Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 februari 2004
Geen matches

windows XP doet het gewoon goed hoor
blauwe schermen heb ik nog niet meegemaakt :)

Aspire 1500!!!

Reg. datum: 12 juni 2003
Matched: aspire

Kan iemand al wat vertellen over ervaringen met hitte, word dit monster nou erg heet of valt het wel mee, na bijvoorbeeld wat gamen of iets dergelijks. Ik zit namelijk nog in een dubio of ik de Travelmate 803 koop of de Aspire 1500(me gevoel zegt deze :D ) Ik weet dat de Travelmate 803 niet erg heet word(na intensief gebruik) alleen ik ken niemand die een Aspire 1500 heeft en dus ook niet
niet kan weten of deze laptop veel heter word als bijvoorbeel een laptop met een Centrino proc.

Reg. datum: 27 januari 2004
Matched: aspire

Gerda postte dit een paar posts terug

ik heb zelf nu 2 weken een aspire 1500.
ik d8 ik stuur ffz een reactie..
Aan matthi: met normaal gebruik; surfen etc. gaat de batterij bij mij +/- 3 uur mee (of iets langer).
Ik heb de demo van painkiller gedownload om te kijken hoe zo'n spel zou draaien op mn laptop, en ik moet zeggen: vloeiend.
De laptop zelf is 3,4 kilo.
Bij langdurig gamen kan de laptop warm worden (yup, uitgeprobeerd ^_^ ), maar bij het surfen etc. blijft het koel.

quote:
Gerda schreef op 24 februari 2004 @ 21:37:
windows XP doet het gewoon goed hoor
blauwe schermen heb ik nog niet meegemaakt :)
Gerda, Welke windows heb je staan? de 32 of de 64bit?

Matthi wijzigde dit bericht 24-02-2004 22:11 (21%)

Reg. datum: 22 februari 2004
Geen matches

32-bit;
die 64-bit is toch nog maar een beta?

Aspire 1500!!!

Geen matches

quote:
Gerda schreef op 24 februari 2004 @ 23:06:
32-bit;
die 64-bit is toch nog maar een beta?

Inderdaad.

Maar je sprak over blauwe schermen enzo.. Dat je daar nog geen problemen mee hebt gehad.. En daarmee wist ik niet of je de 64 of de 32bit had geinstalleerd..

Reg. datum: 22 september 2003
Geen matches

Mijn ervaring na iets minder dan een week met deze laptop is zeer positief. Het gewicht (3.4kg) lijkt meer dan dat het werkelijk is, de graphics zijn snel en goed, ik speel dan eigenlijk geen spelletjes, maar bij het kijken van DVD's ben ik erg tevreden.

Een nadeel, zoals ik bij mijn vorige post aangaf, zijn de ontbrekende drivers. Hier heb ik ondertussen 3x over gemaild, maar nog geen reactie terug ontvangen. De enige installatie die 100% werkt is de fabrieks installatie of het terug zetten van een image op de bijgeleverde cd's. Het nadeel van deze image is het gebruik van een FAT32 fs en de altijd overbodige software (is wel minimaal, maar het eerste wat ik verwijderd heb). Deze image neemt wel ruim 3Gb voor z'n rekening, aangezien ook de compleet windows XP cd wordt gekopieerd naar de HD.

De DVD brander is zowel + als -, het backuppen van een dvd neemt gemiddeld zo'n 2 uur in beslag (van origineel naar bruikbare backup). De wireless kaart wil nog wel eens z'n verbinding verliezen als je te lang op eenzelfde plaats blijft hangen (icm een Linksys Wap54g AP).

Het apparaat is beslist geen schootwarmertje, vooral niet als deze terug schakeld naar een lager aantal MHz'en, zelfs de cpu fan gaat dan uit, waardoor de laptop ook muisstil wordt.

Een ingebouwde floppy drive is op zich ook overbodig, en persoonlijk mis ik eigenlijk een seriele poort, maar daar zijn ook wel oplossingen voor.

De bijgeleverde software zoals Norton Antivirus is niet erg up-to-date (versie 2003). Er is geen office bij geleverd, dus die moet je zelf ook regelen.

Voor de rest is de machine zeer compleet, en ben ik persoonlijk zeer tevreden over z'n prestaties tot nu toe.

Geen matches

quote:
dg8 schreef op 26 februari 2004 @ 14:32:
en persoonlijk mis ik eigenlijk een seriele poort, maar daar zijn ook wel oplossingen voor.
Oei, geen seriele poort.. Mn printer werkt wel met een seriele poort.. Zal wel een oplossing vinden (hoop ik) :/

Matthi wijzigde dit bericht 26-02-2004 14:55 (3%)

Reg. datum: 25 januari 2001
Geen matches

Kan je er geen verloopstekker serieel -> usb van sitecom tussen prikken?
Ik dacht tenminste dat hun dat soort spullen maken.

Reg. datum: 22 september 2003
Geen matches

quote:
Matthi schreef op 26 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Oei, geen seriele poort.. Mn printer werkt wel met een seriele poort.. Zal wel een oplossing vinden (hoop ik) :/
Je printer werkt met een seriele poort :? Je bedoeld een paralle poort, en die zit wel op de laptop. Ik gebruik de seriele poort om m'n duikcomputer uit te lezen, en dat kan ik dus niet zonder hulpstuk (usb <=> serieel converter bijv).

Geen matches

quote:
dg8 schreef op 26 februari 2004 @ 15:02:
[...]

Je printer werkt met een seriele poort :? Je bedoeld een paralle poort
Kan wel zijn ;)

Reg. datum: 22 januari 2002
Geen matches

kan mij iemand vertellen hoe snel de dvd brander is? Zit er al een 4 speed DVD brander in?

Planet X wijzigde dit bericht 04-03-2004 23:07 (28%)

Geen matches

Er zit een 2 speed in

Reg. datum: 27 december 2003
Geen matches

Al dat gelul over die prijs van rond de ¤ 1900 :|

hierzo : http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2279

komt op ¤ 1.486,31 inc. btw :)

Lijkt me heel wat schappelijker als 1900 pleuro 8)7

The One & Only
Reg. datum: 14 maart 2004
Geen matches

quote:
EggXzaB schreef op 15 maart 2004 @ 01:00:
Al dat gelul over die prijs van rond de ¤ 1900 :|

hierzo : http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2279

komt op ¤ 1.486,31 inc. btw :)

Lijkt me heel wat schappelijker als 1900 pleuro 8)7

En ¤ 1415,- lijkt me bij www.pcsnel.nl ook weer fijner..Precies binnen het
PC Prive budget _/-\o_

De groeten en het befte

Matched: 1501

Hoe komt het dat deze laptop zo veel in prijs is gedaald?
- Niet dat ik klaag hoor ;)

Edit: Ik zie nu dat de prijzen voor de 1501lmi in Belgie ook gezakt zijn.. Is er soms een overeenkomstige datum, dat men dan die dag de prijzen verlaagd?

Matthi wijzigde dit bericht 15-03-2004 17:04 (48%)

Geen matches

Voila, even melden dat mn laptop besteld is.. En woensdag mag ik erachter..
- Toch versta ik nog altijd niet hoe de prijs zo snel is kunnen dalen..

Reg. datum: 21 februari 2002
Geen matches

misschien wel omdat de acer 1502LMI in de shops komt?

Geen matches

quote:
grubby schreef op 15 maart 2004 @ 19:20:
misschien wel omdat de acer 1502LMI in de shops komt?
Ben je dit zeker? Of veronderstel je dat?

Geen matches

is maar een veronderstelling, maar waarom zouden ze de 1502 en de 1503 nog nergens in de bekende Nederlandse online shops verkopen?

grubby723 wijzigde dit bericht 16-03-2004 19:13 (29%)

Geen matches

Ik ben van plan mn garantie uit te breiden naar 3 jaar, maar ik ben aan het twijfelen of ik de ongevallenverzekering er ga bijnemen of niet..

Raden jullie het aan om de ongevallenverzekering te nemen?

The One & Only
Reg. datum: 14 maart 2004
Geen matches

Wat voor harde schijf zit er nu in? één van 4200 rpm/5400 rpm of 7200 rpm???
Er staan op verschillende sites verschillende snelheden.

De groeten en het befte

Geen matches

De snelheid van de HD heb ik nog niet gecheckt..

Eerst even zeggen dat ik enorm content ben met de laptop!!

Maar ik zit nog met een klein probleempje.. Ik geraak niet op internet..
Even de situatie schetsen: Ik heb één Pc en een Laptop.. Ik heb internet (Telenet Belgie)
- Op de pc surf ik zonder problemen.. Ik heb wel nog geen router.. Dus als ik op de laptop wil surfen dan versteek ik het kabeltje van internet van de pc naar de laptop.. Om één of andere reden kan ik dan niet surfen..

Mogelijk heeft het iets te maken met het ip-adres.. Heb al iets gehoord om via dos te releasen, en dan renew.. Maar moet ik dit eerst doen bij de laptop? en dan pas het kabeltje insteken?

Kan iemand me helpen?

Edit: Het probleem is opgelost..

Matthi wijzigde dit bericht 17-03-2004 23:09 (3%)

Geen matches

Hello Matthi even een vraagje. waar heb jij je notebook besteld? wil hem namelijk ook bestellen maar natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk. ik zou ook wel willen weten welke windows versie je erop heb staan en of je al problemen met je nieuwe notebook hebt gehad

Geen matches

quote:
grubby schreef op 18 maart 2004 @ 09:54:
Hello Matthi even een vraagje. waar heb jij je notebook besteld? wil hem namelijk ook bestellen maar natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk. ik zou ook wel willen weten welke windows versie je erop heb staan en of je al problemen met je nieuwe notebook hebt gehad

Ik heb mn notebook besteld in België( Ben van België) Ik heb er ¤1445 voor betaald..
Ik heb de 32-bit versie van windows xp.. Ik ga nog wachten met de 64-bit, want de 64-bit staat nog niet helemaal op punt.
En heb nog geen enkel probleem gehad.. Enkel dat ik in het begin niet op internet kon, maar dat was omdat ik nog geen router heb.. Maar ik moest mn ip release, en dan renew, en nu gaat alles perfect!

- Ik ben ook van plan om draadloos te gaan surfen.. Maar heb daar nog een vraag over.. Als iemand een antwoord weet?
- Ik zou dus draadloos willen surfen met mn laptop, maar niet met met de PC, dus ik zou de PC graag aan het kabeltje hangen.. Is dit mogelijk?

En zijn er eventuele suggesties ivm een goede draadloze router?

@Grubby, als je wilt, kan ik ook een paar foto's posten..

Matthi wijzigde dit bericht 18-03-2004 17:12 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: