WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.
Toon posts:

Stinkende monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen geleden een Iiyama Vision Master 1451 binnengekregen. Ik ben tevreden over het beeld, maar er komt een vieze geur uit, waarvan ik de bevordelijkheid voor m'n gezondheid ten zeerste betwijfel. Ik heb op Internet gezocht of dit soms normaal is, maar kon weinig vinden. Ook op dit forum hebben mensen het probleem vooral gepaard met andere kwalen aan hun monitor. Bovendien gaat het dan telkens om oude monitoren die het probleem niet eerder gaven.

De geur doet een beetje denken aan die van een televisie, maar dan vele malen sterker. Is het normaal dat dit de eerste dagen vrijkomt, moet ik het ding gewoon even 'uit laten dampen'? Of loopt er iets te smelten/verbranden?

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04 17:31
Het is wel vaker zo met een nieuw apparaat dat er wat een typische lucht vanaf komt.

Je hebt dat wel als je iets koopt en dan elke keer dat je in die kamer binnen komt dan ruik je die lucht.
Na een week ofzo dan is dat wel weg, maar als het echt heel erg naar gesmolten plastic ofzo ruikt dan lijkt me iets niet in orde met je monitor

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 13:11

Swerfer

Hmm...

Modbreak:

Hier stond iets onzinnigs :/

[ Voor 79% gewijzigd door dion_b op 08-02-2004 22:35 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 23:16

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zou even kijken of je niet ergens een sticker of verpakkingsmateriaal hebt
op je monitor die ergens is blijven steken achterin ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
De geur is best wel sterk en wordt geproduceerd als de monitor aanstaat. Het zou best gesmolten plastic kunnen zijn... ik zie geen verpakkingsmateriaal oid...

naja, ik zie wel of het nog lang zo blijft, anders moet ik 'm maar omruilen.

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 21:45 ]

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 13:47

Goku33

Ownage!

Maybe is er een stukkie piepschuim door die roostertjes van je monitor gekomen, en is dat lekker aan het smeulen als ie aan staat

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 13:33

job

Die geur is bij Iiyama volkomen normaal.
Waarschijnlijk krijg je er in de zomer (als het een stuk warmer is binnenshuis) weer wat "last" van.

Niets aan te doen, gaat vanzelf wel weer weg.

Verwijderd

Nooit last van gehad bij mijn iiyama.
En het feit dat ie alelen stinkt als ie aanstaat doet toch wel vermoeden dat er een stukkie piepschuim in is gevallen ofsow...

Je hebt zowiezo wel een topmerk met topgarantie gekocht dus dat heb je al mee.

Terugbrengen haha doet me aan hans teeuwen denken....
"Weet je wat ik leuk vind om te doen? een videorecorder terugbrengen en zeggen dat ie stinkt!" lol

Succes dr mee.

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
ik heb ook een iiyama 19 inc , en stink niet zoals je het daar uitlegt ,
wel dat hij doet een hele lange zachte piep heeft voor ongeveer 2 min , dan is hij warm denk ik , en stopt met die piep ,

advies

vraag eens aan de verkoper of dat normaal is ,

en dan zal hij je precies zeggen of dat normaal is ,
s6

[ Voor 3% gewijzigd door Nutser op 09-02-2004 03:10 ]

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 21:52

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 03:03:

Je hebt zowiezo wel een topmerk met topgarantie gekocht dus dat heb je al mee.
Euhmm :? ooit es een search gedaan naar de tevredenheid over iiyama 8)7
iiyama is tot op dit moment nog steeds een merk wat er bij mij niet meer nieuw door de voordeur komt. Eerder uit frustratie door de voordeur d'r uit :X

And The Only One

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Diamon schreef op 09 februari 2004 @ 20:21:
[...]

iiyama is tot op dit moment nog steeds een merk wat er bij mij niet meer nieuw door de voordeur komt. Eerder uit frustratie door de voordeur d'r uit :X
Muh bijna nooit iemand horen eikelen over iiyama, heb er zelf geen problemen mee (Vision master pro 17...weet ik niet hoe oud :Y) B)

specs

Verwijderd

Nou ik ken tig mensen die er erg tevreden mee zijn, eentje was na 1jaar kapot en kreeg meteen een nieuwe mee.

