[ProAudio] Enorme Brom, geen aarding, geen CAI

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Owke, ik zit met een toch wel vaag probleem, search/faq biedt geen uitkomst...

In een kroeg waar ik regelmatig muziek moet draaien (tot voor kort alleen met CD's, geen probleem) komt een enorme brom uit de speakers. Zoals gezegd, met cd's ging het altijd goed, echter, met de computer niet. Volgende situatie:

code:
1
2
3
PC ---> Behringer DX-1000 Mixer -> Tensai 10-bands EQ -> Alesis Matica 900 Amp.
         |
CD -------

De CD-Speler heeft nergens last van, signaal komt kraakhelder uit de speakers, echter het signaal van de PC (Via BPM, zowel front als rear op Sb Live!) komt met een zware brom door, zo erg dat wat er afgespeeld wordt amper te horen is. Nu zit er in voorgenoemde kroeg een bierkelder met bijbehorende koeling. Nu vermoed ik dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn... alleen, hoe haal/filter je dit eruit ?? Aarding los halen van PC/Amp heeft geen nut, de brom blijft... heeft iemand enig idee? bvd ! :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Lief klein schupje O+

By each crime and every kindness, we birth our future

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Hoeveel meter zit er tussen de PC en de mixer? Watvoor bekabeling gebruik je tussen de PC en de mixer? Heb je al andere bekabeling geprobeerd? Heb je bijvoorbeeld al afgeschermde kabel gebruikt? Heb je al geprobeerd om de stroom ergens anders vandaan te halen? Het is het beste om de PC op dezelfde groep aan te sluiten als de overige audio-apparatuur.

• dellai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 14:16
wat gebeurd er als de pc rechtstreeks op de Alesis Matica 900 Amp aansluit?

Egg ?

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2025

Eastside

It's me, TP!!

Je hebt last van de bekende aardlus... zoek maar eens en gij zult vinden...

Mantelstroom filter gevonden (ter info)

Goodgoan!