Misschien een mobo probleem? (zit er al een half jaar mee)

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 19:12
Hallo allemaal,

ik heb een HEEL irriterend probleem en heb er al een half jaar last van,word er onderhand gek van, Ik heb een Asus p4s8x-x mobo, Pentium 4 3.06 ghz processor met hyperthreading, 2x 256 mb ram, en een Asus Geforce 4 TI4200 agpx8, nu heb ik dit probleem: Soms valt ineens mijn monitor op standby en gaat dan niet meer aan tot ik reboot, het is een LITEON 17", hij staat op 1024,768 85 hz, met lagere resolutie zelfde probleem, ik heb ALLE power management uit en toch gebeurt dit, ook heb ik vaak last als ik een spel speel dat mijn geluid ineens weg valt, is een onboard Soundmax chip, ook tijdens films valt geluid weg maar na 10 seconden weer terug en opnieuw weg na een half uur ongeveer soms langer, ik heb mijn latency's zo gezet met powerstrip:

asustek display controller: 128
Terratec multimedia device (tv kaart): 64
asustek ethernet controller: 32
asustek usb: 32
asustek audio device: 64
asustek ide controller: 64

ik heb geen flauw idee wat er fout is, de 3d kaart lijkt me sterk want ik heb 4x geruild, 2x een gf fx5200 viel die ook mee uit, radeon 9200 ook, en nu met deze ook al, het is ook totaal random wanneer die uitvalt soms doet die het een hele dag en soms ineens pats standby.

dankje voor je tijd om dit te lezen ik hoop dat jullie me kunnen helpen 8)7

edit: heb nix overclocked, en monitor valt ook gewoon in windows uit niet alleen in games.

hij werkt eigenlijk perfect op dit probleem na, en ram is het denk ik ook niet want het is als ik veel ram gebruik maar ook als ik weinig ram gebruik

[ Voor 17% gewijzigd door Tiduz op 18-02-2004 19:58 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 17:28

Nessuno

io sono nessuno

heb je al eens een andere monitor geprobeerd ?
verder zou je kunnen kijken of er iets van een bios update is die iets oplost
(had je verder nog andere dingen geprobeerd ?)

[ Voor 38% gewijzigd door Nessuno op 18-02-2004 20:06 ]

Na rose e cient spin

• Tiduz
monitor kan ik helaas niet regelen... en vind het een beetje veel risico om een te kopen terwijl deze in principe nog perfect werkt, ik heb wel een bios update gedaan naar newste, revision 4 als ik me goed herriner, laatste nvidia drivers, nieuwe koelers erin gedaan, alles is nu goed gekoeld dus overhitting is het denk ik ook niet, irq is ook niet shared daarom weet ik echt niet meer wat het is, het is ook op totaal onwillekeurige momenten

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Verwijderd

Al eens zo kaal mogelijk gespeeld? dwz zonder geluid e.d. Effe in de bios uitzetten dat ding.

Verwijderd

Het is mijn ervaring dat de meest eigenaardige (hardware) fouten meestal liggen aan de voeding.
Maar het is wel een heel erg raar probleem ... :?

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
M'n vaders oude PC (PII, packard bell) had ongeveer hetzelfde probleem: de monitor viel soms uit tijdens het defragmenteren of het scannen van een a4-tje full detail (gebeurde niet als we de opties omlaag haalden). De monitor wilde dan geen beeld meer geven, totdat de pc een reboot kreeg...
Wij gingen er gewoon van uit dat het lag aan de pc die het niet goed aan kon. Er draaide Windows 98 (Packard hell edition ;) op)

Verwijderd

is niet zo heel raar, rop je cd speler en bv geluids kaart ed van je voeding af, kijk wat er gebeurt. zeer waarschijnlijk dat het dan over is, zo niet, dan gaan we ff verder zoekn, deal?

