Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 25 januari 2002
Geen matches

quote:
bootsman schreef op 03 april 2004 @ 15:35:
Gaat hard met die prijzen, nu bij partshop.nl nog maar 1229 !

Jeetje ja zeg binnen paar dagen al 170 euro goedkoper :9

Ben ook van plan deze laptop te gaan kopen over paar maanden dus die prijsdaling is zeer mooi meegenomen.

Vind het echt een hele mooie complete laptop zeker voor dat geld

Reg. datum: 27 november 2003
Matched: 1501

Kunnen de mensen die de 1501lmi al hebben niet een review maken, wegens een tekort aan reviews op het web? Ik denk dat er onder een paar jullie wel een goed getalenteerde reviewer schuilt. 8)

RTFM
Reg. datum: 18 juli 2001

quote:
greenlizzard schreef op 04 april 2004 @ 18:37:
Kunnen de mensen die de 1501lmi al hebben niet een review maken, wegens een tekort aan reviews op het web? Ik denk dat er onder een paar jullie wel een goed getalenteerde reviewer schuilt. 8)

Ik ga morgen met Acer bellen dat ik toch een nieuwe eis ipv dat mijn eigenlijk gerepareerd wordt en als ik heb binnen heb dan wil ik best een review schrijven en op die got-notebook-review site met benchmarks posten.

Heb het zelf nog niet eerder gedaan dus post even wat jullie belangrijk vinden.

Verder over de benchies; is het dan gebruikelijk om alle achtergrond processen (een msn een virusscanner) en services uit te schakelen of juist niet? Verder ben ik niet van plan om overclock dingen te testen.
Reg. datum: 27 mei 2003
Geen matches

Even een vraag over dat Powernow! van AMD, ik heb deze laptop nu een dag of 5 maar als ik in het begin niks speciaals aan het doen was, klokte mijn cpu terug naar 800 Mhz.
De laatste 2 dagen doet hij dat niet meer, zonder dat ik iets aan de config heb veranderd.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
(maakt niet uit of hij op netstroom loopt of op de batterij en ook als hij uit stand-by stand komt)

Zijn er inmiddels meer die xp pro er succesvol op hebben gekregen? Ik wil dit namelijk ook gaan doen, maar ben voorzichtig omdat ik niet weet of ik alle drivers hebal is het maar omdat het fat32 partities zijn :? Beetje raar als je het mij vraagt als je wel een dvd fikker hebt?

@greenlizzard:

Ik heb inmiddels mijn benchmarks toegevoegd op de site van aikeleer:

http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/25

RTFM
Geen matches

quote:
boots schreef op 05 april 2004 @ 16:23:
is het maar omdat het fat32 partities zijn
Zit bij winxphome dan niet fat32 to ntfs oid? bij win2k en xp pro zit dat volgens mij wel.
Reg. datum: 12 juni 2003
Geen matches

Ik heb winxp pro erop zonder problemen, als je de drivers download van de acer ftp(staat wat post terug een linkje) en die installed dan werkt alles zo als het hoort te werken.

Reg. datum: 27 december 2003
Matched: aspire, 1501

ben er eindelijk uit, ik ga morgen de Acer Aspire 1501LMi bestellen bij de laptopper. (met de 7200 rpm 60 gb schijf 8) ) (http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2454)

geen verdere vragen, bedankt niels99 8)

EggXzaB wijzigde dit bericht 05-04-2004 18:52 (42%)

Reg. datum: 27 mei 2003
Matched: aspire, 1501

quote:
pietje63 schreef op 05 april 2004 @ 17:11:
[...]
Zit bij winxphome dan niet fat32 to ntfs oid? bij win2k en xp pro zit dat volgens mij wel.

Ja ik geloof dat het ook heel simpel met Dos kan, maar dan doe ik het gelijk wel als ik pro erop gooi, bedankt.

quote:
BzR schreef op 05 april 2004 @ 17:20:
Ik heb winxp pro erop zonder problemen, als je de drivers download van de acer ftp(staat wat post terug een linkje) en die installed dan werkt alles zo als het hoort te werken.

