Toon posts:

optische kabel ruist aleen maar

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb vandaag dan eindelijk me 5 meter lange optische kabel van electronica-online.nl ontvangen, maar als ik de kabel in me dvd speler stop (reflex 2400, van 59 euro:P) en ik sluit de andere kant aan op de optische in van me geluids kaart (terratec aureon 5.1 fun) , dan komt er uit me speakers aleen maar een ratelend/ruisend geluid, net of er een vliegtuig met propellor stationair staat te draaien, heel af en toe gaat ie ff piepen en tikken en dan begint ie weer te ratelen.
ik heb al de search en google gebruikt maar kont niks vinden
wie o wie weet wat er aan de hand is :(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:59
kan die kaart/software wel omgaan met een AC3 signaal op de digitale ingang?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op 06 februari 2004 @ 18:01:
kan die kaart/software wel omgaan met een AC3 signaal op de digitale ingang?
hmm daar zeg je wat, ik zal es ff gauw op de site kijken :)

dit zeggen ze op de website: Optical digital inputs and outputs guarantee lossless recordings and the right connection for DVD, DAT or MiniDisc recorders.

er staat DVD bij...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 18:06 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ze hebben het over In en Outputs als ze lijst opnoemen, dit hoeft volgens mij nog niet te beteken dat het ook werkt. :) Het enige wat ik tot nu toe heb aangesloten op mijn optische ingang van mijn Aureon Space is een minidiskrecorder. En dat ging perfect.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
mjah, werken doet het schijnbaar niet, want aleen KRRRRT en PIIEEE[ zijn niet echt geluiden waarvan ik zeg goh :P, dan maar es een keer gaan kijken voor een receiver voor weinig

Verwijderd

Je zult je DVD-speler op PCM geluid moeten zetten om dit te laten werken, een Aureon kan niet omgaan met binnenkomende AC3 signalen via SPDIF
Pagina: 1