• Tiduz
het is mijn voeding niet, ik heb express een nieuwe gekocht vergeten erbij te zetten sorry, een Qtec Dual fan 540 watt ofzo, en het is ook geen overbelasting denk ik want ik kan gewoon spellen op full detail spelen met volle belasting maar de ene keer valt die bijvoorbeeld zomaar bij desktop weg en de andere keer niet, sorry als ik het niet duidelijk beschreven heb meer weet ik zelf namelijk ook niet hoe raar het ook mag klinken :'(

Verwijderd

leuk :) weer wat te doen:P

ok check eens het volgende na:

drivers mobo up-to-date?
vga driver up-to-date?
apg in bios goed afgesteld?
een lager frequentie beeldkanon geprobeert?
ander VGA kabel geprobeert?

(woon je in de buurt van grunn? ;) )

alles ja? gaan we gewoon door:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:15:
leuk :) weer wat te doen:P

ok check eens het volgende na:

drivers mobo up-to-date?
vga driver up-to-date?
apg in bios goed afgesteld?
een lager frequentie beeldkanon geprobeert?
ander VGA kabel geprobeert?

(woon je in de buurt van grunn? ;) )

alles ja? gaan we gewoon door:)
als je nou ff goed leest zie je dat hij de helft al heeft gedaan :)

check even je mobo op eventuele kapotte elcos of andere rare dingen.
Druk ook alles even goed aan, kan ook nog wel is een probleem zijn.
Ga is kijken naar de voltages van je voeding. Of deze dus niet meer dan 5
procent afwijken.

wat gebeurt er als je je onboard audio uitzet?
en voor de zekerheid check je geheugen na met memtest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:39:
[...]

als je nou ff goed leest zie je dat hij de helft al heeft gedaan :)
helft? volgensmij heeft hij alleen de freqs verandert (overheen gelzen.. hier voor mijn nederige excuses ow stingen.. het spijt me zo.. blabla.. moeilijkdoen om niets)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 22:45:
[...]

helft? volgensmij heeft hij alleen de freqs verandert (overheen gelzen.. hier voor mijn nederige excuses ow stingen.. het spijt me zo.. blabla.. moeilijkdoen om niets)
monitor kan ik helaas niet regelen... en vind het een beetje veel risico om een te kopen terwijl deze in principe nog perfect werkt, ik heb wel een bios update gedaan naar newste, revision 4 als ik me goed herriner, laatste nvidia drivers, nieuwe koelers erin gedaan, alles is nu goed gekoeld dus overhitting is het denk ik ook niet, irq is ook niet shared daarom weet ik echt niet meer wat het is, het is ook op totaal onwillekeurige momenten

lees dit nou nog eens goed :) probeer je alleen maar te helpen hoor
verder niks :>
Het gaat erom dat we het probleem kunnen opsporen van de user
en dat het gefixed wordt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 00:11 ]

• Tiduz
dankje voor alle reacties,

ik heb nu dit ff gedaan met mbm

temp en volts:

Temperature: (Case: 32°C, CPU: 34°C)

Voltages: (Core 0: 1V, Core 1: 1V, +3.3: 3V, +5.00: 5V, +12.00: 12V, -12.00: -12V, -5.00: -5V)

ook nix mis mee, als ik mijn Sound chip uitzet heb ik heleemaal geen geluid meer?

Verwijderd

Tiduz schreef op 19 februari 2004 @ 00:27:
dankje voor alle reacties,

ik heb nu dit ff gedaan met mbm

temp en volts:

Temperature: (Case: 32°C, CPU: 34°C)

Voltages: (Core 0: 1V, Core 1: 1V, +3.3: 3V, +5.00: 5V, +12.00: 12V, -12.00: -12V, -5.00: -5V)

ook nix mis mee, als ik mijn Sound chip uitzet heb ik heleemaal geen geluid meer?
zijn dit echt de gemeten temps ? Deze lijken mij iets te netjes en een voeding
kan dat nooit zo goed vasthouden :)

Als je je onboard soundchip uitschakeld dan goed gaan testen. Trouwens
je tv kaart, soundchip en ide controller staan op dezelfde latency?
klopt dat wel. misschien moet je die is op default zetten.
Pagina: 1