Bedankt voor de info, zal het van de week zelf ook gaan doen, heb jij er gelijk ntfs van gemaakt, en heb jij die D:\ ook verwijdert?

quote:
EggXzaB schreef op 05 april 2004 @ 18:50:
ben er eindelijk uit, ik ga morgen de Acer Aspire 1501LMi bestellen bij de laptopper. (met de 7200 rpm 60 gb schijf 8) ) (http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2454)

geen verdere vragen, bedankt niels99 8)

Stuk beter die 7200 rpm, ik had alleen ergens gelezen dat ze het niet gauw zo verkochten vanwege hitteproblemen, misschien kan jij dat ons laten weten?

Ik heb trouwens ineens geen last meer van het Powernow wat niet meer werkt.

boots wijzigde dit bericht 05-04-2004 19:48 (15%)

Wazza
Reg. datum: 07 augustus 2003
Geen matches

De prijs is wel flink aan het dalen vanmorgen @ pricewatch goedkoopste 1250 nu bij de laptopper al 1125 met 7200 toeren schijf ik wacht denk ik nog effe met de aanschaf er van of gaat deze snel uit de handel dat de prijzen zohard dalen ?

Oeps de laptop bij delaptopper is excl btw :P

C0rrupt wijzigde dit bericht 05-04-2004 22:27 (10%)

--- LET OP !!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn !!!--- Wazza

Geen matches

quote:
boots schreef op 05 april 2004 @ 19:46:

Stuk beter die 7200 rpm, ik had alleen ergens gelezen dat ze het niet gauw zo verkochten vanwege hitteproblemen, misschien kan jij dat ons laten weten?

dat zal ik zeker doen
ik heb hem net besteld, en hoop hem deze week nog binnen te krijgen _/-\o_

en wat betreft het OS, kan iemand me helpen met het installeren van WinXP Pro?
heb de cd (legaal :9) maar weet idd niet welke drivers ik nodig heb etc :)

bedankt :D

Is not an observer only
Reg. datum: 18 april 2002
Geen matches

Het is een prima notebook. Alleen die onboard geluidskaart is echt brak. En de via drivers nog brakker. Deze deden mijn laptop vastlopen als ik mijn canon 676u scanner ging gebruiken.

Anyway, nu heb ik zo'n audigy2 NX. Prima geluid nu. Alleen heb ik nog wel een beetje last van pops en kliks. Vooral bij het dvd kijken.

Moet ik wel zeggen dat dat er een scanner op zit zonder power suply, een optical muis en een keyboard. Ook is er een externe monitor op aangesloten.

Verder gebruik ik windows xp pro op een ntfs partitie ook staat er suse 9.0 linux op. Al is dit meer om een beetje bekend te raken met linux.

Al met al een vrij volgepropte laptop. Hoeveel apparaten kunnen die usb poorten eigelijk aan wat power consumptie betreft?

Edit:

Ik heb de laptop bij Dynabyte gehaald. Hoe kom ik te weten wat voor harddisk er in zit? -> al gevonden. De harddisk specificatie in google gezet. (toshiba mk6021gas)

Deze is dus 4200rpm. Hmm dan moet ik voor het snellere werk toch even een extern apparaatje op de kop tikken :) .

Imagine wijzigde dit bericht 06-04-2004 13:22 (20%)

Pretending to be a pretender.
Mijn gear

Reg. datum: 22 september 2001
Geen matches

aantal apparaten hangt af van de consumtie van het betreffende apparaat, theoretisch maximum is 255

To the optimist, the glass is half full. To the pessimist, the glass is half empty. To the engineer, the glass is twice as big as it needs to be.

Geen matches

quote:
C0rrupt schreef op 05 april 2004 @ 22:17:

[...]

nu bij de laptopper al 1125 met 7200 toeren schijf,

[...]

Oeps de laptop bij delaptopper is excl btw :P
jep, die is ¤ 1338,75 inclusief btw, wat ik geen geld vindt voor zo'n laptop. Die heb ik dus besteld :)

Reg. datum: 12 juni 2003
Geen matches

quote:
Bedankt voor de info, zal het van de week zelf ook gaan doen, heb jij er gelijk ntfs van gemaakt, en heb jij die D:\ ook verwijdert?
Ik heb alles verwijderd en opnieuw ingedeeld, was zelfs zo erg dat ik niet eens,me latop had opgestart om te zien hoe winxp home erop draaiden, dus uit de doos, first boot op cdrom gezet, winxppro erin, partities verwijderen en opnieuw aanmaken, format als NTFS, winxp installen drivers installen en klaar.

