[TV-kaart] Problemen met Pinnacle PCTV Pro

Pagina: 1
Acties:

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 20:54
Ik heb sinds een weekje een PCTV Pro, maar tot nu wil dat ding totaal niet werken. Drivers installeren gaat allemaal prima, windows geeft geen fouten onder apparaatbeheer maar zodra ik de laatste test van de PCTV Assistent (degene waarin de hardware getest wordt) draai knalt het programma eruit en als ik probeer Webtext of de PCTV Vision te draaien gebeurt er niks (alleen een of ander programma genaamd server.exe in de filter dir van pinnacle wordt geladen).

Ik heb al verschillende malen de drivers/software opnieuw geinstalleerd, de kaart in een ander PCI slot geprobeerd maar niks lijkt te helpen.

Ik heb het volgende systeem:
AMD XP2500+
Epox KT333
Sapphire Radeon 9700Pro
Terratec Aureon Sky 5.1
Dawicontrol DC-100 RAID controller
Onboard RAID en LAN.
Verder heb ik overal de laatste drivers voor (ook voor de Pinnacle!) en de videokaart draait op de laatste Omega driver. Mijn OS is Win2k Pro SP4.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt of is mijn kaart brak?

My case has so many fans that it hovers above the ground

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 17:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Search al gebruikt? staat echt veel over in m.b.t. dit probleem.

om je toch ff te helpen: De software van van pinnacle is ERG gevoelig voor codecs zoals VOBSUB..... als je een NIMO CODEC pack geinstalleerd hebt, moet je deze verwijderen en ALLEEN de codecs installeren die je nodig hebt...dus divx,xvid,ac3....geen overbodige troep...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sten Vollebregt
Ja, ik heb de search gebru8ikt, maar dan wordt je overladen met zo'n 300 resultaten die ik echt niet allemaal ga doorlezen. Meestal lijkt het erop neer te komen dat er problemen tussen de videokaart en de pctv zijn of dat er een IRQ conflict is. Maar een IRQ conflict is sowieso toch al waardeloss in Win2k omdat je de IRQs niet kan aanpassen.

Ik zal eens wat codecs weggooien of misschien een 3th party programma opzoeken.

Maar dan nog kan ik niet verklaren waarom hij niet door de zelftest komt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 17:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Door conflicten met de codecs is die pinnacle software geeneens in staat om te draaien, vandaar dat er niks gebeurt bij je.

Met een beetje geluk werkt het 1 keer ( na de installatie ) en vervolgens niet meer....

tot nu toe is dit probleem iedere keer uitgekomen op aanwezige codecs :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sten Vollebregt
Dat verklaart veel... want volgens mij heb ik de zelftest 1 keer kunnen draaien.

Bye bye K-Lite Codec Pack

Verwijderd

Al een oplossing gevonden? Ik krijg mijn PCTV Stereo kaart niet aan de gang. Versterker geplaatst voor signaal, laatste 5.8 drivers geinstalleerd. Hardwaretest met PCTV assistant gaat prima en alles lijkt ok. Maar zodra ik channels wil tunen met welk programma dan ook ontvangt ie gewoonweg geen signaal. Iemand een oplossing? Kzal in ieder geval dat met het verwijderen van die codecs eens proberen, wellicht dat daar iets in zit.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
heb je deze software al eens gedowned bij Pinaccle?
PinnaclePCTVUpdate550.exe

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 11:41:
Al een oplossing gevonden? Ik krijg mijn PCTV Stereo kaart niet aan de gang. Versterker geplaatst voor signaal, laatste 5.8 drivers geinstalleerd. Hardwaretest met PCTV assistant gaat prima en alles lijkt ok. Maar zodra ik channels wil tunen met welk programma dan ook ontvangt ie gewoonweg geen signaal. Iemand een oplossing? Kzal in ieder geval dat met het verwijderen van die codecs eens proberen, wellicht dat daar iets in zit.
Heb je de landcode wel op nederland staan?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
Ik heb sinds vandaag ook zo'n PCTV kaartje... Moet ik nu bang zijn als ik nieuwe codecs ga installeren ('k gebruik nu FDDShow) of lukt't wel als't eenmaal werkt?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

zelfde probleem gehad met een soortgelijk systeem, ook een radeon kaart, zelfde foutmeldingen enz. Uren zitten kloten en het maar opgegeven.
Vervolgens in een ander systeem met een matrox G450, werkte prima.
Zit nu in een systeem met een GeForce, gaat ook prima.
Heb voor het systeem met de radeon een ander merk kaart gekocht en die gaat ook goed.

Zult niet veel hebben aan deze reply voor een oplossing ben ik bang..........

