Prologic doet en ook niet zo akelig duur is
Heeft jouw versterker 5.1 ingang? Dan kan je een DVD speler met ingebouwde decoder kopen, die zijn niet zo duur volgens mij. Anders zou ik toch even kijken naar een nieuwe versterker met ingebouwde DTS/Dolby Digital decoder. Ik weet niet wat voor kwaliteit je huidige versterker is, maar het is alvast een mooi opzetje naar nieuwe spullen 
Er bestaan volgens mij wel losse decoders maar dan heb je ook weer die 5.1 ingang nodig.
Er bestaan volgens mij wel losse decoders maar dan heb je ook weer die 5.1 ingang nodig.
Er zit pro logic op je versterker, maar geen dolby?? Dolby = pro logic, namelijk Dolby Surround Pro Logic. Dus ik snap je niet helemaal 
Als je iets als DTS of Dolby Digital wil, kun je idd gewoon een aparte dts/dd-decoder nemen.
o ja, edit: wat voor merk/type is je versterker?
Als je iets als DTS of Dolby Digital wil, kun je idd gewoon een aparte dts/dd-decoder nemen.
o ja, edit: wat voor merk/type is je versterker?
[ Voor 10% gewijzigd door Rick_S. op 20-02-2004 21:16 ]
Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden
Fake? neuh maar voor Home Theater begrippen is Dolby Pro Logic wel antiek jaiivvvii schreef op 20 februari 2004 @ 20:02:
Ik heb thuis een dvdspeler staan een een versterker. Op die versterker zitten 5 boxen, maar er zit een soort fake surround op pro logic genaamd.
Zoals Archie_T al aangeeft is een DVD speler met 5.1 uitgang een oplossing.Het probleem is dat mijn dvd speler geen dolby decoder heeft en mijn versterker ook niet. Nu is de vraag of je een losse decoder kan kopen zonder dat er boxen enzo bij zitten.
In de prijsklasse vanaf €80 tot €120 zijn er bij de online computerdozenschuivers wel Cyberhome's en aanverwante DVD spelers te vinden met ingebouwde decoder en 5.1 uitgang.
Vroegah had is zelf zo'n combinatie (oude DPL versterker met el cheapo DVD speler) en voor af en toe een filmpje is het wel aan te zien/horen.
Een andere optie is om eerst eens rond te kijken voor een instap model reciever, die dingen zijn zo rond de €200 te verkrijgen.
Een voordeel hiervan is dat de decoder die hierin zit eigenlijk in alle gevallen beter klinkt als datgene wat je in een budget DVD speler vind.
Maar beste iivvvii het belangrijkste heb je nog niet verteld, wat wil je er eigenlijk precies mee en wat wil/kan je er aan uitgeven?
Wat ik bedoel is dat een antwoord/oplossing zo gegeven is (in dit geval de budget oplossing), alleen wil je mischien wel een basis leggen voor een uitgebreide installatie in de toekomst.
in dat geval wat alles wat hierboven beschreven staat als oplossing vrij zinloos
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Ik zou voor een DVD speler met decoder gaan, da's veruit de goedkoopste oplossing en je hoeft er niet je hele receiver voor te vervangen. Losse decoders ken ik niet, zal ongetwijfeld bestaan, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die even duur zijn als een nieuwe DVD speler
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Als je receiver geen 5.1 ingang heeft is een losse DD/DTS decoder geen optie. Bovendien moet je er rekening mee houden dat zo'n losse decoder niet goedkoop is.
Als je budget beperkt is en de eisen niet al te hoog zou ik het volgende doen:
Als je budget beperkt is en de eisen niet al te hoog zou ik het volgende doen:
- heeft je receiver een 5.1 ingang dan een andere DVD-speler met decoder en 5.1 uitgang
- anders een nieuwe (instap) receiver
Misschien is dit wat voor jou, ik meen dat die ruim onder de 100 euri te krijgen zijn:
http://www.yamada.com.tw/gamespk/gamespeaker.htm
http://www.yamada.com.tw/gamespk/gamespeaker.htm
Verwijderd
Als je toch persé een losse decoder wilt:
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=569
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?prod=569
Een mooie Decoder is de Harman/Kardon ADP 303.
Die heb ik zelf ook en werkt perfect.
Zijn 2ehands wel te vinden d8 ik
Die heb ik zelf ook en werkt perfect.
Zijn 2ehands wel te vinden d8 ik
Pagina: 1