BzR wijzigde dit bericht 06-04-2004 11:14 (3%)

Geen matches

quote:
BzR schreef op 06 april 2004 @ 11:13:
[...]

Ik heb alles verwijderd en opnieuw ingedeeld, was zelfs zo erg dat ik niet eens,me latop had opgestart om te zien hoe winxp home erop draaiden, dus uit de doos, first boot op cdrom gezet, winxppro erin, partities verwijderen en opnieuw aanmaken, format als NTFS, winxp installen drivers installen en klaar.
zo gaat het bij mij denk ik ook :P

Reg. datum: 20 maart 2004
Geen matches

wat zijn de voordelen van windows xp pro en NTFS?

Geen matches

quote:
BzR schreef op 06 april 2004 @ 11:13:
[...]

maar alles doet het nu wel gewoon? ook met gamen enzo? want die map drivers wordt ik niet echt veel wijzer uit
|:(

Wazza
Reg. datum: 07 augustus 2003
Geen matches

quote:
EggXzaB schreef op 06 april 2004 @ 14:16:
[...]

maar alles doet het nu wel gewoon? ook met gamen enzo? want die map drivers wordt ik niet echt veel wijzer uit
|:(

80211ag.zip : WLAN a+b+g mini-PCI Module Version=1.03.0120
80211g.zip : WNC wireless G (Broadcom)"WLAN 802.11g mini-PCI Module" 2K/XP 3.30.15
audio.zip : VIA AC'97 PCI Audio Device for DOS/Win98/Win98SE/Win40/Win2000/WinME/WinXP 6.14.01.3870
chipset.zip : VIA Hyperion 4in1 Chipset Driver for 2K/XP v 4.47 (INF:1.80a, AGP:4.41, IDE:1.2, IRQ:1.3a)
cpu.zip : AMD Athlon64 CPU Driver for XP 1.1.0
fir.zip : IR Supplement for WindowsXP 1.02
lan.zip : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet for WinXP 6.64.0.0
launch.zip : Launch Manager for WinXP/2000/98* C0rrupt 1.0.5.4
medicard.zip : Winbond Card Reader Driver for 98/WinMe/Win2k/WinXP SD Card :2.0.2002.1128,Memory Stick : 2.0.2002.1107
modem.zip : Ambit Agere MDC/BMDC Modem WinXP Driver for VIA VT8235 Chipset 2.1.32
touchpad.zip : Touchpad driver for Win2K/XP 7.5.5
vga.zip : ATI Mobility M10/M9+ VGA driver for WinXP/Win2K 7.96.9-031113a-012350C

in de txt file staat toch alle uitleg over wat elke zip doet ..

Dat in het rood corrupt heb ik er niet bij gezet vreemd.

C0rrupt wijzigde dit bericht 06-04-2004 14:42 (4%)

--- LET OP !!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn !!!--- Wazza

The One & Only
Reg. datum: 14 maart 2004
Geen matches

Als je die Omega video drivers installeert zoals al eens eerder is vermeld; hoeveel beter is dat ten opzichte van de standaard geleverde video drivers?

Nog steeds tevreden. Alleen de fan staat wel vakaer aan terwijl ik gewoon rustig aan het internetten ben, dat is best wel irritant. Toch geen van de instellingen veranderd. Beetje vaag, weet iemand hoe dat kan?

De groeten en het befte

RTFM
Geen matches

quote:
C0rrupt schreef op 06 april 2004 @ 14:40:
[...]

launch.zip : Launch Manager for WinXP/2000/98* C0rrupt 1.0.5.4

Dat in het rood corrupt heb ik er niet bij gezet vreemd.
Er staat niet corrupt maar C0rrupt; toevallig jouw nick :D volgens mij stond er / me van windows Me :D

Dus er zijn wel 1501lmi laptops waarvan de HD draait op 7200 rpm? En maakt dat echt veel uit het veranderen van de geluidskaart? Heb je die zelf erin gezet?

RTFM
Geen matches

7200rpm -> er zijn enkele winkels die dat zelf doen, Acer levert ze asaik en volgens de site niet.
geluidskaart -> ligt eraan wat je er mee wilt maar ik schat dat voor gewoon wat mp3's afluistert via ingebouwd speakers of hoofdtelefoon ze goed genoeg zijn.

