[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicVolgens mij worden ze standaard geleverd met 4200 Rpml; althans degene die bij www.pcsnel.nl / www.sallandautomatisering.nl worden verkocht wel.
Die 4200 Rpm valt me wel tegen, maar de rest van de laptop is natuurlijk wel mega
goed.
Ik heb hem trouwens net besteld bij Salland Automatisering. Ik wacht in spanning
af. Dus even een wachten
Dat duurt daar een paar dagen...maar is wel de goedkoopste met 1401 eurootjes.
Heb je hem trouwens al gebenchmarkt Matthi?
Die 4200 Rpm valt me wel tegen, maar de rest van de laptop is natuurlijk wel mega
goed.
Ik heb hem trouwens net besteld bij Salland Automatisering. Ik wacht in spanning
af. Dus even een wachten
Heb je hem trouwens al gebenchmarkt Matthi?
De groeten en het befte
Neen, nog niet gebenchmarkt.. Ben op zoek naar 3dmark2003 maar op de site kan ik deze niet downloaden..
Kan je me zeggen hoe ik te weten kan komen hoeveel Rpm ik heb?
Edit: Het is een 4200rpm.. Is dit nu zo een groot nadeel? Vind het persoonlijk niet zo erg!
Kan je me zeggen hoe ik te weten kan komen hoeveel Rpm ik heb?
Edit: Het is een 4200rpm.. Is dit nu zo een groot nadeel? Vind het persoonlijk niet zo erg!
Matthi wijzigde dit bericht 18-03-2004 20:51 (54%)
Reg. datum: 21 februari 2002
Geen matches
quote:Matthi schreef op 18 maart 2004 @ 17:11:
[...]
- Ik ben ook van plan om draadloos te gaan surfen.. Maar heb daar nog een vraag over.. Als iemand een antwoord weet?
- Ik zou dus draadloos willen surfen met mn laptop, maar niet met met de PC, dus ik zou de PC graag aan het kabeltje hangen.. Is dit mogelijk?
En zijn er eventuele suggesties ivm een goede draadloze router?
Ik ben toevallig ook op zoek naar een draadloos netwerk, ik zit op dit moment te twijfelen tussen de sitecom wl 106 en de asus wl-500g omdat deze de snelle standaard 802.11g hebben en een usb printer server ingebouwd. Ook is het bij deze routers/acces points gewoon mogelijk om 4 utp kabels te connecten als bij een wat oudere (maar toch snellere) router. Dit laatste is volgens mij bij de meeste draadloze routers het geval
ps: Matthi een paar pics would be nice!
quote:
Hier enkele pics.. Soms niet al te scherp..

De batterij zit wel niet in de laptop.. Heb deze eigenlijk nog niet nodig gehad
Matthi wijzigde dit bericht 18-03-2004 23:02 (11%)
Hoe zit het met het geluidsniveau? hoor je de fan erg?quote:Matthi schreef op 17 maart 2004 @ 20:15:
De snelheid van de HD heb ik nog niet gecheckt..
Eerst even zeggen dat ik enorm content ben met de laptop!!
dolby wijzigde dit bericht 19-03-2004 07:55 (58%)
Ik wil deze laptop waarschijnlijk kopen; heb een paar vraagjes :
Is het nou een gewone of een mobile amd-64 cpu?
Hoeveel toeren heeft de hdd (ik hoor 4200 en 5400?)
Ondersteunt de card-reader ook cf?
Hoeveel uur bij niet intensief (dvd/office) gebruik op batterij?
Hoelang duurt het opladen van de batterij?.
Is het nou een gewone of een mobile amd-64 cpu?
Hoeveel toeren heeft de hdd (ik hoor 4200 en 5400?)
Ondersteunt de card-reader ook cf?
Hoelang duurt het opladen van de batterij?.
Waar/ voor hoeveel? Ik zit nu te denken aan www.hd.nl voor 1400 inclquote:
pietje63 wijzigde dit bericht 20-03-2004 14:53 (25%)
ik heb er ook één besteld
nu heb ik een vraag: heeft iemand al geprobeerd om daar de algemene drivers van ati (catalyst) op te zetten? normaal gezien mag je enkel de drivers van de fabrikant gebruiken, maar op de site van acer staat de 1501 nog niet eens vermeld bij het download/support center... of zijn die standaard meegeleverde vga-drivers van acer degelijk genoeg?
en de via hyperion drivers, mag je die gebruiken voor het K8T800 mobo?
Greetz
nu heb ik een vraag: heeft iemand al geprobeerd om daar de algemene drivers van ati (catalyst) op te zetten? normaal gezien mag je enkel de drivers van de fabrikant gebruiken, maar op de site van acer staat de 1501 nog niet eens vermeld bij het download/support center... of zijn die standaard meegeleverde vga-drivers van acer degelijk genoeg?
en de via hyperion drivers, mag je die gebruiken voor het K8T800 mobo?
Greetz
quote:pietje63 schreef op 20 maart 2004 @ 13:23:
Waar/ voor hoeveel? Ik zit nu te denken aan www.hd.nl voor 1400 incl
ik woon in belgië en ik had geen zin om daarvoor naar nederland te gaan, dus ik heb em besteld in loveno (in leuven) hier 2 straten verder aan 1530 euro (ik weet het, een stuk duurder dan in nederland...
de hdd is 4200rpm dacht ik
de amd 3000+ heeft normaal 512kb cache en draait op 2000Mhz, maar deze heeft 1Mb cache en draait op 1800Mhz, dus ik gok op mobile athlon64... (sla me ni dood als het fout is!!)
Geen matches
Okay inmiddels zijn er al aardig wat mensen die dit pracht apparaat bezitten. Wil er AUB!!! iemand zo vriendelijk zijn om em even te benchmarken?
hier een aantal programma's
quote:grubby schreef op 20 maart 2004 @ 16:38:
Okay inmiddels zijn er al aardig wat mensen die dit pracht apparaat bezitten. Wil er AUB!!! iemand zo vriendelijk zijn om em even te benchmarken?
Ik ben nu 3dmark03 aan het downloaden.. Zal hem vanavond eens z'n werk laten doen
@ Dodgey
Je zegt dat de jouwe op 2000Mhz draait.. Als ik naar configscherm ga, en dan systeem aanklik dan staat er daar dat hij draait op 789Mhz, hoe komt dit?
Wat de fan betreft.. Persoonlijk had ik daar ook wat schrik voor, dat hij constant ging aanslaan.. Maar dit valt zeer goed mee! Op dit moment blaast hij helemaal niet.. Het is maar om de 5tal minuten dat hij eens 20 seconden blaast..
Als je dan bv GTA vice city gaat spelen, dat blaast hij constant.. Maar ook niet overdreven.. Gisteren heb ik nog zitten spelen op de trein, en daar hoor je de fan totaal niet..
Ik heb hem in Belgie gekocht voor ¤1445 incl Btw..
neenee, deze draait normaal op 1800Mhz dacht ik. wat jij zegt klopt idd; wanneer je bezig bent met minder intensieve applicaties (bv. tekstje schrijven, surfen, enz.) zal de kloksnelheid van de cpu automatisch teruggeschroeft worden naar 800Mhz (owv energiebesparing, 1800Mhz is overbodig voor zulke applicaties). Wanneer je echter intensieve applicaties opstart (bv. games) zal de kloksnelheid terug tot 1800Mhz opgevoerd worden.
over benchmarks: als je heel deze thread leest, zal je zien dat ie al in 3dmark03 is getest; 2633 was het resultaat dacht ik... wat benchmarks buiten 3dmark zijn altijd welkom, want 3dmark test voornamelijk de 3d-kaart en in mindere mate de cpu...
over benchmarks: als je heel deze thread leest, zal je zien dat ie al in 3dmark03 is getest; 2633 was het resultaat dacht ik... wat benchmarks buiten 3dmark zijn altijd welkom, want 3dmark test voornamelijk de 3d-kaart en in mindere mate de cpu...
Dodgey wijzigde dit bericht 20-03-2004 19:33 (25%)
3dmark03 is voor je grafische kaart, maar welk programma kan je dan best gebruiken voor je cpu enzo..
Kijk even op deze site:
http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/
Daarop staan alle benchmarks die je nodig hebt, maar welke voor welke
is, weet ik ook niet. En je kunt daar ook de score tussen proppen.
Hmm...ik wacht nog steeds op m'n laptopje...maar dat is ook te verwachten,
de besteltijd is 4-5 werkdagen....Ik ben een geduldig persoon...dus niet....
Succes nog Matthi,
http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/
Daarop staan alle benchmarks die je nodig hebt, maar welke voor welke
is, weet ik ook niet. En je kunt daar ook de score tussen proppen.
Hmm...ik wacht nog steeds op m'n laptopje...maar dat is ook te verwachten,
de besteltijd is 4-5 werkdagen....Ik ben een geduldig persoon...dus niet....
Succes nog Matthi,
De groeten en het befte
quote:B-Keizer schreef op 20 maart 2004 @ 20:58:
Hmm...ik wacht nog steeds op m'n laptopje.
Bedankt voor de link!
Ben je aan het wachten op de 1501lmi? Enige wat ik kan zeggen is dat je er zeker geen spijt van zal hebben! Echt een superaankoop
Jep, ik wacht op 1501 Lmi
Irritant zeg dat wachten!!!!!!!!maar ja...het is voor een goed doel
De groeten en het befte
Nog even geduld, en dan zal de vreugde 2x zo groot zijnquote:B-Keizer schreef op 20 maart 2004 @ 21:33:
Jep, ik wacht op 1501 Lmi
Ben binnen 11min 3h bezig met werken op de laptop bij normaal gebruik (Constant muziek en gewoon surfen en downloaden) En de batterij staat nu op 9% Dus de accu gaat 3h mee..quote:pietje63 schreef op 20 maart 2004 @ 13:23:
quote:Ben binnen 11min 3h bezig met werken op de laptop bij normaal gebruik (Constant muziek en gewoon surfen en downloaden) En de batterij staat nu op 9% Dus de accu gaat 3h mee..
Gaaf!!! Ideaal tijdens reizen!!!!
Het wachten zal het waard zijn!!!
De groeten en het befte
Hier mijn ervaring,
Heb 'm sinds gisteren en ben er tot nu toe echt tevreden mee, vandaag 2 uurtjes Farcry gespeeld en moet zeggen viel me 100% mee, werd niet echt asociaal heet
af en toe een hapering maar dat ligt denk ik aan de snelheid van het HDeetje
Ik speel m dan wel op 800x600 x32 en medium(naar mijn visie niet veel minder als high) maar loopt als een zonnetje ook Painkiller demo draaide perfect. Wat betreft het wireless kaartje wat er standaard inzit ben ik zeer te spreken, alles werd gelijk herkend en zat gelijk online. Tot zover mijn kleine ervaring met deze laptop.
Heb 'm sinds gisteren en ben er tot nu toe echt tevreden mee, vandaag 2 uurtjes Farcry gespeeld en moet zeggen viel me 100% mee, werd niet echt asociaal heet
af en toe een hapering maar dat ligt denk ik aan de snelheid van het HDeetje
Ik speel m dan wel op 800x600 x32 en medium(naar mijn visie niet veel minder als high) maar loopt als een zonnetje ook Painkiller demo draaide perfect. Wat betreft het wireless kaartje wat er standaard inzit ben ik zeer te spreken, alles werd gelijk herkend en zat gelijk online. Tot zover mijn kleine ervaring met deze laptop.
hoe zit dat eigenlijk met lagere resoluties? heb je geen vervormingen als je op minder dan 1400*1050 speelt, bv. op 800*600?
Bij games weet ik het niet.. In windows werk ik altijd met 1400*1050.. Als je de resolutie verzet naar 1024*768 dan zijn de letters wel niet echt goed gevormd, maar dat kan je wel aanpassen denk ik..
Maar ik werk toch altijd met 1400*1050 en kan niet klagen
Maar ik werk toch altijd met 1400*1050 en kan niet klagen
Matthi wijzigde dit bericht 21-03-2004 13:24 (4%)
welke catalyst drivers worden er eigenlijk meegeleverd? wil er iemand eens de nieuwe catalyst 4.3 installeren met DH Mod tool 1.7 (www.driverheaven.net/patje) of de nieuwe omega-drivers (www.omegacorner.com) en dan 3dmark03 draaien? (het schijnt dat het een groot verschil is met de oude
)
dit is wat ati zegt over catalyst 4.3:
Performance Improvements
As with most CATALYST™ releases performance has increased in various situations. The following performance gains are noticed:
The Pixel Shader performance of our DX9-class products has improved considerably with Catalyst 4.3.
Halo and Tomb Raider framerates are up 3-7%.
Shader-specific technology tests such as ShaderMark show gains in the region of 10-20% or more.
3DMark03's Mother Nature scene runs 2-5% faster across the entire DX9 product line. Our 3DMark03 Pixel Shader 2.0 framerate improves 7-15%.
Aquamark 3 performance has also improved slightly, at higher resolutions.
als er iemand zo vriendelijk wilt zijn om het eens uit te proberen, want ik heb mijn 1501lmi nog niet...
de hypertransport-analyzer op http://www.viaarena.com/?PageID=336 lijkt me een leuk tooltje; iemand al geprobeerd?
Greetz
dit is wat ati zegt over catalyst 4.3:
Performance Improvements
As with most CATALYST™ releases performance has increased in various situations. The following performance gains are noticed:
The Pixel Shader performance of our DX9-class products has improved considerably with Catalyst 4.3.
Halo and Tomb Raider framerates are up 3-7%.
Shader-specific technology tests such as ShaderMark show gains in the region of 10-20% or more.
3DMark03's Mother Nature scene runs 2-5% faster across the entire DX9 product line. Our 3DMark03 Pixel Shader 2.0 framerate improves 7-15%.
Aquamark 3 performance has also improved slightly, at higher resolutions.
als er iemand zo vriendelijk wilt zijn om het eens uit te proberen, want ik heb mijn 1501lmi nog niet...
de hypertransport-analyzer op http://www.viaarena.com/?PageID=336 lijkt me een leuk tooltje; iemand al geprobeerd?
Greetz
Dodgey wijzigde dit bericht 21-03-2004 21:59 (6%)
Matched: 1501
Beste mensen,
Er was sprake over het slecht verkrijgbaar zijn van drivers,.... Hier een link van de asus site met drivers:
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_1500/
Deze zijn speciaal voor de 1500 serie!!
Groet.
Er was sprake over het slecht verkrijgbaar zijn van drivers,.... Hier een link van de asus site met drivers:
ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_1500/
Deze zijn speciaal voor de 1500 serie!!
Groet.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.