En als ik op lanprties kijk zoals de drome (2000+ man) zie ik 70/80% iiyama.
Dat zegt genoeg denk ik.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 10:16

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 05:15:
Dat zegt genoeg denk ik.
Ja, dat ze de goedkoopste monitoren leveren.....

Over die geur: Mijn ervaring is dat nagenoeg alle electrische apparatuur een ozon geur verspreid bij het eerste gebruik. Niets om je zorgen over te maken, gaat vanzelf weg...

Verwijderd

Nou ik ken tig mensen die er erg tevreden mee zijn, eentje was na 1jaar kapot en kreeg meteen een nieuwe mee.

Dat zegt genoeg denk ik.
geloof je t zelf :/ zeker naar een iiyama meeting geweest....

• koraks
  • Niet online
Ja, dat ze de goedkoopste monitoren leveren.....
Een blik in de prijslijsten zou je toch van het tegendeel moeten overtuigen... :O

[ Voor 21% gewijzigd door koraks op 10-02-2004 10:00 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 21:52

Diamon

The Weird One

Dat zegt genoeg denk ik.
Mja, weet niet hoelang jij al op dit forum rond nerd, klik maar es op de volgende link: hit this link

And The Only One

• koraks
  • Niet online
Ja, uiteraard zijn er mensen met een Iiyama die daar problemen mee hebben. Maar vind je het nou zelf niet dat je de zaak een beetje eenzijdig belicht als je hier linkt naar een search met keywords "title:iiyama probleem"?

Verwijderd

Kan inderdaad de nieuwigheid zijn, maar kan ook gewoon stof zijn. Spreek je garantie aan. Een monitor mag gewoon niet stinken. Je hebt iets gekocht wat jou niet bevalt.
Terug brengen zou ik zeggen. ;)

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Diamon schreef op 09 februari 2004 @ 20:21:
[...]

Die instelling heb ik ook gehad na problemen. Echter moet ej je wel beseffen dat heel erg veel mensen een Iiyama monitor hebben. Het is net als met microsoft, veel gebruikers, veel klachten! Uiteindelijk blijven het toch goede monitoren met echt goede garantie. (2 jaar on-site is echt wel goed)

Verwijderd

Ik "nerd" niet rond hoor.

iiyamameeting neej gewoon de drome, 1 van de grootste lanparty van NL.

Goedkoopste zijn het niet, dan kan je beter voor een deawoo, CTX of LG gaan ofsow.

Ennuh van die search is misshcien de helft een echt probleem met een iiyama jah gek heh als elke gamer met hersens zo'n monitor koopt.
Dan gaat de helft ook nog eens sjouwen met zijn 19" naar lanparties her en daar.

Ook goede spullen gaan kapot.

Maar goed de 1 is tevree met iets terwijl de ander het uit het raam wil gooien, shit happens.

Mijn iiyama's presteren nog uitstekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 11:02 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 11:13
Ik heb 3 Iiyama's gehad en alle 3 gingen kapot of werkten gewoon niet goed (hele slechte geometrie). Toen heb ik maar een Samsung gekocht (900NF) en is een prima monitor die het gewoon doet....
Mijn volgende monitor wordt een TFT en dan zeker ook een Samsung.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb dezelfde monitor als de topic starter, maar ik heb daar nooit last van gehad. Prima monitoretje als je niet veel eisen stelt aan een monitor (zoals ik dus ;))

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Benq TFT scherm staan die af en toe heerlijk gaat ruiken en dan na een paar dagen verdwijnt het weer. Het scherm wordt dan zo heet en dan wordt die weer netjes qua tempratuur. niets aan de hand met het scherm alleen je moet er gewoon rekening mee houden dat die af en toe ruikt. niet normaal maar ok.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1