Verwijderd

ah die Radeon is gewoon het probleem.
ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij.. mijn pctvpro werkte perfect met mijn geforce4, maar nu heb ik een 9600xt en bij de apparaattest loopt-ie vast.

ik heb al 5 maal naar die pinnacle-mensen gemaild, maar zij kunnen geen probleem vinden.. het zal wel aan je codecs liggen.. je moet maar eens alle processen stopzetten op je biosdrivers updaten, nieuwste pctv-drivers, anders pci-slot, enz, enz, allemaal loze 'mogelijke oplossingen', terwijl dit voorheen nooit tot een probleem leidde.

ik dacht eerst dat het kwam door WinXP (had voorheen Win2k); ik heb nl. alles ineens veranderd (1800Athlon naar 2,6GHz Intel.. _/-\o_ van MSI kt600 naar ASUS p4p800 moederbord).

maar goed.. nu kan ik dus geen tv kijken zolang ik die ati gebruik :( ?! dat is best vervelend. ik zit aan een lcd-tv te denken.. zit de tv-tuner al in, hoeft de computer niet aan als je tv wilt kijken.

Verwijderd

ik heb nog steeds geen oplossing gevonden, wat ik nog kan doen is de divx codecs verwijderen en ipv de 5.8 de 5.5 software gebruiken. lijkt me sterk dat dat gaat helpen ivm het feit ik gewoon geen enkel ontvangst heb. vandaag probeer ik de kaart in een andere pc om te checken of de tuner niet defect is. ik heb tevens het flauwe vermoeden dat mijn Asus Radeon 9600 XT VIVO kaart gewoonweg niet lekker samenwerkt met de PCTV kaart. Heb de PCTV kaart nog in ander PCI slot gestopt maar toen herstarte het systeem continu. kortom een groot drama. wellicht iemand nog andere suggesties?

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:51
eh, 5.8 software?
waar?

Verwijderd

De 5.8 software is specifiek voor de PCTV Stereo kaart aangezin het feit deze een ander chipset heeft dan de overige PCTV kaarten nl. de SAA713x Philips.

Verwijderd

ja, ik probeer die pctv pro-kaart in een andere computer (win2k met geforce, dus géén ati-kaart) en hij werkt perfect _/-\o_ (vind ik een geweldige smilie _/-\o_ ). gaat-ie weer terug in mijn computer... doet-ie het niet meer. ik heb het nu al 2x tegen de pinnacle-support-mensen gezegd en 1x tegen de ati-mensen, maar tot dusver nog geen reactie van beide. ik wacht af. B)

Verwijderd

heb hetzelfde geprobeerd, in een andere pc met een non-ati kaart en dat werkt perfect, zodra ie in mijn eigen pc zit met 9600xt kaart doet ie het niet meer. ik geef op, ga hem verkopen en voor een hauppauge wintv pvr 250 kaart. hopelijk gaat dat beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 17:29:
ja, ik probeer die pctv pro-kaart in een andere computer (win2k met geforce, dus géén ati-kaart) en hij werkt perfect _/-\o_ (vind ik een geweldige smilie _/-\o_ ). gaat-ie weer terug in mijn computer... doet-ie het niet meer. ik heb het nu al 2x tegen de pinnacle-support-mensen gezegd en 1x tegen de ati-mensen, maar tot dusver nog geen reactie van beide. ik wacht af. B)
OKE, laat mij hier op terug komen. Mijn pctvpro werkt weer.. _/-\o_ dit komt doordat ik mijn Kazzaa Codec-pack heb verwijderd. :r

De tv-kaart werkt prima met mijn ATi-kaart! _/-\o_

Verwijderd

Indien PCTV Vision niet goed werkt door het Kazaa Codec pack, kun je misschien eens kijken naar de nieuwste versie. Een onderdeel van het changelog is:
- Removed AAC parser (so no more ole32.dll errors)
Dit zorgde ervoor dat het bij mij niet meer vast liep.

Verwijderd

Inderdaad, mijn PCTV werkt nog steeds OK met die codec-pack geïnstalleerd.
DANK U _/-\o_

• Sten Vollebregt
Kijk je even niet: en opeens staat je draadje vol.

Ja de kaart werkt nu (ook al is de TV kwalitiet af en toe erg brak), maar ik baal er een beetje erg van dat ik het KaZaA Codec Pack (ook de nieuwste) niet kan installeren... die codecs zijn namelijke af en toe wel handig. Weet iemand toevallig tegen welke codecs de Pinnacle software echt niet kan (vobsub uitgesloten, want die niet installeren is niet voldoende)?

Ik heb net een nieuw mobo en videokaart over de post binnen... misschien dat die beter samen kunnen werken met die Pinnacle brakke kaart.

Verwijderd

Heb je al eens gekeken naar (www.)Dscaler(.org)? Die geeft imo veel strakker beeld en is "stabieler" dan datgene wat je bij Pinnacle krijgt. Daarnaast heb ik ook de universele BT8x8 drivers geinstalleerd. Met Dscaler kan je overigens ook opnemen (alpha fase) maar is nog sterk in ontwikkeling.

Verwijderd

jaaaaaaaaaa joh, wat een verschil. die www.DSCALER.com geeft zuiver beeld in tegenstelling tot pinnacle's scherm waarop je je afvraagt of er een breuk in de kabel zit.

• Sten Vollebregt
DSCaler gaf weinig beeld bij mij, en verder support het geen radio, een van de redenen waarom ik een TV/Radio kaart heb gekocht.

Maar als je mij een proggie kan noemen die ook radio kan afspelen op de PCTV Pro, dan wil ik DSCaler nog wel weer een keer grondig uitproberen.

Pagina: 1