Nog effe wat vraagjes O-) :

1 - Hoe duur zou dat moeten zijn dan om zo'n nieuwe geluidskaart erin te laten zetten zoals die audigy?

2 - Kan die wlan nou enkel het "g" type aan, of ook het "a" en "b" type?

3 - Is het aan te raden om het geheugen te laten upgraden naar de 1024 of kost dit de laptop teveel accu-duur?

4 - Is het wel goed om zo'n 7200 ding in je laptop te stoppen, de fan zal wel erg vaak aan slaan en hij zal ook wel merkbaar meer warmte produceren, maarja vertel maar hoe dat zit zodra je hem hebt.

5 - Klopt het dat het scherm van een laptop eigenlijk alleen maar het mooist draait op één resolutie welke het scherm aan kan, in geval van de 1501lmi 1400x1050?

6 - Wat zijn precies alle snelheden van de interne DVD RW?

7 - Wat is er precies beter aan NTFS ipv. fat32?

8 - Gaat de garantie van Acer er niet af als onderdelen als geluidskaart,geheugen en/of harde schijf zijn vervangen door andere?

Sound is no voodoo!
Reg. datum: 09 januari 2002

Ik heb de laptop zelf niet. Twijfel nog tussen deze en een ASUS S5200 en een ibook... moeilijke keuze... Maar goed, ik kan de meeste vragen wel beantwoorden (had je zelf ook gekunt met wat googelen):
quote:
greenlizzard schreef op 06 april 2004 @ 21:00:
Nog effe wat vraagjes O-) :

1 - Hoe duur zou dat moeten zijn dan om zo'n nieuwe geluidskaart erin te laten zetten zoals die audigy?

Dit gaat niet, je kunt hoogstens een externe kaart aansluiten

quote:
2 - Kan die wlan nou enkel het "g" type aan, of ook het "a" en "b" type?

Ik denk alleen g, a zeker niet! Ik zag ergens staan op een vage website dat ie ook b kan.

quote:
3 - Is het aan te raden om het geheugen te laten upgraden naar de 1024 of kost dit de laptop teveel accu-duur?

Tja, ligt eraan wat je ermee wil doen natuurlijk... Van de ene kant kost het meer accu, van de andere kant vervuikt windows minder swap, dus het zal denk ik weinig uitmaken.

quote:
4 - Is het wel goed om zo'n 7200 ding in je laptop te stoppen, de fan zal wel erg vaak aan slaan en hij zal ook wel merkbaar meer warmte produceren, maarja vertel maar hoe dat zit zodra je hem hebt.

Als je naar de specs kijk, dan zie je dat ze kwa stoomverbuik hetzelfde zijn. Ik vermoed dus ook dat de warmteproductie gelijk is. Het maakt we een beetje meer herrie.

quote:
5 - Klopt het dat het scherm van een laptop eigenlijk alleen maar het mooist draait op één resolutie welke het scherm aan kan, in geval van de 1501lmi 1400x1050?

Duh! Dat is altijd zo bij LCD's

quote:
6 - Wat zijn precies alle snelheden van de interne DVD RW?

Volgens de spec van de drive (pioneer DVR-K12RA als ik me niet vergis): Branden: 2x DVD-R(W), DVD-R(W), tot 16x CD-R, tot 10X CD-RW. Lezen: 8x DVD, 24x CD-ROM

quote:
7 - Wat is er precies beter aan NTFS ipv. fat32?

Zoek maar op het de search...

quote:
8 - Gaat de garantie van Acer er niet af als onderdelen als geluidskaart,geheugen en/of harde schijf zijn vervangen door andere?
Ligt eraan. Als je het al in de winkel laat doen natuurlijk niet. Als je het zelf doet, dan moet je goed letten op de stikkers e.d, of ff aan Acer vragen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Reg. datum: 27 juli 2001
Geen matches

Zolang je er zelf bij kunt zonder de laptop helemaal open te halen mag / kun je onderdelen vervangen, modificaties aan bijvoorbeeld het moederbord mogen niet. Je mag wel de spullen waar bij je vanaf de buitenkant bij kunt vervangen, dus bij de Tm-800 is dat de: HDD, CD-RW, 1x 256mb, Mini Pci kaartje.

Als je intern gaat rotzooien dan ben je je garantie kwijt.

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: