[mediaplayer 8 en 9] twee films tegelijk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
In de oude versie's van mediaplayer was het mogelijk meerdere video's naast elkaar te openen (bijv om de kwaliteit te vergelijken was dit wel gemakkelijk).

In de nieuwere versie's is dit niet meer mogelijk volgens mij?

De vraag is dus: is dit met versie 8 of 9 van mediaplayer nog mogelijk, twee vensters naast elkaar draaiende te hebben?

monta

Verwijderd

Moet je hier een post voor openen? Gewoon alle functies proberen. Als je dan nog niks gevonden hebt, dan kan het gewoon niet! 8)7

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 17:35
Goh, lijkt hier 't oosblok wel :r

(als je op 'n forum niks meer mag vragen)
Mod-break:

[Flauw]OosTblok[/flauw]. Verder is dit totaal geen manier van reageren. Niets toevoegend en totaal niet onderbouwd. Je weet Lieve Adjes te vinden als je het niet met het beleid eens bent :*

[ Voor 68% gewijzigd door F_J_K op 11-02-2004 17:13 ]

Verwijderd

Je kunt denk ik het beste even mediaplayer classic downloaden op http://mirror2.edskes.com (bij quicktime of real alternative, heb je meteen geen quicktime en realplayer meer nodig)

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Als je op dit forum een vraag stelt krijg je altijd het idee dat je dom bent en niets weet.

Waar is nu eigenlijk een forum voor. Niet dat je alles weet

monta

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

start-->run-->mplayer2

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik sta "fdamasta" bij in de keuze op Media Player Classic (MPC) te gebruiken. Dit is een Windows Media Player 6.4 look-alike, maar op open-source codebasis van de auteur van VobSub. MPC heeft tal van features waar Windows Media Player alleen maar van kan dromen.

De officiële downloadlocatie voor MPC is de Media Player Classic projectpagina op Source Forge.

In MPC kies je "Options" uit het "View" menu. Bij het eerste onderdeel "Player" in de opties kun je de keuze maken om alles in één venster te openen, of in aparte vensters.

Als je Windows Media Player 6.4 wilt gebruiken (de mplayer2.exe waarover "Wolfboy" het heeft) dan vind je deze optie op vrijwel dezelfde plaats: "View" -> "Options" -> "Player".
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:18:
Moet je hier een post voor openen? Gewoon alle functies proberen. Als je dan nog niks gevonden hebt, dan kan het gewoon niet! 8)7
Was jij niet die persoon die niet alle functies van Photoshop af is gegaan om een kleurfiltertje te zoeken? Of die te lui was om eens te kijken of er verlengsnoeren bestonden voor hoofdtelefoons? ;)

[ Voor 41% gewijzigd door satcp op 11-02-2004 17:17 . Reden: Update ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Gezellig hier :/

Inderdaad kan dit gewoon met de mediaplayer 6.4 zoals Wolfboy al aangeeft (die je standaard al aan boord hebt in \Program Files\Windows Media Player), open gewoon de player twee keer en open in beide een filmpje.

offtopic:
Maar dat neemt niet weg dat je het op z'n minst even zelf kan proberen. Op GoT heb je niet zeer veel basiskennis nodig. Wel moet je het eerst zelf proberen, zelf opzoeken etc. Nu heb ik zelf op geen van mijn machines de nieuwere mediaplayers geinstalleerd staan, enkel 6.4 / classic, maar probeer het gewoon zou ik zeggen. En gezien de topicstart lijkt het in ieder geval alsof dit uitproberen niet is gebeurt: wat dan ook de reden is dat je even kenbaar kan maken wat je al hebt geprobeerd.
Sommige mensen zullen trouwens zo een PM met wat meer uitleg krijgen o-)

Overigens maak ik de topicitel even af, alleen de naam van een programma zegt niets.
(Voor iedereen die het relevant is, waaronder monta :+ ): lees FAQ Forumgedrag + SA Policy --> beleid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op 11 februari 2004 @ 17:04:
Nu heb ik zelf op geen van mijn machines de nieuwere mediaplayers geinstalleerd staan, enkel 6.4 / classic, maar probeer het gewoon zou ik zeggen. En gezien de topicstart lijkt het in ieder geval alsof dit uitproberen niet is gebeurt: wat dan ook de reden is dat je even kenbaar kan maken wat je al hebt geprobeerd.
De optie zoals aanwezig Windows Media Player 6.4 en Media Player Classic is niet aanwezig in latere versies van Windows Media Player. Het is niet mogelijk om met deze latere versies 2 instanties te openen. Je kunt dat overigens ook vinden in Microsoft's Windows Media player FAQ (zie vraag 16). Microsoft zelf raadt aan om Windows Media Player 6.4 (mplayer2.exe) te gebruiken daarvoor. Windows Media Player 7/8/9 zijn de naam mediaspeler toch nauwelijks waard. Bloated resourcehog zou een betere benaming zijn.

Zelf zou ik Media Player Classic verkiezen omwille van de extra functionaliteit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SatCP schreef op 11 februari 2004 @ 17:25:
Het is niet mogelijk om met deze latere versies 2 instanties te openen. Je kunt dat overigens ook vinden in Microsoft's Windows Media player FAQ (zie vraag 16).
Weer wat geleerd O-)
Zelf zou ik Media Player Classic verkiezen omwille van de extra functionaliteit.
Inderdaad, die kan wat meer - zeker in combinatie met de real alt en quicktime alt van dezelfde site als die fdamasta noemt.

Voor een enkele keer alleen twee video's is het (de hele kleine :+ ) moeite van het downloaden misschien niet waard en dan is de mplayer 6.4 genoeg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1