Rene van Berkel
[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicIk ben ook al een tijdje aan het zoeken en ben ook op de 1501 gevallen, kost bij PC-Snel het goedkoopste(bij mij in de buurt)
Verdere info is moeilijk te krijgen maar zal nog wel komen
Verdere info is moeilijk te krijgen maar zal nog wel komen
Rene van Berkel
Bij Pc-snel is de Acer 1501 ronduit de goedkoopste
Rene van Berkel
Ben je ook van plan de 1501lmi te kopen? Heb je er al op gewerkt?quote:
Reg. datum: 22 september 2003
Reg. datum: 22 september 2003
Geen matches
Keb deze laptop sinds vandaag in m'n bezit. Erg leuk dingetje, nog niet echt veel aan het testen geweest. 1 van de eerste dingen die ik van plan was, was WinXP64 te installeren, maar helaas ontbreekt het aan juiste drivers (er zijn helemaal geen drivers/software te downloaden bij acer zelf voor dit model). De enigste manier om alle hardware 100% werkend te krijgen (op de 64-bits ondersteuning na), is om met de originele install/recovery cd's te werken.
Das nog even een min-puntje, heb hier al een mail over gestuurd, maar nog geen reactie. Ik zal na het weekend eens een verhaal met mijn ervaringen posten hier
Das nog even een min-puntje, heb hier al een mail over gestuurd, maar nog geen reactie. Ik zal na het weekend eens een verhaal met mijn ervaringen posten hier
ati heeft naar mijn weten ook geen 64 bit drivers dus dat zal ook niet meewerken
To the optimist, the glass is half full. To the pessimist, the glass is half empty. To the engineer, the glass is twice as big as it needs to be.
Ik heb de Acer 1501 besteld en krijg hem volgende week in huis, ik heb hem met zovele anderen vergeleken.
In deze prijsklasse vindt je niet(nog) beter.
Wauw
In deze prijsklasse vindt je niet(nog) beter.
Wauw
Rene van Berkel
Reg. datum: 31 december 1999
Geen matches
Ik wil deze misschien aanschaffen maar dan met 1024 MB aan geheugen. Heeft iemand deze uitbreiding al eens gekocht? Op de ACER site vind je daar geen info over. Wel van andere modellen, het geheugen is toch DDR333?
Echt breed worden? BodyBuilding Forum
quote:Red devil schreef op 21 februari 2004 @ 10:18:
Ik wil deze misschien aanschaffen maar dan met 1024 MB aan geheugen. Heeft iemand deze uitbreiding al eens gekocht? Op de ACER site vind je daar geen info over. Wel van andere modellen, het geheugen is toch DDR333?
Ik heb er naar gevraagd, maar het is een erg dure optie.
Het kost ¤40 om te veranderen van 2 bankjes van 256 naar 2 bankjes van 512.
Daar komen de kosten van de 512 bankjes nog bij en dan zit je op een totaal van +/- ¤2000, bij PC-Snel dan waar ik de 1501 besteld heb.
Ik wacht dan wel een 1/2 jaartje en koop de bankjes wel op een PC dumpdag o.i.d.
Rene van Berkel
Matched: aspire, 1501
quote:virm schreef op 21 februari 2004 @ 15:55:
[...]
Ik heb er naar gevraagd, maar het is een erg dure optie.
Het kost ¤40 om te veranderen van 2 bankjes van 256 naar 2 bankjes van 512.
Daar komen de kosten van de 512 bankjes nog bij en dan zit je op een totaal van +/- ¤2000, bij PC-Snel dan waar ik de 1501 besteld heb.
Ik wacht dan wel een 1/2 jaartje en koop de bankjes wel op een PC dumpdag o.i.d.![]()
![]()
![]()
Mmm bij degreef:
ACER Aspire 1501LMi Athlon 3000+,1024Mb,60Gb,15",DVDRW+ LX.A1605.005-acer-aspire-1501lmi-1024mb NOTEBOOKS degreef.nl ¤ 1959.00
Maar waarom zou je 40 euro moeten dokken om te veranderen van 2 bankjes?
quote:dg8 schreef op 20 februari 2004 @ 16:18:
Keb deze laptop sinds vandaag in m'n bezit. Erg leuk dingetje, nog niet echt veel aan het testen geweest. 1 van de eerste dingen die ik van plan was, was WinXP64 te installeren, maar helaas ontbreekt het aan juiste drivers (er zijn helemaal geen drivers/software te downloaden bij acer zelf voor dit model). De enigste manier om alle hardware 100% werkend te krijgen (op de 64-bits ondersteuning na), is om met de originele install/recovery cd's te werken.
Vraagje: Hoe lang gaat de batterij mee? Bij normaal gebruik,surfen, muziek..
En hoe zit het met de warmteontwikkeling?
- En wat die 64bit betreft, als ik mijn 1501 ga hebben dan ga ik nog wachten met de 64bit windows erop te zetten.. Want het is nog een beta versie hé.. In de winkel zeiden ze dat ook.. En dat je meer kans hebt dat er iets niet gaat werken enzo..
Edit- En ben je een beetje tevreden over het gewicht?
Matthi wijzigde dit bericht 21-02-2004 17:48 (4%)
Heb juist eens een laptopvergelijking gedaan: Zie screenshot

Ben nu helemaal de kluts kwijt.. Zit er nu in de 1501lmi een +/- DVD brander?
- vwk zei van wel, en geloof hem ook.. Maar waarom staat dan bij deze vergelijking -> DVD-rw
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ben nu helemaal de kluts kwijt.. Zit er nu in de 1501lmi een +/- DVD brander?
- vwk zei van wel, en geloof hem ook.. Maar waarom staat dan bij deze vergelijking -> DVD-rw
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Volgens Acer zit er een +/- brander op(dual).
Ik heb deze ook als dusdanig besteld, als blijkt dat er alleen een - brander opzit, mogen ze hem als klapstoeltje gebruiken.
Zag overigens gister in het nieuwe blaadja van mediamarkt diverse gericom? laptops 3.0 gig met brander(+/-) en ati 9700 met 128, en 80 gig hd voor nog geen ¤1600 alleen met xga schrem......

Ik heb deze ook als dusdanig besteld, als blijkt dat er alleen een - brander opzit, mogen ze hem als klapstoeltje gebruiken.
Zag overigens gister in het nieuwe blaadja van mediamarkt diverse gericom? laptops 3.0 gig met brander(+/-) en ati 9700 met 128, en 80 gig hd voor nog geen ¤1600 alleen met xga schrem......
Rene van Berkel
Misschien kunnen de mensen die de 1501 al bezitten iets laten weten 
Ik krijg mijn 1501 woensdag met wirless accespoint, dus vanaf deze dag zal ik op internet surfen met de laptop en alle ins en out kunnen melden.
Voorals nog zoals het er nu uitziet en de testen van de AMD 64 bits op de duitse site's belooft het veel goeds.
Het valt alleen op nu ik dat dingetje besteld heb na een zoektocht van maanden, dat verschillende bedrijven met aanbiedingen komen.
Maar de meeste hebben een fsb van 533 en de 1501 fsb800, en zoiezo het haarscherpe scherm en de dual dvd.
Ik geloof dat de helft van mijn collega's, de Acer 1454 hebben genomen, naar volle tevredenheid, en de 1501 zie ik als een opgevoerde 1454....

Voorals nog zoals het er nu uitziet en de testen van de AMD 64 bits op de duitse site's belooft het veel goeds.
Het valt alleen op nu ik dat dingetje besteld heb na een zoektocht van maanden, dat verschillende bedrijven met aanbiedingen komen.
Maar de meeste hebben een fsb van 533 en de 1501 fsb800, en zoiezo het haarscherpe scherm en de dual dvd.
Ik geloof dat de helft van mijn collega's, de Acer 1454 hebben genomen, naar volle tevredenheid, en de 1501 zie ik als een opgevoerde 1454....
Rene van Berkel
ik heb zelf nu 2 weken een aspire 1500.
ik d8 ik stuur ffz een reactie..
Aan matthi: met normaal gebruik; surfen etc. gaat de batterij bij mij +/- 3 uur mee (of iets langer).
Ik heb de demo van painkiller gedownload om te kijken hoe zo'n spel zou draaien op mn laptop, en ik moet zeggen: vloeiend.
De laptop zelf is 3,4 kilo.
Bij langdurig gamen kan de laptop warm worden (yup, uitgeprobeerd ^_^ ), maar bij het surfen etc. blijft het koel.
Aan matthi: met normaal gebruik; surfen etc. gaat de batterij bij mij +/- 3 uur mee (of iets langer).
Ik heb de demo van painkiller gedownload om te kijken hoe zo'n spel zou draaien op mn laptop, en ik moet zeggen: vloeiend.
Bij langdurig gamen kan de laptop warm worden (yup, uitgeprobeerd ^_^ ), maar bij het surfen etc. blijft het koel.
Aspire 1500!!!
quote:Gerda schreef op 22 februari 2004 @ 20:56:
Ok, hartelijk bedankt voor je reactie!!!!
- Anders al negatieve dingen ondervonden?
Matthi wijzigde dit bericht 22-02-2004 21:06 (7%)
Gerda een vraagje, heb jij geen problemen met Win XP??
Ik zag namelijk op kieskeurig een gebruiker die veel problemen heeft met de 1501.
Groet Virm
Ik zag namelijk op kieskeurig een gebruiker die veel problemen heeft met de 1501.
Groet Virm
quote:Gerda schreef op 22 februari 2004 @ 20:56:
Rene van Berkel
quote:virm schreef op 23 februari 2004 @ 16:07:
Gerda een vraagje, heb jij geen problemen met Win XP??
Groet Virm
[...]
Maar dat was met de 64bit versie van xp( als ik me niet vergis).. En die staat nog niet op punt.. Dus als je de 32bit gebruikt dan ga je normaal geen problemen hebben..
Edit: Ben eens gaan kijken naar die review, en hij sprak niet over 64-of 32bit.. Maar heb een reply geplaatst.. Die reply komt er binnen 1à2 dagen op de site..
Matthi wijzigde dit bericht 23-02-2004 16:52 (17%)
Ik denk dat je gelijk hebt, alleen een collega van mij gebruikt de gewone XP(niet gekraakt) en heeft een Amd 3200+, en die heeft ook constant
de blue screen....

Rene van Berkel
Geen matches
Je collega is gewoon een prutser en kan geen goeie pc samenstellen. Wat is dat nou voor onzin opmerking om te stellen dat het aan de AMD 3200+ ligt?quote:virm schreef op 23 februari 2004 @ 20:07:
Ik denk dat je gelijk hebt, alleen een collega van mij gebruikt de gewone XP(niet gekraakt) en heeft een Amd 3200+, en die heeft ook constant![]()
de blue screen....
![]()
![]()
Enige dat ik weet is dat de 64bit windows nog niet op punt staatquote:Red devil schreef op 23 februari 2004 @ 20:12:
[...]
Je collega is gewoon een prutser en kan geen goeie pc samenstellen. Wat is dat nou voor onzin opmerking om te stellen dat het aan de AMD 3200+ ligt?
nu ja dat was voor mij de laatste keer dus...
Rene van Berkel
Geen matches
Dat je Athlons koopt? Goedzo, ga je geld maar lekker uitgeven aan de 2x zo dure Intel CPUs, dan kopen wij tweakers de ubersnelle athlonsquote:virm schreef op 24 februari 2004 @ 16:35:
nu ja dat was voor mij de laatste keer dus...
Persoonlijk ben/was ik ook niet zo aan AMD.. Maar heb de laatste maand al veel gelezen over amd.. En mn vooroordelen zijn aan het weggaan 
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.